Advertenties


Lekkende injectoren ? Lijkt op koude start problemen ? Start probleem

Gestart door richardv, 27 februari 2010, 15:50:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

richardv

Heren naar aanleiding van de klachten beschreven in deze topics:

Megane Scenic met terugval in toeren na EERSTE koude start

en

megane 1.6 16v hapert houdt in als de motor koud is

heb ik maar besloten om hier een subtopic van te maken aangezien mogelijk de injectoren de boosdoeners zijn. Zo is het ook makkelijker terug te vinden. 

Probleem is dus de eerste koude start en het volgende gebeurt:

Starten meteen naar 1000 tpm
Valt terug naar 500 tpm
Stotteren
Niet kunnen wegrijden

Bij warme motor geen startprobleem. Maar bij stationair (warm) (bv stilstaan voor verkeerslicht af en toe een schommeling in de auto

*****************
Wat opperde nu iemand: Lekkende injectoren. In feite druppelt er dus benzine inde cylinders en verzuipt als het ware een beetje. Vandaar dat ie slecht start.


Test lekkende injectoren: Starten 10 seconden laten lopen, motor uit en bougies controleren.

Dit heb ik dus gedaan en wat blijkt dat de bougies inderdaad nat zijn en als je met een zaklampje naar binnen schijnt op de cylinder kap zie je dat die ook nat is.

Allereerst: Hoort dit of hoort dit niet? Moet ook na een korte koude start alles daar droog zijn?

Oh en ik heb nog een ander testje gedaan. Als ik in zijn vrij gas geef en ik hou hem bv vast bij 2000 toeren dan valt ie na enkele seconden 200 toeren terug.


richardv

Tja. Dat is tegenovergesteld. Ik moet zeggen dat ik er niet veel over vind op het internet. Echter als ik de website van dit bedrijf zie (die aan ultrasoonreinigen doet dan benoemen ze toch wel wat herkenbare euvels:


http://www.westecmotoren.nl/Injectorenreinigenentesten.html

Nb. Mijn auto hoeft niet een hele nacht stil te hebben gestaan hoor. Een paar uur is ook al genoeg.

En over die vochtigheid in de cylinders. Hoort dat? Volgens mij moet het toch droog zijn daar?

richardv

Om mijn eigen topic maar wat in leven te houden. Ik heb 4 nieuwe injectoren (2e hands nieuw ;)) op de kop getikt inclusief rails, maar dat terzijde. Ik ga proberen om die vandaag te monteren. Kom er alleen niet achter hoe ik de druk van de injectoren af krijg. Ik moet de benzine pomp uitschakelen maar kom er niet uit hoe. (Zekering? mar waar). Dus ik trek hem gewoon maar los met het gevolg dat er wat benzine gaat spuiten. Maar je moet wat.

Ik heb deze 2e hands injectoren nog niet laten reinigen. Ik hoop gewoon dat deze goed zijn en het probleem is opgelost. Renigen kan altijd nog. Dus als iemand nog weet hoe ik de druk van de injectoren af kan krijgen dan hoor ik het graag.

A110

Gewoon de benzineslang loskoppelen met een doek eromheen. Er zal toch wel wat benzine spuiten maar dat is niet veel. En dan de galleij afdoppen anders loopt deze helemaal leeg en dat wordt wel een zooitje.

Ik zou ze eerst laten ultralsoon reinigen en dan pas monteren anders moeten ze er weer uit.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

richardv

Heb de slang vanaf de aanvoerbuis van de injectoren losgekoppeld en wat bleek. Geen benzine spuiterij. Kan twee dingen betekenen  volgens mij. Of er is een terugklap klepje/bal in de leiding of de druk is er vanaf gegaan door lekken. (Heeft een week niet gereden).

En ja ultrasoonreinigen moet je eigenlijk eerst doen. Maar... dat kost mij 35 euro extra en weet niet zeker of de injectoren het probleem is. Ik heb hem gemonteerd en ga morgen een "koude" start testen. Ik denk wel dat ik eigenlijk nieuwe seals had moeten gebruiken. (De rubberen ringetjes rond de injectoren). Maar het gaat mij nu eerst even om de eerste start na "lange" tijd stilstaan.

A110

Heb je al eens brandstofdruk gemeten? Het kan natuurlijk ook nog zijn dat de brandstofdruk te laag is. Dat zou dan betekenen dat je brandstofpomp kapot is. Ik heb het al eens meegemaakt met een Modus en die had dezelfde klachten als jou auto.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

richardv

Tja. Wie weet. Ik heb vanmiddag wel even een test rondje gereden en na 15 minuten even ergens stil gaan staan. Toen even gas geven naar 5000 toeren en gas los. (In 1 haal) En daar had ie wel moeite mee. Dwz. Het toerental daalde meteen naar 500 en begon wat te pruttelen. Toen weer wat moeite met wegrijden. (Maw Ik heb het idee dat het probleempje niet is opgelost). Maar morgen ochtend weer ff testen.

Nb. Kan zoiets ook onstaan daar de niet heel goed sluitende rubberen ringen rondom de injectoren?

andyz

Hallo mensen. Dit klinkt precies als mijn probleem renault megane 1.6 16v '04.
Zit bij mij ook aan de injectoren te denken maar weet dit niet zeker.
Bobines, gasklep en uitlezen reeds gedaan, niets ontdekt behalve foute waarde van de lambda sensor.
Auto start slecht bij koud start en slaat soms af, als auto warm is geen probleem.
En hij schud alsof deze op 3 cylinders loopt als hij warm is en stationair loopt.
Rijden daar in tegen gaat zonder problemen zowel koud als warm.

Ben benieuwd hoe het bij jou gaat of het opgelost is richardv.
Alvast bedankt voor de reaktie

richardv

Tja, Het is nooit echt opgelost. Hij heeft het nog steeds wel. Een bron van ergenis. Ik heb al eens injectoren gewisseld van 1 met 50.000 km maar toen nog steeds hetzelfde. Er wordt wel eens gezegd de BDP sensor. Maar heb die nooit vervangen. Ik heb ook nog steeds bij stationair dat hij wat onregelmatig wiebelend loopt. Ik weet het niet en anderen ook niet. . Nb. Echt afslaan doet ie niet. (Heeft ie ooit wel gedaan tijdens rijden overigens en toen a 900 euro de nokkenasversteller laten vervangen. Toen was dat wel over. Maar dat slecht starten wat hij toen had, is gebleven). Het duurt soms 3 seconden voordat ie aanslaat).

richardv

In een ander topic die ook betrekking heeft op deze poste ik dit:

Nog altijd de startproblemen en vandaag moest mijn auto voor de APK weg. Meteen maar even er bij vermeld. (APK bij Renault dealer). Ze hadden de startproblemen ook opgemerkt en zij denken nu voor 90 % zeker te weten dat het aan de krukassensor maw BDP sensor ligt. Kosten vervanging inc. montage. 175 euro. Zo'n 1,5 uur werk zeiden ze mij.  Zekerheid oplossing absoluut niet gegeven.

Heb het niet laten doen. Ik ga het zelf wel doen. Moet twee onderdelen bestellen:

8200647554 (opname element) en 8200673202 (Kabelbundel). Totaal zo'n 60 ex btw.

Heb er geen zin in maar wil niet 175 euro uitgeven en niet zeker weten of het euvel dan is verholpen. Kosten voor de onderdelen en eigen tijd kan ik nog mee leven.

Ik laat tzt het resultaat weten. (Nb. deze reactie zal u in een andere post kunnen terugvinden)

richardv

Was dus niet de BDP sensor. 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7  Ik blijf deze sh*t houden. Ik heb mij weer suf gegoogled en kom nu potentieel uit bij de map-sensor. Kort nog even de irriterende klachten van mijn Meg 2:

*Auto na een ritje een warm uurtje laten staan starten duurt een seconde of 4 voordat hij aanslaat bij starten;
*Wegrijden met koude start gaat stotterend (lees heel licht bokkend). Moet meteen op het gas om hem vloeiend te laten lopen;
*Stationair vaak een hobbelend gevoel in de auto alsof de 4 cylinders niet goed samen "dansen".

Zou het de map-sensor / mapsensor kunnen zijn die niet goed werkt of een vacuum probleem ergens. Vreemde is dat ie bij een echte koude start altijd meteen goed start, maar daarna wel dat licht bokkenende heeft (en laag toerental).

BadEend

Waardes van MAP sensor kan je uitlezen, net als de waardes van de kvs tempsensor enz.
Ik herken de klachten bij mijn auto behalve het slechte starten.
Heb het sterke vermoeden dat dit aan de injectoren ligt.
Je kunt proberen of het te verhelpen is met injector reiniger, maar het beste is nog om de injectoren ultrasoon te laten reinigen.
Of de injectoren lekken kan je testen door de injectorrail los te halen en dan kijken of er na een tijd benzine uit is gelekt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev