Advertenties


lekkage pakking kleppendeksel

Gestart door Hobbelduif, 26 december 2009, 16:51:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hobbelduif

Vorige week had ik een penbobine stuk. Na controle van alle penbobines zag ik dat er wat olie bij 2 van de 4 bougies stond. Ik denk dat een lekke pakking van het kleppendeksel de oorzaak is. Hij gaat 4 januari even terug. Nog net in de garantie.
Megane II (09/04) 1.6 16v Grand Tour Express. Luxe

matthew

Dan heb je geluk,want de d riem moet er voor los en danwordt deze dus in de garantie vervangen.

Het kan idd en zal je kleppendekselpakking zijn.(deze is vloeibare pakking).

Hobbelduif

Citaat van: matthew op 27 december 2009, 00:52:16
Dan heb je geluk,want de d riem moet er voor los en danwordt deze dus in de garantie vervangen.

Het kan idd en zal je kleppendekselpakking zijn.(deze is vloeibare pakking).


Dan zijn ze zeker blij met mij. Dat wordt de 3e riem dit jaar. 1e bij aflevering ivm de leeftijd. 2e bij vervanging van ratelend nokkenas tandwiel. En dan nu nummer 3.
Ben blij dat ik een jaar garantie heb. Er zijn toch stiekem wel wat dingetjes gerepareerd en vervangen. Slot links voor, nokkenas tandwiel, condensator airco, gordijn linksachter en knopje cruise control.
Voor de rest een prima karretje.
Megane II (09/04) 1.6 16v Grand Tour Express. Luxe

matthew

haha ja dan zijn ze blij met je,Wel goed te horen dat het een prima carretje verder is.Maar is de waterpomp ook al wel vervangen?want deze gaan ook regelmatig stuk,en deze zit ok bij de driem.

Hobbelduif

Waterpomp is volgens mij nog niet vervangen. Er zaten nog geen "bloemkolen" op wat ik begreep. Zal er volgende week maandag nog even naar vragen. Ik geloof dat nu alle "kinderziektes" wel vervangen zijn. Hoop ik wel tenminste! Moet er minimaal nog 5 jaar mee doen.
Megane II (09/04) 1.6 16v Grand Tour Express. Luxe

Tedo

Vandaag kwam vrouwlief met een als een smart klinkende sedan thuis. Het ding liep duidelijk op drie cilinders. Wegenwacht erbij, en die constateerde olie bij een van de bougies. Omdat er daar nog een Sagem bobine zat en ik nog een Beru (2.0 16V) had liggen is die gelijk vervangen.
Volgens de wegenwachter is de boosdoener een lekke pakking. Na wat zoeken kom ik op de klepdekselpakking, en dus hier.

Als ik het goed begrijp moet voor het vervangen hiervan weer de d-riem (die er net 6 weken geleden nieuw opgegaan is) eraf. Ik hoop wel dat die daarna nog gebruikt kan worden, anders wordt het wel weer een dure grap. Wat zijn de richtlijnen hiervoor?

Verder lees ik ook verhalen dat veel blokken wat olie lekken richting bougies, en dat dit met regelmatig goed reinigen op te lossen is.

michael360

kleppendeksel pakking lekt echt zelden tot nooit bij een f4r het zijn meestal de 6 boutjes die voor je bobines zitten
deze zitten namelijk in de olie,vaak komt olie via de boutjes omhoog.wat het ook nog zou kunnen zijn is het deksel van je olieafscheider deze
zit onder je inlaatspruitstuk maar boven je kleppendeksel.
persoonlijk zou ik eerst deze 2 dingen aanpakken plus alles goed reinigen voordat ik je kleppendeksel opnieuw ging kitten

Tedo

Bedankt Michael, maar het betreft trouwens een 1.6 16V, dus een K4M. Kan het daar wel zo zijn?
De Wegenwachter deed er nogal luchtig over, dus ik vond het wel vreemd dat een zo ingrijpende operatie zou kunnen zijn. De auto heeft half januari een nieuwe d-riem en waterpomp gekregen, en 1,5 week geleden een kleine beurt. Het moet niet aan de gang blijven.  ;(

michael360

f4r en k4m kennen deze kwaal,voor beide geld hetzelfde spruitstuk demonteren en dan kun je er makkelijk bij,
kleppendeksel wat lekt komt echt wel eens voor maar dit is een siliconenpakking dwz eigenlijk gewoon kit.
ik zou die boutjes die voor de bobines zitten loshalen en dan gewoon wat van die vloeibare pakking eraan doen
alle goed schoonmaken en eventueel effe de olieafscheider doen en dan gewoon onder controle houden.kleppen deksel kan altijd nog
maar daarvoor moet inderdaad de distibutie en zo los omdat je kleppendeksel er tevens voor zorgt dat je nokkenassen op zijn plaats
blijven.

michael360



ik zij 6 maar het zijn er 5 ,en het deksel waar die pijl bij staat in je olieafscheider,als je goed op deze foto
kijkt ie deze ook niet helemaal schhon meer(foto vlug van internet geplukt)

Tedo

Top! We gaan morgen of overmorgen maar eens langs de garage!  !-!

michael360

super,eerst hiermee beginnen mocht hij dan nog ergens lekken dan kun je altijd nog je kleppendeksel
lichten maar mijn ervaring is dat het met goed reinigen en die boutjes monteren met vloeibare pakking afdoende
is.weet niet of je garage een renault dealer is,want dan zullen ze hier ook wel van op de hoogte zijn.lekkages langs die
boutjes komen namelijk best vaak voor

Tedo

Het is een Renault specialist, Veban in Rijswijk   ;)

michael360


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev