Advertenties


Lekke uitlaat en rammelend geluid

Gestart door henk125, 11 januari 2012, 20:31:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

henk125

Beste mensen,

Afgelopen zaterdag vernam ik dat mijn uitlaat ineens bromde, du sik dacht aan een lekke uitlaat. Het was wel een beetje van de een op de andere dag, wat ik persoonlijk nogal vreemd vond, maar ik had me hier bij neergelegd.
Een paar dagen later hoorde ik een rammelend geluid. Alsof er een hitteschildje los zit ofzo. Het klinkt in ieder geval als ijzer/metaal. Ik denk haast dat deze twee dingen met elkaar te maken hebben.

Klopt dit, of denken jullie hier anders over?
En wat zou het probleem kunnen zijn?

Groeten,
Bertal

Nicole

Is dat rammelende geluid de kat. niet?
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Remy P

Verliest je auto ook vermogen? Want in dat geval zit er waarschijnlijk ergens een lek ;)
Ik heb zelf ook eens gehad dat van het een op andere moment hij een brommend, rammelend geluid maakte. Toen bleek er een klem los te zitten die twee stukken pijp bij elkaar op hun plaats houd. Hierdoor was de aansluiting niet dicht. Kwestie van bij de garage een nieuwe klem laten vervangen of opnieuw vastzetten ;)

henk125

Dat weet ik niet, en ik hoop het vooral niet:P
Hoe kan ik daar achter komen?
En zit er dan ook een verband tussen de kat en het doffe uitlaatgeluid?

henk125

Citaat van: Remy P op 11 januari 2012, 20:38:53
Verliest je auto ook vermogen? Want in dat geval zit er waarschijnlijk ergens een lek ;)
Ik heb zelf ook eens gehad dat van het een op andere moment hij een brommend, rammelend geluid maakte. Toen bleek er een klem los te zitten die twee stukken pijp bij elkaar op hun plaats houd. Hierdoor was de aansluiting niet dicht. Kwestie van bij de garage een nieuwe klem laten vervangen of opnieuw vastzetten ;)

Mijn auto loopt op G3 en heeft sowieso niet zoveel vermogen als dat hij zou moeten hebben. Vooral vanaf de 100 km is ie extreem traag met optrekken, maar dat heeft ie altijd gehad. Naar mijn idee verliest hij geen extra vermogen.

Remy P

Als de auto vermogen verliest merk je dat direct. Je trekt minder snel weg als je gewent bent, vanaf het wegrijden al. Afhankelijk van het 'lek' is het een groot of klein verschil. Wellicht kan je onder de auto kijken of je ergens iets abnormaals ziet ;)

cabrio1

hele makkelijke manier om te merken of je uitlaat lek is.

Start je auto, en houd je uitlaat aan de achterkant dicht. Hou er iets op, bijv je hand of onderkant van je schoen. Wel doen als de auto net een koude start heeft gemaakt, anders zijn de uitlaatgassen behoorlijk warm.

Bouwt de uitlaat geen druk op: uitlaat lek. Je zou het ergens moeten horen dan.
Bouwt de uitlaat wel druk op: Uitlaat niet lek.

juul

Kan misschien ook zijn dat de kat verstopt zit en ie daardoor de gassen niet kwijt kan.

nd-photo.nl

Ik had last van gerinkel en dat bleken uiteindelijk stukjes kat die in mn middendemper aan het "springen" waren.

henk125

Nee, ik verlies geen vermogen.
@Andy, moest bij jou de kat. vervangen worden?
Volgens mij is dat nogal een duur grapje of niet?

Heatzone (Mark)

Ik heb ook het metaalachtige gerammel gehad. Bij mij begon dit met een bijna niet hoorbaar geluidje tot gerammel bij het gas geven en als ik een bepaald aantal toeren maakte. Bij mij is alleen me midden demper vervangen en toen was het geluid weg.

Ze vertelde mij dat reparatie niet noodzakelijk was, maar ik irriteerde me eraan en het komt zo goedkoop over als je auto rammelt dus ik heb het laten maken! Volgens mij betaalde ik rond de 60/70 euro voor een midden demper. Kat is niet vervangen bij mij. Ze hebben ook me einddemper vervangen maar dit was niet helemaal de bedoeling.

Roadkill (Michiel)

Citaat van: bertal op 11 januari 2012, 20:40:44
Mijn auto loopt op G3 en heeft sowieso niet zoveel vermogen als dat hij zou moeten hebben. Vooral vanaf de 100 km is ie extreem traag met optrekken, maar dat heeft ie altijd gehad. Naar mijn idee verliest hij geen extra vermogen.

Bij een G3 installatie is het verschil tussen gas en benzine over het algemeen minimaal,dus kan geen kwaad om er eens naar te laten kijken. (ik rijd enkel op benzine in de heuvels,bergen met de vouw wagen erachter,niet voor meer vermogen maar voor de betere koeling van benzine op de kleppen.Dit heb ik ooit ergens gelezen,en merk geen verschil in vermogen,airco aan of uit dat merk ik daarentegen wel!)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

nd-photo.nl

Ik heb mn kat nog in gebruik, een nieuwe kat kost niet zo heel veel (die van mn vriendin, VW Lupo is duurder). Bij de uitlaatdiscounter slechts 112 euro: http://www.uitlaatdiscounter.nl/auto-onderdelen/katalysator-%5Bud8870%5D/24980/ (dit is voor mijn auto, 1.6e)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev