Advertenties


Temperatuursensor?

Gestart door rik1981, 28 november 2011, 17:20:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rik1981

Beste mensen,

Het volgende doet zich sinds kort voor: De temperatuurmeter van de motor stond altijd tussen het 2de en 3e streepje in. Vast gegeven, niets aan de hand. Sinds een aantal dagen staat de meter volledig bovenin, zelfs al bij het koud starten. En het rode waarschuwingslampje gaat ook meteen branden. De meter schommelt niet, maar blijft stabiel boven in staan. Koelvloeistof staat btw op het juiste niveau.
Iemand enig idee of wellicht de sensor stuk is? En is dat die groene stekker die het blok ingaat?

2.0 16v uit 1996 met 250.000 km gelopen.

Alvast bedankt.

Groet,
Rik

cabrio1

Kan je sensor zijn ja.

Ik dacht dat deze meestal in de radiateur zit, maar durf ik niet met zekerheid te zeggen bij deze auto.

Jacques

Het is de groen sensor inderdaad.
Koelwater naar dashbord ECU Megane
20 graden 3060 4050 Ohm
80 graden 300 370 Ohm



rik1981

Dank voor het meedenken  !-!

Kan ik die waardes meten aan de stekker?

Even voor mijn duidelijkheid:
Met een koude motor meet ik een weerstand tussen de 3060 en 4050 ohm?
Met een warme motor meet ik een weerstand tussen de 300 en 370 ohm?

Zou het nog iets anders kunnen zijn op basis van mijn eerdere verhaal of zeggen jullie; het ligt aan die stekker?


Jacques

Kan ik die waardes meten aan de stekker? Ja, maar er zitten 3 lipjes: 1 voor lampje koelvloeistoftemperatuur te hoog en 2 lipjes voor de temperatuursensor.

Met een koude motor meet ik een weerstand tussen de 3060 en 4050 ohm? @20°C
Met een warme motor meet ik een weerstand tussen de 300 en 370 ohm? @80°C is iets lager dan bedrijfstemp.

Zou het nog iets anders kunnen zijn op basis van mijn eerdere verhaal of zeggen jullie; het ligt aan die stekker? Ik denk aan een slechte verbinding of een kapotte sensor.
Meten jongen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev