Advertenties


Problemen lpg vialle, omschakelen werkt niet

Gestart door Karakan, 21 januari 2013, 21:52:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Karakan

Auto gereden en geparkeerd. Niets aan de hand. Even naar binnen en buiten. Na 10 minuten ingestapt en auto wilt niet starten!

Als ik dat knop indruk om over te schakelen van lpg naar benzine hoor je een gezoem uit de dashboardkastje komen en valt de auto meteen uit!
Normaal brand t knopje groen(lpg) of rood (benzine), nu brand er niets!!

Als je 10 minuten wacht start de auto wel en kan je rijden, maar zodra je op omschakel knop drukt valt ie uit en s starten onmogelijk.

Op benzine rijdt ie dan probleemloos, maar op lpg geeft ie na een tijdje storing en brand t motorstoringslampje (vierkant met zigzag erin,injectie)

Wie o wie kan mij vertelle waarom dat lichtje niet meer brand en dus voor problemen zorgt????
Iemand een idee??? Graag hoor ik van jullie.


Betreft megane coupe 1.6e 1998

Karakan

Vandaag werkt hij weer !! (heeft 3 dagen stilgestaan)

Zou het komen omdat de temperatuur nu wat aangenamer is? Dat het door de kou kwam, waarom hij niet werkte??

BadEend

Als het motorstoringslampje brand is er een foutcode opgeslagen, dus lijkt me verstandig om die uit te laten lezen.
Het zou een elektronische storing kunnen zijn, maar waarschijnlijk brengt het uitlezen je al een stuk verder.

Karakan

En nu werkt hij weer niet...
Probleem is dat mijn benzinemeter ook niet meer werkt...
Heb dus geen idee of ik nou op benzine of gas rij..?

Niemand een idee waarom dat lichtje van de lpg knop niet brand?
Als je contact uit en aanzet dan brand die heel eventjes groen, maar valt weer uit.

Niemand een idee?

J to the H (Jeroen)

Bij mijn vorige megane werkte de meter ook opeens niet meer. Ik kwam er na een maand achter dat er achter mijn lpgtank, een verdeelblokje zat waar een stuk of 4 stekkertjes opgeschoven waren.  1 was door het vervoeren van lading losgeschoten.. misschien even kijken of jij ook zo'n verdeelblokje hebt in de buurt van je tank, en kijken of deze stekkertjes allemaal nog goed schoon en bevestigd zijn.

Karakan

Heb net even de draad van de knop gevolgd, maar kwam geen zekeringen tegen?

Als ik op de knop druk hoor je flinke gezoem uit de dashboardkast.

Ik zal morgen is naar de lpg tank kijken of daar wat mis is. Het begint nu helaas donker te worden.

Karakan

Hij is gemaakt @Nieuwenhuijizen in Rijswijk

Het was een slechte contact bij de computer en zekeringenkast + zekeringen bij de accupool vervangen.
Kosten 103 euro.

Als er mensen zijn die in omgeving Den Haag wonen raad ik hun toch DIJKGARAGE @Kerketuinen Den Haag aan.
Daar is het prijs-kwaliteit veel goedkoper en beter. Zeer vakkundige mensen (wel vaak vol, alleen op afspraak)
Dat was ook de reden wrm ik naar rijswijk ben gereden, hele week Den Haag-Schiphol zou me meer kosten op benzine.

Karakan

Ik ben vanochtend teruggegaan naar de garage, omdat ik het gevoel had dat hij niet over sloeg naar gas.
Hij reed namelijk net als op benzine en ik heb geen last meer van backfire, wat ik eerst wel had, snel optrekken vanuit stilstand of vol gas in lage toeren gaf vrijwel altijd een backfire, maar nu niet meer. Hij rijdt nu krachtiger en je kan doortrappen tot einde toeren, wat eerst niet kon. Toen haperde hij rond 5000/5500 toeren.

Bij aankomst kneep hij de gasslang dicht en auto viel uit. Op benzine gezet en gasslang weer dichtgeknepen en motor bleef draaien. Je zou dus zeggen dat hij wel draait op gas, maar dan beter dan eerst.

Uiteindelijk heeft hij mij overgehaald, dat de slechte zekeringen en de kast een oorzaak konden zijn voor de backfire en dat de auto echt op gas reed.

Ik heb gas maar volgetankt en kmteller op 0 gezet.
Ik hoop dat ik niet zo langs de A4 stilsta (omdat hij toch op benzine rijdt terwijl hij op lpg staat) richting Schiphol, anders zijn ze niet te feliciteren in Rijswijk.

Roadkill (Michiel)

Weet niet wat jij verstaat onder een backfire, maar na een backfire rijd 99% van de auto's niet meer, aangezien dan of je luchtfilter of je inlaat spruitstuk uit elkaar is geklapt.... (hoe is het btw met je KVS niveau? als die te laag is kan je verdamper bij lage temperaturen bevriezen en doet ie het prima op benzine, maar niet meer op gas)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

RobScénic

Mijn Coupe heeft oneindig veel backfire's gehad, maar bleef altijd lopen. Het enige wat er gebeurde is dat de slang tussen luchtfilter en inlaat losklapte of kapotklapte.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Roadkill (Michiel)

Ok bij renault dus kennelijk niet.... (Heb aardig wat backfire schade gezien bij andere merken, maar die reden daarna echt niet meer verder (vaak spruitstukken gescheurd) Weet als ik een backfire krijg dat mijn spruitstuk dan echt wel scheurt en dan rijd ie niet echt meer (inlaat is bij mij gewoon kunststof)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

BadEend

Of de auto wel of niet op LPG rijd kan je heel makkelijk testen door aan de uitlaat te ruiken.
Kan wel even duren omdat eerst nog de benzineresten uit de uitlaat weg moeten zijn.

Karakan

#12
Hij rijdt gewoon op lpg! Maar veel lekkerder en zuiniger dan eerst, echt super!
Ook geen last meer van backfires.

Ik heb een metalen inlaat, dus die scheurt niet.
Backfire is niet altyd krachtig om de boel op te blazen.
Mijn luchtfilterhuis was ooit eraf geploft bij de aansluiting van lpg op de deutsche autobahn.
Deze slang heb k destijds met mijn schoenveter kruiselings vastgemaakt.
Sindsdien is dat ook niet meer losgeschoten, haast ook onmogelijk.

Trouwens als je de lpgslang dat naar je inlaat gaat dichtknijpt, weet je gauw genoeg of die op lpg rijdt of benzine.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev