Advertenties


Inbouw gasinstallatie Megane II 1.6 K4M 2008

Gestart door Felix, 27 april 2012, 19:27:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Felix

Zoals iedereen waarschijnlijk heeft gemerkt zijn de brandstofprijzen tegenwoordig erg hoog, en daarom zou het een stuk aantrekkelijker zijn om over te schakelen op LPG.

Ik heb daarom (namens mijn vader) enkele vragen over het ombouwen.

  • Wie heeft er ervaring mee met inbouw van een gasinstallatie in een Megane met K4M blok?

  • Wie heeft er nog tips voor bedrijven die bijvoorbeeld gespecialiseerd zijn in Renault (Graag in de Randstad, rondom Alphen aan den Rijn/Leiden/Zoetermeer/Gouda etc)

  • Zijn er nog (grote) nadelen die je kan tegen komen (Buiten de normale "nadelen" dan).

  • Wat kost dit?

Alvast mijn dank :)
Felix

Roadkill (Michiel)

Hmm kan je geen ervarigen meedelen over de inbouw,bij mijn Grand tour zat het er al in :) Maar over het gebruik dan weer wel,rij er zelf alweer 75000km mee,verbruik benzine gas onloopt elkaar niet veel,prestaties ook niet,als de tank op de plaats van het reservewiel komt mis je ook geen kofferbakruimte (en aangezien de wielen van een Meg2 redelijk groot zijn,kan er ook een grote tank in,tank 52 liter gas) Nadelen:de schokdempers en veren zullen sneller dan normaalslijten (maar je rijd ook continu met gewicht achterin) en met een aanhanger de bergen in dan overschakelen op benzine,niet omdat hij het niet zal trekken op gas,maar om de kleppen wat koeling te geven (was een tip die ik ergens las) Ja je zal iets meer mrb gaan betalen,maar dat verschil heb je er naar 1 keer tanken al weer dubbel en dwars uit.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Felix

Idd, de tank op de plek van het reservewiel zou mooi zijn.
Was de installatie bij jouw Megane achteraf ingebouwd of komt 'ie zo uit de fabriek? Ik ben vooral benieuwd met de verschillen daarmee namelijk.

matthew

Af fabriek wordt het niet ingebouwd,dat gebeurd in nederland achteraf.

Roadkill (Michiel)

Wat Matthew zegt,voor aflevering ingebouwd in Nederland,wel de gasaansluiting netjes achter de klep van de benzine tank,dus geen lelijke dop in je bumper!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Felix

Oh, zeker weten? Misschien dat die nooit leverbaar is geweest in Nederland? Want ik dacht ergens op een frans forum een Megane te hebben gezien die dat dus wél was.

Het knopje om te schakelen tussen benzine of gas, waar zit die precies? xD Zit die naast de schakelaars voor de hoogteafstelling van je koplampen?
De gasaansluiting in de tankdop is wel zo fraai idd.

Roadkill (Michiel)

Hij zat bij mij naast de aansteker,maar heb hem verplaatst naar het klepje waar de odp(?) stekker zit. Maar misschien is ook wel te verleggen naar de hoogteverstelling ?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Felix

Oke, want bij die Megane die ik op dat forum zag zat het knopje bij de handrem. Een echt renault knopje ;)

Maargoed, een knopje links of rechts maakt weinig uit natuurlijk :P
(Ben hard op zoek naar de betreffende pagina)

Roadkill (Michiel)

Persoonlijk vind ik rechts fijner,die hand heb ook makkelijker vrij (kan ook zijn omdat ik rechtshandig ben)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

matthew

Kun je zelf maken naar een echt renault knopje,gewoon een schakelaar va niets anders pakken.


Bij de Megane 1 heb ik ooit 1 maal een scenic van begin 99 gezien met origineel gas erin af fabriek,en daar was iets bij stuk en alleen te bestellen bij fabriek en dat was natuurlijk peperduur.
Daarna nooi meer gezien of gehoord dat het bij een meg2 af fabriek te bestellen was.

Roadkill (Michiel)

nu ik de nieuwe plannen heb gezien van "onze" vertegenwoordigers in de regering iig mbt de kilometervergoeding ben ik weer een stukkie blijer dat ik gas rijd. Ben bang dat ik met benzine of of diesel of een andere auto had moet kopen (heb ik nou net ff geen geld voor) of een nieuwe baan moeten zoeken (liggen nou ook weer niet voor het oprapen) Dus kan de keuze voor lpg inbouw erg goed begrijpen!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Hoeveel km's moet je eigenlijk rijden om omschakeling op LPG rendabel te maken? En dan bedoel ik een bestaande auto voorzien van een installatie, zoals Felix wil doen.

Roadkill (Michiel)

heel weinig momenteel,las hier ergens dat er voor 1500 euri een installatie word ingebouwd,en reken dan (in mijn geval) een 8 euri per maand meer mrb... scheelt ongeveer een euro per liter,dus zeg rond de 40 a 50 euri per tankbeurt.Ga voor het gemak uit van 30 tankbeurten.... En als je een auto koopt met lpg dan veeeel sneller,want dan heb je enkel dus de extra mrb die je moet meerekenen,ok je remmen en veren zullen iets sneller slijten door het iets hogere gewicht,daar tegen zal je verbaast zijn over de helderheid van de motorolie,die vervuild veeeeeeel minder dan bij een benzine auto. Zat net btw ff of de citybugclub.nl te kijken (was voor de Porsche velgen onder een 107) en daar staat er 1 met een 110 liter lpg tank in een Aygo......
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev