Advertenties


Dyno meeting zaterdag 10 nov. in Goes

Gestart door Christian de Vriend, 5 november 2012, 00:15:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Christian de Vriend

#15
Citaat van: Jacques op 11 november 2012, 18:36:40
Jo had 280 pk aan de wielen. Die was dik tevreden.

dat was tijdelijk

maar terug geschroeft tot de nodige onderdelen zijn vervangen en/of aangepast,zie het resultaat


Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Christian de Vriend

En Jo is niet de enige die trots is

De 16v heeft ook nette resultaten neer gezet op de testbank.

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Christian de Vriend

Citaat van: -Jo- op 11 november 2012, 13:47:38
Ja Chris, kan je dat even filmen ? :)


Als ik mn uitdraai krijg,krijg jij de films  :q ;) ;)
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Tedo

Als ik het goed zie heb je nog een kleine 135 pk over van de oorspronkelijke 150?

Jacques

Waarschijnlijk hebben er nooit 150 wielpk's ingezeten. Dit is niet om Christiaan af te kraken, maar ik heb nog geen een F7R 710 gezien met meer dan 139 wielpk's. Ik denk dat het een verkoop getal is.

Christian de Vriend

#20
Dat werkt anders Tedo

150 pk is krukas vermogen,de bak heeft een 10 tot 15% verlies,neem je 13% dan zit ik op 151 pk (ongeveer het zelfde)
maar mn koppel is wel iets meer,op de wielen heb ik 181Nm tel daar 13% op ,dan krijg je 204Nm

De waardes die wij krijgen bij dynojet zijn wiel vermogens,dus wat men daadwerkelijk op het wegdek krijgt.

De 16v heeft eind vorig jaar (door de vorige eigenaar) een complete koprevisie gehad,dat verklaard waarom mijn vermogen het zelfde is
en mn koppel zelfs iets meer is.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Tedo

Duidelijk heren! Tenslotte gebruik je je vermogen ook aan de wielen, en niet aan de krukas.

Regelen ze daar in Goes trouwens ook piggyback modules (beter) in?

Christian de Vriend

Yess

Ruud frederiks levert ze,en bouwt ze eventueel voor je in,en stelt de auto af

hij levert het merk perfect power,deze wilde ik in mn 1,6 monteren.

voor wat voor auto zou je dit willen doen?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Paul

meen dat ik destijds 127 of 129pk had, dus dit zijn nette cijfers voor een standaard f7r
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Edwin Postma

Nette cijfers.

Die clio van Jo is werkelijkwaar een monster 8)7
Die wil ik wel eens in het echt aanschouwen.
(hopelijk FCS 2013(als het financieel uitkan)) :q !-!
Truckertje

Tedo

Citaat van: Christian de Vriend op 11 november 2012, 22:10:58
voor wat voor auto zou je dit willen doen?

In mijn Megane II 1.6 16V zit zo'n ding (heb ik laten plaatsen om van het optrekdipje af te komen), maar volgens mij kan die nog beter worden afgesteld, omdat de optrekdip er niet (geheel) mee verdwenen is.

-Jo-

Citaat van: Jacques op 11 november 2012, 21:57:02
Waarschijnlijk hebben er nooit 150 wielpk's ingezeten. Dit is niet om Christiaan af te kraken, maar ik heb nog geen een F7R 710 gezien met meer dan 139 wielpk's. Ik denk dat het een verkoop getal is.

Toch ben ik ervan overtuigd dat jullie "ergens" iets niet goed doen. Je weet dat ik het blok van Bart heb gebouwd en daar rolt 150 adw uit terwijl er eigenlijk niks speciaals aan gedaan is. Complete revisie (echt compleet), supersprint uitlaatspruitstuk en std uitlaat. En het straffe is nog dat ik een P kop heb gebruikt. Dus waar ligt het nu aan ???

Men eigen gebraad staat nu in een de supersoft versie, 0.4 bar druk met 242 adw en 316 Nm. Op 0.85 bar deed hij 280 adw met 360-nog wat nm MAAR op een std benzinepomp en benzinedrukregelaar was het heel snel duidelijk dat de pomp het niet kon trekken. Das ook duidelijk te zien in de AFR-graffiek. Ook had de actuator er moeite mee om die 0.85 bar constant te houden dus daar komt een forge voor in de plaats.

De uiteindelijke bedoeling is om op 1.1 / 1.2 bar af te gaan stellen. Het potentieel zit er zeker in, de cijfers benadrukken dat. De ontsteking/voorontsteking staat nagenoeg nog in std setup dus daar is nog wel wat te winnen. Dit icm met 300 gram extra druk moet 300 adw een haalbare kaart zijn. Toen ik de motor gebouwd heb was het doel 250 adw maar vermits de resultaten zo positief zijn is dat doel wat bijgesteld. 300pk / 400-420 Nm aan de wielen, missie geslaagd. 

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev