Advertenties


grotere motor, waar moet ik op letten?

Gestart door René „♂≈♂™, 4 juli 2013, 13:20:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

René „♂≈♂™

Hallo meganers, ik heb nu het beste van jullie advies nodig!!

ik wil mijn k7m Renault 1.6 90pk blok vervangen door een B4184S volvo 1.8 blok met 115 pk
de bak zit met 2 steunen vast,  de motor maar met 1, klopt toch
nou is het zo dat mijn vaders volvo 1.8 dezelfde bak heeft als mijn megane 1.6.
dat 1.8 16v blok moet dus op mijn bak gemonteerd kunnen worden
ik heb wat gemeten en het blok moet er in principe nog inpassen ook, en dan wint mijn megane gigantisch in betrouwbaarheid en pk's, ik hoef alleen maar een 3e steun te lassen aan de rechterkant, ik heb al een motortakel dus dat is geen probleem, het blok erin krijgen moet dus sws gaan lukken.
ik wil de bak en motor buiten de auto aan elkaar zetten, en samen erin takelen
ook de uitlaat kan ik verlassen, dit is ook geen probleem

wat, ben ik bang lastiger word is het motor management , de blokken zijn beide injectie, maar de ecu van het k7m blok zal natuurlijk te weinig brandstof geven, dus zal de ecu, compleet met kabelboom met het blok meemoeten?

om het verhaal nog ingewikkelder te maken, loopt de megane op lpg, en ik wil dit (op termijn) natuurlijk wel zo houden 8)7

zijn er dingen die ik over het hoofd zie? of hebben jullie nog tips? dan hoor ik het graag !!




LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

Christian de Vriend

Ik kan je garanderen,die zal niet gaan zonder tegenslagen.

Je motor ecu staat in verbinding met de interieur ecu,dus dat is (mogelijk) probleem 1
sowieso moet je de kabelboom en ecu van die 1,8 meenemen mocht je gaan overlepelen.

geeft de brandstofpomp voldoende druk?best kans dat je een pomp moet steken met hogere cap.

En ja,dan is het de vraag,of de lpg er op kan/gaat
zijn die volvo blokken zo gemaakt dat je er zo lpg op kan gooien,of moet je je kleppen vervangen?
zal je dit dan niet door een bedrijf laten installaren? ik heb foto gezien als het niet goed gaat
en dan wens ik niemand toe.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

René „♂≈♂™

bedankt voor je reactie Christian
de interieur ecu word idd ook nog lastig, daar zal ik me ook nog verder in moeten verdiepen en de brandstofpomp idd miss ook wel

het volvo blok is al een lpg blok, dus die kan zo erin, en ik heb nu een single point lpg installatie, met 1 injector op de luchtslang ik wou dat zo laten en dus eig van het lpg systeem afblijven
LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

Tedo

De Megane I phase 2 is ook geleverd met die 1.8 16V in de hatchback en break.
Mijn pa rijdt er nog steeds zo een (hatchback). Misschien kan zo een als donor fungeren?

Jacques

Ik heb de metalen steun, die op het rechter spadbod hoort gelast te zijn, liggen. Bij interesse graag een PM

KAKATOE

Let op bij een controle kom je voor grote problemen te staan als hij niet RDW gekeurd is.Want bij inbouw zwaardere motor vervalt type goedkeuring.Ook de milieu eisen zijn anders. :police:

Dante

:ws:
Motorinhoud wijzigt, dus sowieso herkeuring... Y

Geen herkeuring & dan de :police: tegenkomen..? :whip: :whip: :whip:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Jacques

Als je het alleen op benzine gebied bekijkt. Voor auto's van voor 99 betaal je 55 euro bij het RDW voor het omkeuren als je er een andere motor in bouwt. Als het geheel er strak uitziet en weing geluid maakt, wordt je kenteken meteen aangepast. Dat ziet er dus nog hoopvol uit. De computer van je volvo blok zal je moeten gebruiken. Ik hoop dat daar geen SOB (startonderbreker op zit). Wat LPG betreft kan ik je weinig advies geven. Ik stam nog uit de tijd dat LPG werkte met verdampers en het gas voor de vlinderklep mee werd aangezogen.   Succes

Renegade (Mark)

Als op je kenteken het aantal cilinders weergeven staat en niet de cilinderinhoud dan hoef je niet persee te herkeuren aangezien je binnen de 40% blijft toch ?

Christian de Vriend

ik zou uit voorzorg ff bij het rdw navragen hoe het zit,als je een ongeluk veroorzaakt,en men komt
er achter dat de motor geen orginele is,maar een grotere,dan heb je kans dat de verzekering
moeilijk gaat doen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev