Advertenties


2 stationair toerentallen

Gestart door René „♂≈♂™, 6 februari 2013, 12:01:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

René „♂≈♂™

het gasklephuis zit vloeibare pakking tussen en dit is volgens mij wel goed, wanneer hij wel goed loopt blijft hij niet hangen in toeren of raar zwabberen met de toerentellen de temperatuursensor zat ik ook al aan te denken, er zijn er 2 boven elkaar aan de voorkant vlak bij de thermostaat. als ik de bovenste de stekker eraftrek geeft de temperatuurmeter niks meer aan, die lijkt me goed, maar waar voor die onderste is dat is me niet helemaal duidelijk, weet iemand daar meer van want het begint er meer en meer op te lijken dat dat de boosdoener is, ik ga iig eentje van de sloop halen en proberen

bedankt voor het meedenken!
LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

René „♂≈♂™

nou, voor de onderste temperatuursensor en de mapsensor geld allebij, stekker los maakt geen verschil, niet in de loop van de motor en niet op het dashboard, die haal ik vandaag allebij op en jullie horen het resultaat!
LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

RobScénic

Die andere temperatuursensor is dus om de ECU aan te sturen. De ECU past dan het mengsel aan naar gelang het warmer of kouder is.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

René „♂≈♂™

na de stationairschroef, vanaf stand 0 maar weer wat omhoog gezet, met de nieuwe temp- en mapsensor en voorlopig blijft de auto wel tussen de 750 en 1000 rpm, af en toe zelfs netjes op het streepje. ik was nog vergeten te melden dat mijn auto geen egr klep heeft, mijn vorige megane op benzine had dit wel, miss door het lpg, maar het ontbreken van dit kan er toch niet voor zorgen, ik bedoel maar, de helft van de tijd is er niks te merken van het hele probleem, heeft iemand er ervaring mee wat de kosten voor het uitlezen zijn? , ik zit er zo langzamerhand aan te denken om hem te laten uitlezen. is de kans groot dat er fouten opgeslagen zijn? voor de rest voelt de hele auto goed voor een k7m, zelfs in de 5 gaat het nog best flot

LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

Felix

Volgens mijn dealer kost je dat 90 euro. Maar de ene dealer is de andere niet he  ;)
Hier op het forum lopen ook lui rond met uitleesapparatuur.

René „♂≈♂™

okee! nou als iemand mij kan helpen zou dat heel mooi zijn, dan hoor ik het graag!
LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

René „♂≈♂™

nadat ik gister de stationair schroef heb ingedraaid, is de auto niet meer afgeslagen bij warme motor en loopt hij ietjes hoger stationair, zeg maar 1000 rpm, de toerenteller pendeld dan van iets eronder naar iets erboven, maar goed als hij eerst blijft lopen is het al een hele verbetering, het kan ook zijn dat ik dus 2 problemen had en nu nog 1 heb, want met koude start geld dit niet, toen ik hem vanochtend starte moest ik gas houden, want hij liep op 500 rpm, sloeg dus bijna af. bij de oprit sloeg hij af en toen was het even moeilijk aanslaan mar met pompend kwart gas sloeg hij aan en stuiterde een beetje, liep daarna goed en aan het einde van de straat liep hij goed, dit lijkt me de brandstof wat hij even te weinig kreeg, alles leek dus een probleem, maar zijn in werkelijkheid 2. op zich kan ik hier mee leven, maar het zou leuk zijn om het optelossen, en ik weet niet of het een probleem word bij de keuring
LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

Jacques

Misschien de kloelvloeistoftemperatuur sensor? Deze kun je nameten:
Voorbeeld: Koelwater naar ECU Megane (F7R)
20 graden 3060 4045
40 graden 1315 1600
80 graden 300 370
90 graden 210 270

René „♂≈♂™

okee bedankt!, daar kan ik wat mee.
straks nog maar ff bezig in de schuur.
LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

René „♂≈♂™

het lijkt er op dat het inderdaad de mapsensor of de temperatuursensor was. het raar wegzakken van de toeren is over, wel sloeg de auto af nadat ik van de snelweg kwam, ik zette hem ruim voor de afslag op benzine ,maar om een of andere reden sloeg hij toch af en toen het volgende probleem, de startmotor geeft zeer weinig kans om weer te starten, na 8 omwentelingen van de motor word het al hard minder, ben nu dus met de startmotor bezig, leuk klusje  :p , ben al vanaf 12 uur bezig!
spruitstuk en alles ervoorweg maar ik heb hem nu eindelijk eraf.

het enige probleem waar ik nog mee zit is dat mijn auto op benzine bij koude motor op benzine wegrijd op 2 cilinders, na een halve km 70 rijden slaan de andere 2 ook aan, mijn auto gaat direct na het starten op lpg, dus dit probleem kan er al heel lang zijn, ik rijd wel af en toe benzine, maar dan is de motor al warm
iemand een idee?
LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

BadEend

Het zomaar vervangen van allerlei onderdelen zet weinig zoden aan de dijk.
Je kan beter gewoon eerst de meetwaardes bekijken met uitlezen, dit zou ik zeker in jou geval zowel rijdend als stilstaand doen.
Het lopen op 2 cilinders kan veroorzaakt worden door slecht werkende injectoren.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev