Advertenties


Slecht optrekken (dip) na autostrade

Gestart door jeroennx, 28 april 2013, 22:44:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroennx

Hey

Ik heb een probleem met men renault megane cc 1.9dci (bj 2006)
Als ik met een koude motor naar het werk rij op de autostrade (4km snelweg) heeft men wagen een dip nadat ik de autostrade verlaten heb en dus vanuit stilstand vertrek. Ik rijd meestal 150/170 km/ u en misschien heeft dit er iets mee te maken. Soms maakt de dan ook een zwaarder geluid. Als ik gewoon rijd (niet op de snelweg) en optrek heb ik nooit problemen.


Weet iemand wat het is?
Wagen heeft nog garantie maar deze garage is 100 km verder. Ik moet wel op onderhoud dus dit kan er ook mee te maken hebben.

alvast bedankt

sylwester

ik denk dat EGR klep blijft hangen na snelweg rit.Even controleren dus.

Maar even iets anders:

Je rijdt met koude motor direct snelweg op en planken maar.....niet zo goed voor de motor.
Zit wel juiste olie in de auto 5W30 dacht ik?

Wat je kan proberen is even de accu pool loshalen voor circa 1 uur en vervolgens rempedaal indrukken en accu pool aansluiten,dan proef ritje maken.
Software van autos leren zich zelf naar de berijder toe.

jeroennx

Ik weet niet welke olie er inzit maar deze moet toch worden vervangen binnen 1000km. Dus dan vraag ik gelijk de juiste :D
Ook zal ik vragen om de egr klep eens na te zien, of misschien kunnen ze deze fout vinden dmv hem uit te lezen?

alvast bedankt

Tedo

Ik ben toch wel benieuwd waar je 150-170 km/h mag rijden (of woon je in/vlakbij Duitsland?)  ;)

hansenn


Gerard Paas

met een diesel zo planken lijkt me ook niet echt goed.....  8)7
www.vwauditeamhoogeveen.nl

live starts @ 200+ PK
mijn auto's tot nu toe: Ford escort 1.3 cabrio<>Renault Megane Coupé 1.6<>VW Golf Mk1 1.5c<>VW Golf Mk2 1.6 Tour 10 millionen edition<>VW Golf Mk3 1.8cl<>VW Passat variant 1.8cl<>VW Polo Coupe GT 1.3i

jeroennx

Ik woon gewoon in België maar heb soms (lees meestal) een zware voet wanneer er bijna geen verkeer is en er op de 2 uiterste rijvakken geen wagens rijden.

BadEend

Diesel is best tegen een stootje bestand mits je de turbo de tijd geeft om af te koelen.
Misschien inlaattraject vervuild met roet.

Roadkill (Michiel)

Dacht dat opwarmen net zo belangrijk was ;) (en dan niet enkel voor de turbo btw, en je temepratuurmeter in je dashboard zegt enkel iets over je kvs, en weinig over je motor zelf...)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

BadEend

Opwarmen is idd net zo belangrijk, helemaal vergeten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev