Advertenties


Motor Afzetten dmv Relais.

Gestart door dennisje, 16 maart 2012, 16:32:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dennisje

Goeie dag mede Megane Fans -- !-! :q

Ik heb een vraagje ik ben momenteel bezig met het inbouwen van een GPS Tracker. (How to ben ik aan het maken voor jullie)
Mijn Vraag is eigenlijk ik ben erachter gekomen dat als de motor draait en ik haal de zekering MEMO INJECT eruit dan valt hij uit.
nu is mijn vraag kan het kwaad dat als deze eruit word getrokken tijdens draaien ofniet? zoja wat is een goed alternatief wat je bij het zekeringskastje binnen in kan schakelen?

Want ben dus vanplan:  Relais endaar dus memo inject op aan te sluiten endan natuurlijk nog de zekering zelf daartussen maar kan dit kwaad ofniet??
Graag tips!
Als De memo inject eruit is geweest en het is niet gezond wat moet ik dan doen???
(aan de startonderbreking begin ik niet dit is niet handig hij moet kunnen uitvallen tijdens het rijden)

Alvast bedankt!
Groetjes Dennis

Christian de Vriend

Als dit de zekering is van de motor ECU,dan zou dat niet mijn keuze zijn van schakelen.

Wat voor megane heb je?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

dennisje

Ik heb een renault megane coupe monte carlo uit 1999 f3r motor 2.0 8 kleppertje kan dit kwaad ofniet??

Christian de Vriend

99? dan heb je echt 1 van de laatste ph1 coupe's

Wanneer moet de motor precies worden uitgeschakelt?als die gestart is? of moet er ergens spanning af zodat,ongeacht draaien of niet,die niks meer kan doen?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

dennisje

Beste,

Hij moet afschakelen op het moment dat hij draait.
Mijn systeem is voor anti-diefstal dus als hij gestolen word kan ik hem ieder moment dus afzetten.
Kan je gewoon via e Memo Inject Bedrading??
Wil hem vandaag nog afmaken namelijk.
Of weet u misschien een ander schakeldraad hiervoor??

Mvg Dennis

Christian de Vriend

mn eerste gedachte is het contact slot,en dan niet bij het contact zelf onderbreken,maar ergens anders,
ik heb de schemas liggen van de de hele ph1 reeks (alle motoren) afkomstig van de dealer
dus kan ik je vertellen waar je die kan onderbreken.

wat is de motorcode van een 2.0 8v?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

dennisje

#6
Is F3R is het mogelijk om dit zsm te weten  want wil het deze middag af hebben.
Heb nu dus de ECU kabel op het oog dus wacht even uw reactie af. --

Christian de Vriend

jammer genoeg stond de keuken aanpassing op de planning vandaag,heb je die schemas nog nodig?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Roadkill (Michiel)

kan je geen schakelaar maken op de massa van je accu?? makkelijk bereikbaar en je schakelt meteen alles uit...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Christian de Vriend

dan moet dat toch niet te vaak gebeuren,je motor en interieur ecu vinden dat op de lange
duur niet zo leuk,zeker de motor ecu,die stelt zn eigen bij naar rijstyle,buiten temp ect..
als de spanning er af gehaalt wordt,moet die zn eigen weer opnieuw inregelen.

ik zou het ergens in het circuit van het contact zoeken,als je die onderbreekt,doet de auto ook niks
en kan de rest gewoon op spanning blijven.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

dennisje

Heb hem toch geschakeld op de ECU als hij gestolen word heb ik liever dat hij volledig dood is maakt mij niet uit of de ECU dan gereset is is het zelfde als je accu is losgehaald. dus maakt niet uit. alles is aangesloten en het werkt tot nu toe. nu alleen nog zsm simkaart aanschaffen en de rest testen. how to is in de maak en de trackers zelf kan ik ook goedkoop aan komen. en ga ze hier dan ook leuk aanbieden samen met een mooie howto !-! toch bedankt voor alles heren.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev