Advertenties


Remschoenen vervangen

Gestart door nd-photo.nl, 14 oktober 2011, 22:43:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nd-photo.nl

#15
Lees net de tip om je velg te monteren, dan heb je meer houvast. Eerst even slapen en mn powers weer opladen lol :p

Auto staat nu veilig op assteunen  :)

Christian de Vriend

die zullen ze niet meenemen

veel sterkte morgen  !-!
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

nd-photo.nl

Thx! Auto staat gelukkig binnen in de garage :)

Roadkill (Michiel)

uhm als je je velg monteerd krijg je volgens mij je remtrommel er echt niet af,tenminste als je bouten hebt,die gaan normaliter door je trommel heen en draaien dan in een flens,je wiel moet toch remd kunnen worden????? (nou heb ik wel aardig wat trommelremmen gedaan,maar moet eerlijk zeggen dat geen ervaring met de meg1,maar denk dat het principe gelijk is?)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Renegade (Mark)

Normaal draaien de bouten in de trommel zelf vast en zit er verder geen flens meer achter of iets hoor :)

Nu valt me net onder het lezen nog een eventuele methode in, het is een beetje beun en je hebt kans dat je de remschoenen die er nu in zitten sloopt maar het zou kunnen werken ! Als je een te lange wielbout in de trommel draait loopt deze altijd aan tegen de remschoenen. Wat nou als je 4 hele lange wielbouten probeert te krijgen en deze kruislings "te diep" in de trommel draait terwijl de trommel los zit. Theoretisch zou je de trommel dan steeds een stukje verder los drukken.

nd-photo.nl

Ok het is nog niet gelukt, zelfs met 2 man zitten wrikken aan mn gemonteerde velg, maar helaas. Denk dat ik hem (met tegenzin!) ga wegbrengen, tenzij ik de gouden tip tegenkom.

Den

Citaat van: nd-photo.nl (Andy) op 22 oktober 2011, 18:19:03
Ok het is nog niet gelukt, zelfs met 2 man zitten wrikken aan mn gemonteerde velg, maar helaas. Denk dat ik hem (met tegenzin!) ga wegbrengen, tenzij ik de gouden tip tegenkom.

Hoi Andy,

De gouden tip ;)

Draai er een oude stalen velg op, het liefst zonder band.
Nu hoef je niet onder de auto te liggen voor even.
Pak dan een 5 kilo moker en sla aan de buitenrand van de velg. dus als je er voor staat sla je de velg naar binnen.
Telkens een tikje geven en dan helemaal rond gaan. De druk gaat hierdoor van je trommel af.

Nu ga je eronder liggen en sla je met die moker van binnen naar buiten tegen de rand van de oude velg.

Als dat niet lukt kun je bij de bo-rent of boels of iets dergelijks een grote poulie trekker lenen/huren.
Hier gaat het ook mee.

Probeer wel telkens af te wisselen van plek waar je kracht op zet of op slaat anders gaat je trommel krom staan.
In spuiten met olie of proberen je trommels terug te duwen gaat niet werken bij een meg. er zit een klik systeem in wat je schoenen naar buiten drukt en bij de megs die ik gedaan heb werkte het in ieder geval niet ;)

Met het afstellen van de handrem mag je ook niet de handremkabel onder je auto aandraaien maar van dat kliksysteem telkens opdraaien en testen.

Misschien kun je hier iets mee: http://en.renault-club.cz/graphics/manuals/138/MR312MEGANE3.PDF
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

nd-photo.nl

Morgen laatste kans met de tips van Den, thx!

Kom net terug van wat andere werkzaamheden: oil catch can plaatsen, H1 fittings groter maken voor H1 LEDs (grootlicht), andere centreerringen voor (pasten beter), buitenspiegel gespoten en nieuw spiegelglas geplaatst.

Roadkill (Michiel)

Ik zie op de onderste link dat bij de Meg je dus het lager eerst loahaalt voor dat je de remtrommel kan verwijderen,dan zou je het kunnen proberen met langere (zoals hierboven al een keer getipt werd,mits de achterplaat sterk genoeg is. Of je kan er nu eigenlijk wel blind vanuit gaan dat je trommel erg diep is ingesleten en de trommel "effe" open slijpen en meteen maar een nieuwe trommel monteren (dat ff staat niet voor niks tussen haakjes zeg maar....) Als een trommel al zo ver is ingesleten zou ik hem persoonlijk toch al vervangen
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev