Advertenties


2.0 16v IDE. beginnend probleem vermoed ik

Gestart door renemegane26, 15 juli 2012, 17:54:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

renemegane26

hoi heren!
a.s. woensdag gaat de auto naar de dealer voor een compressie test.
misschien heel drastisch maar dan weet ik wel meteen waar ik aan toe ben en kan ik het grootste al uitsluiten.
ook word meteen even de computer uitgelezen op eventuele foutmeldingen.

zodra ik weer meer weet zal ik t posten hier!
ik houd jullie op de hoogte!

groetjes Rene

Rohald

2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

zoef100

#17
Heb in  een F7R gereden en m`n ega heeft een IDE de F7R vindt ik  veel sneller optrekken  en loopt op z`n top harder maar zuipt veel meer. (150pk) Heb meer het idee dat je in een race auto zit. De IDE  rijd lekkerder  over z`n hele toeren bereik . (140PK)

Overigens werd er gezegd dat de bougies van een IDE de kosten niet zijn ? Dat is ook zo in verhouding met bv benzine druk regelaar maar de bougies van een IDE zijn speciaal en hebben een langere schroefdraad schacht dan de standaard bougies en ik vindt ze rete duur .

Over dat stotteren dat zijn waarschinlijk je injectoren die niet jofel meer zijn , je kunt het misschien oppeppen met een injector cleaner of het totaal pakket van Abcon.

http://abcon-benelux.be/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=19&Itemid=87&lang=nl

Maar met een IDE weet je het nooit het zijn rampenbakken.
EGR afdoppen is een vereiste om het inlaattraject schoon te houden.
V power tanken is een must de motor is niet gemaakt voor 95 normaal.
4x per jaar olie wissel
Als de motor warm is moet je vlammen met die auto daar is tie voor gemaakt.
Verder een must bij iedere rit een schietgebedje  !-!

Ed_16v

Zo erg? Edit: laat maar, ik weet het antwoord al. Dat is bij de Laguna's hetzelfde verhaal...
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

renemegane26

zo heren na een lange tijd geen reactie (excuses daarvoor) maar druk bezig geweest met verhuizing...
de IDE is in de tussentijd ook niet zonder problemen geweest helaas, maar dat weet je bij deze motoren
het verhaal in het kort voor de mede IDE eigenaren of geinteresseerden !-!;

de auto begon kort na aankoop (juli 2012) met stotteren, inhouden bij accellereren, haperend toerental bij stoplicht.
waar t mee begon met het koude weer (achteraf mijn geluk) was een defecte cel in mn accu waardoor ik m om de paar dagen met startkabels moest starten.
maar terwijl ik onderweg was van Leiden naar Eindhoven knapte een deel van de multi-riem.

toe werd het dus tijd voor een beurt naar de garage! _o_ _o_ _o_

de volgende ochtend wil ik naar de garage rijden (maat van me is monteur  8) ) en ja hoor accu dood.
kap open om de kabels eraan te gooien en starten maar!
onderweg naar de garage een verschrikkelijke benzine geur in de auto! om misselijk van te worden.
langs de kant en kap open, blijkt er een klein gaatje te zitten in de benzine leiding! benzine spoot eruit!
blijkt dat de benzine leiding dus langs de multi-riem heeft lopen schuren. maar goed uiteindelijk auto bij de garage gekregen en mijn maat aan de gang.

dit vond hij onder andere want t hele lijstje ben ik al vergeten  8)7

inlaat verschrikkelijk smerig
stappenmotor moest worden schoongemaakt
benzine leiding
multi-riem
EGR-klep moest worden schoongemaakt en afgedopt (op mijn eigen aanvraag overigens)
bougies moesten vervangen worden die zaten op z'n eind (zaten LPG- bougies in?!?)
en tot slot de klepstelen, vol maar dan ook vol met troep en narigheid!

na dit alles de overweging gemaakt om de auto weg te doen... maar weet dat de auto gewoon goed moet en kan lopen!!
dus hij aan de slag
...
2 weken later kreeg ik telefoon, ik kom je auto brengen en dan gaan we een stukje rijden.
ik stap in de auto en wij op de snelweg: 1 dding weet ik zeker, deze auto rijd ik eerst totall-loss voor ik m weg doe!!!
wat een genot, wat een kanon! de trekkracht! niet te geloven!

de volgende tips meegekregen:
V-power op euro 98 tanken
2x per jaar injectie reiniger erin
2-3 keer per jaar olie doen
en bij een warme motor de auto een paar keer goed doortrekken in hoog toerenbereik zodat de klepstelen en de rest van de motor goed schoon gebrand word.

mijn Renault megane cabrio 2.0 16v IDE Privilege Ph2 uit 2000 is nu een heerlijke bak geworden!
en ik kan nu al nietwachtten tot de zomer komt!

nog 3 dingen die voor die tijd gedaan moeten worden (4e en 5e is optioneel)
-mistverlichting in voorbumper controleren (is aanwezig, maar brand niet??) lampje op dash wel.
-actieve subwoofer aansluiten in kofferbak en betere audio in auto zelf.
-nieuwe orginele antenne bevestigen (ligt hier maar wacht op beter weer  Y )

- (optioneel en ligt aan wat de portemonee toelaat) velgen en spoiler op de achterklep!!


Karin

Fijn voor je dat hij nu weer goed loopt. Ik hoop voor je dat het snel mooi weer is zodat je van je cabrio kan genieten. Veel plezier ermee.

Christian de Vriend

Super dat het is opgelost,complimenten voor het doorzetten,ipv de handdoek in de ring te gooien.

in iedergeval veel rij plezier voor het komende seizoen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Djurre1980

Goed om te horen  Y

Lees ook mijn tips even hier: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=16694.0

Ik heb ook een IDE en de nodige aanpassingen gedaan om 'm goed rijdend te houden.


Heatzone (Mark)

Fijn om te horen dat alles naar behoren weer werkt! Ik heb al vaker van IDE rijders gehoord, als het rijdt dan rijdt het echt super goed!

Goed om te zien dat je hebt doorgezet en natuurlijk een vriend hebt die auto monteur is (altijd handig).

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev