Advertenties


voor en nadelen megane 19dci 2005 SPOED aub

Gestart door heca, 7 april 2012, 17:16:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

heca

hoi kenners,even voorstellen.Mijn naam is heca .
ik wil een megane grand tour kopen van 2005 met 19 dci motor en 185000 km.
Wat zijn de voor of nadelen van zo,n auto, graag snel een reactie,vr gr heca

Roadkill (Michiel)

Nadeel is dure brandstof...
Voordelen:heerlijke auto,lekker ruim,goede uitrusting.
Zwakheden:Raammechanismes willen nog wel eens stukgaan (zelf nog geen last van gehad ,rij zelf een Grand tour 1,4 met net 200k op de teller) standaard staan ze wel erg hoog op de poten,beetje last van windgeruis langs de ramen,en ze lusten wel aardig lampen (is mijn ervaring max 1 jaar met een setje) en verwisselen is wel ff werk. Maar goed ik rij er nu een ruime 2 jaar in en heb er een dikke 70k aan kilometers bij gezet in die tijd,en eigenlijk geen gekke dingen meegemaakt (behalve in het begin probs veroorzaakt door de dynamo,maar dat blijkt enkel een 1,4 prob te zijn) enkel normale slijtage. Dus ik vind het een aanrader,en diesel rijd wel fijner,maar ik houd het echt op gas,dat rijd weer een stukje goedkoper...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Volgens mij is de 2.0 dci de meest fijne diesel voor de Megane II, maar deze is ook lastiger te vinden. De 1.9 is een goed alternatief (i.i.g. beter dan de 1.5).
De Megane II komt uit een periode dat Renault veel elektr(on)ische snufjes in auto's stopte, maar niet altijd goed had gekeken naar de kwaliteit daarvan. Dat levert dus nog wel eens wat ongemakken op dat gebied op, afhankelijk van de uitvoering.

Ik vermoed dat een diesel wel zorgt voor de nodige rammels en resonanties in het interieur (aangezien ik die ook al heb bij mijn 2.0 16V heb), waar je tegen moet kunnen.

Als je Philips longlife lampen plaatst, doe je daar zeker 3 jaar / 35.000 km mee als je de auto laat bepalen wanneer het licht aangaat d.m.v. de lichtsensor (Ik heb ze toen uit voorzorg vervangen, niet omdat ze stuk waren). Aanrader, want lampen vervangen bij de Megane is niet echt een simpele klus.

Roadkill (Michiel)

Maar bij 30k per jaar,met de lampen gewoon op altijd aan is 1 jaar echt de max hoor....(van daar dat ik de stap heb gemaakt naar Xenon) En de jaargangen 03-04 zijn imho veel storingsgevoeliger dan de 05 -09 modellen (tenminste als je het forum er op naloopt zijn het voornamelijk de 03-04 mdollen met meer probs dan de latere modellen,ongeacht kilometer stand)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Klopt, de phase 2 (vanaf 2006) is beter in veel opzichten. Kinderziektes zijn er grotendeels uitgehaald, en volgens mij ook wat elektrische grapjes. Dus minder storingen = betrouwbaarder.

Roadkill (Michiel)

Volgens mij vanaf modeljaar 2005 al,die hebben al al updates gehad die de 03 en 04 modellen niet hadden..
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Niet begin 2005, maar ergens halverwege. Te herkennen aan het hebben van een update list radio (in plaats van een tuner list). Maar pas de echte phase 2 modellen waren significant beter.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev