Advertenties


Wat raden jullie me aan?

Gestart door papaatje, 4 september 2012, 20:10:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

papaatje

hallo medeclubleden,

ik ben Eric uit Drachten, al weken op zoek naar een renault megane coupe.
Nu is mijn vraag, welk blok of type, jaartal raden jullie me af?
Ik hoor al verschillende dingen uit allerlei hoeken, maar weet het nu helemaal niet meer. :?

Het enige wat ik in ieder geval WEL wil is airco in mijn auto...........

Please, geef me tips............ !-!

Het scheelt wel, ik ben zelf automonteur, dus kan 90% van de mankementen zelf verhelpen, maar vraag jullie van tevoren vast waar ik op moet letten voordat ik een keuze maak.

Groetjes Eric

Dante

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Christian de Vriend

zolang er GEEN ide op de zijkant staat,zijn het allemaal sterke motoren,en ieder blok heeft zn
voor en nadelen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dante



Die dingen leveren alleen maar gedonder op... :neen:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Tedo

Als je lekker rap wil zijn pak dan een phase 1 met 2.0 16V, of een van de laatste phase 2's uit 2002 met hetzelfde motorblok (de IDE werd toen niet meer geleverd vanwege de hierboven genoemde problemen). Een 1.4 16V en een 1.6e komen (m.i.) net wat te kort qua vermogen, maar een 1.6 16V phase 2 is een goede middenweg. Ik had een hatchback met dat blok erin.

papaatje

Citaat van: Christian de Vriend op  4 september 2012, 20:26:01
zolang er GEEN ide op de zijkant staat,zijn het allemaal sterke motoren,en ieder blok heeft zn
voor en nadelen.
Waar staat dit "IDE" voor? Welk type motor is dit? Hoe kom ik er achter dat ik een IDE koop, waar staat dit?

Dante

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Nicole

@Dante: uiteraard niet altijd. :) er zijn ook mensen die het eraf halen.

Het beste is gewoon op bouwjaar letten. Bij de phase 2 zit je vanaf 2002 safe. Dan zal je geen IDE blok hebben.
Dit aanbod is alleen niet zo groot als van de IDE.
Als je voor een 2.0 16v wil gaan zou ik een phase 1 kopen.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

papaatje

Citaat van: Nicole op  4 september 2012, 20:56:13
@Dante: uiteraard niet altijd. :) er zijn ook mensen die het eraf halen.

Het beste is gewoon op bouwjaar letten. Bij de phase 2 zit je vanaf 2002 safe. Dan zal je geen IDE blok hebben.
Dit aanbod is alleen niet zo groot als van de IDE.
Als je voor een 2.0 16v wil gaan zou ik een phase 1 kopen.
Ik heb een 1.6e op het oog uit 1999, 177000 kilometer op de teller................

Tedo

IDE is de Franse afkorting voor "Injection Directe d'Essence", hetzelfde systeem als wat Mitsubishi in die jaren had en GDI (Gasoline Direct Injected) noemde. Bij beide merken flopte dit totaal. Niet aan beginnen dus. :neen:

Christian de Vriend

wat bedoeld word met directe injectie (in dit geval) is dat normaal de injectoren voor de kleppen zitten,
dat wil zeggen dat de benzine en lucht bij elkaar komen vlak voor de kleppen,en dat zij beide
de ontbrandingskamer in gaan.

Directe injectie zitten de injectoren zo gemonteerd dat zij de benzine meteen in de ontbrandingskamer
(de cilinder) spuiten,en de lucht word via de kleppen toegevoerd,het nadeel hiervan is,dat er op en om
de kleppen veel vuilte aankoekt,wat normaal door de benzine werd weg gespoeld.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev