Advertenties


Pcssssss geluid met schakelen

Gestart door Wesley, 25 mei 2005, 14:48:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Timo Zuiderduin

Citaat van: Erik van Rijn op 26 mei 2005, 11:47:54
Citaat van: Erik van Rijn op 26 mei 2005, 09:16:56
Jongens....ik weet dat Elia turbo kits heeft gemaakt voor de 1.6e
Is dit nog steeds mogelijk? En zo ja wat zijn de gevolgen als ik er aan wil beginnen...
En dit ;) :D

waar valt ie eigenlijk te krijgen voor de 1.6 16v?

Decepticon#1

Voor de 2.0 16 zou die volgens Elia 195 PK ophoesten...das ok moai! Een 1.6 16V zal dan een 20 a 25 PK hieronder uit komen? Weet het niet zeker, maar denk het. Dit setje voor de 2.0 16V kostte, meende ik 2.500 euries (maar het dubbele is ook mogelijk!).

Greetz,

Peter

Timo Zuiderduin

Citaat van: Decepticon#1 op 26 mei 2005, 15:49:28
Voor de 2.0 16 zou die volgens Elia 195 PK ophoesten...das ok moai! Een 1.6 16V zal dan een 20 a 25 PK hieronder uit komen? Weet het niet zeker, maar denk het. Dit setje voor de 2.0 16V kostte, meende ik 2.500 euries (maar het dubbele is ook mogelijk!).

Greetz,

Peter

whaha,.. nog ffies sparen dus.
gaat goed komen,.. dinsdag weer staatsloterij!!

MB82

Ik mis m'n turbootje :'( het geluid van de turbo is nog leuker dan de dumpvalve trouwenssshh!

EyesOnly

Jongens.....allemaal :-X nu ;)
Ieder zn ding, ookal zijn de meesten van ons het er niet mee eens.

En om even terug te komen op mijn vraag, is het zinvol om zo'n elia turbo kit op mn 1.6je te laten zetten en zijn ze er nog?

Erik van der Velde

Alle zooi heb ik uit dit topic verwijderd.

Graag weer back 2 topic.

Erix

Nu ben het spuugzat... Lezen is moeilijk, interpreteren is moeilijk en de combinatie van beide met een persoonlijk raakvlak is dus helemaal moeilijk.

Allereerst zeik ik niemand zijn ICE installatie af. Niemand werd als voorbeeld gebruikt er zijn geen persoonlijke aanvallen geweest. Het onderwerp ICE nam ik alleen als voorbeeld om het een en ander duidelijk te maken. Namelijk een beetje nadenken voordat je iets begint te roepen over een product of werkstuk. Wat jullie in je auto stoppen met welke reden moeten jullie helemaal zelf weten dat zal mij echt een rotzorg zijn. Die ene keer dat ik je auto misschien zie staan. Ook zal ik je mijn mening erover niet ongewild opdringen zeker niet als deze zwaar negatief is om wat voor reden dan ook. Als je er expliciet om vraagt dan is dat wat anders. Hoe komt het dan dat jullie mij wel persoonlijk aanvallen? Omdat ik wat zeg over de eerste reacties in dat pcsssss geluid topic?! Bijna niemand weet hier wie ik ben, waar ik in rijd of wat voor achtergrond ik heb. Er wordt aangevallen op basis van aannames over verkeerd en half gelezen stukjes tekst gedaan omdat er een trots is aangetast. Waarom nam ik dan ICE als voorbeeld? Precies daarom dat de meeste dat hier wel hebben en er trots op zijn. Terecht want er zit voldoende pijn en moeite in op wat voor manier dan ook. De kans dat dit onderwerp als slagvoorwerp kon dienen was dus erg groot.

Kijk eens wat de oorspronkelijke vraag was van dat topic. Iemand hoort steeds vaker een pssht geluid vanonder een motorkap komen. Waarschijnlijk vindt hij/zij dat wel wat hebben en wilt er wat meer over weten. Op de eerste plaats raken bolt-on turbo pakketjes steeds meer in trek dus dump-valves hoor je sowieso veel vaker dan eerst. Daarnaast is er de optie dat er een klein apparaatje het geluid van een dump-valve nabootst. Daar is niets mis mee toch?! Ja, het is geen echte turbo. Maar hoeveel mensen rijden er niet met fake (niet functionele) luchtinlaten rond op hun motorkap. Ga je die motorkap of die persoon dan ook gelijk zo aanvallen?! NEE... je vindt het mooi of niet mooi. Waarom doe je dat dan wel als iemand zo'n sunami geval zou kopen?! Wat zou er met dat topic gebeurd zijn als de eerste post geen vraag erover was maar een trots iemand die zoiets zelf in elkaar had gefabriceerd. Gaat iedereen dan ook die persoon afmeuren met opmerkingen dat zoiets nep is en dus kansloos of wordt er dan wel met wat meer respect gereageerd?

Dat ik nu de schuld krijg over het feit dat, dat topic volstroomde met posts van emotioneel geraakte figuren, omdat ik volgens hun hun audio systeem afzeik, maakt me weinig uit. Gebeurd hier wel vaker dat mensen heftig reageren als ze niet te horen krijgen wat ze het liefst willen horen. Helemaal als datgene wat ze dan te horen krijgen zelfs tegenstrijdig is met de eigen overtuigingen. Het feit dat ik ook beschuldigd wordt voor dat ik ook geen respect heb (ik heb ook nooit gezegd dat iets niet goed is als het nep is) geeft aan dat het onderwerp een iteratieve beweging had waarbij mijn post de 2e iteratie was en dus niet de oorsprong vormde.
ZX-Audio · the finest audio products around

Michel Cijs

#22
Citaat van: Erik van Rijn op 27 mei 2005, 18:47:02
Jongens.....allemaal :-X nu ;)
Ieder zn ding, ookal zijn de meesten van ons het er niet mee eens.

En om even terug te komen op mijn vraag, is het zinvol om zo'n elia turbo kit op mn 1.6je te laten zetten en zijn ze er nog?

jazeker

denk dat frank wel zin heeft in zo'n projectje ;)

@erix, ik heb je verhaal ff hier bijgezet

heb de berichten waarop je doelt niet gelezen dus kan er niet over oordelen maar zoals je ziet zijn ze door Erik verwijderd en anders was ik hem waarschijnlijk voor geweest  ;D

je verhaal is netjes en duidelijk (wel wat lang ;D) en degene waarvoor het geldt mogen het hier lezen

Erix

@Erik van Rijn ?

Een ongeveer richtlijn van wat je kunt verwachten van een turbo op je 1.6e of elke andere motor is ->

Neem cilinder inhoudt van je motor (in jouw geval 1.6) vermenigvuldig die met 1 + overdruk die turbo gaat leveren (0,6 hoge veilige waarde voor van origine atmosferische motoren). Je motor zal dus een theoretische verbrandingsinhoud krijgen van 1.6 * ( 1 + 0.6 ) =  2,56liter
ZX-Audio · the finest audio products around

EyesOnly

Ga ik toch eens even voorzichtig informeren
Leuk projectje voor de komende winter misschien... ;)

EbOoZ

#25
Maarum.. het geluid van dat ding klinkt inderdaad wel tof. Toch gaat mijn keuze eerder uit naar die twee vrouwelijke personen op die website ;D
Ow en trouwens... zo'n turbo is wel de bom! Aan de hand van de bereking van Erix te zien 8)

MB82

Als mijn megane niet zoveel had gelopen had ik het zeker overwogen om een turbokit te monteren.

Erix

#27
Let erop dat de berekening niets meer dan de theoretische verbrandingsinhoud berekend (in die klasse wordt je ingedeeld als je gaat sprinten). Efficientie van je motor daalt naarmate deze verbrandingsinhoud groter wordt door middel van compressie. Dit komt doordat de inlaat temperaturen stijgen, de inlaat poorten en dergelijke vormen door de hogere stroomsnelheden hierlangs sneller knelpunten, enz...
ZX-Audio · the finest audio products around

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev