Advertenties


Alleen inspuiting defect. Maar rijdt gewoon door

Gestart door pjmaas, 5 augustus 2011, 15:25:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pjmaas

Hoi allemaal,
Ik heb vorig jaar bij mijn Megane II 1.5DCI de injectoren en de hogedrukpomp laten vervangen bij een niet Renault garage.
Een dag later stond ik weer aan de kant van de weg met dezelfde melding van inspuiting defect. Weer een gereviseerde hogedrukpomp en nieuwe gereviseerde injectoren
plus nieuwe brandstof tank en aan- en afvoer leidingen geinstalleerd en de wagen rijdt weer.
Echter het "probleem" wat ik nu heb is dat mijn console soms aangeeft dat de inspuiting defect is, tesamen met het rode lampje van STOP.
Na een ongeveer 10 seconden gaat zowel de melding weg als het lampje weer uit alsof er niets gebeurd is.
Ik kan de situatie reproduceren. Mijn renault dealer heeft de computer gereset en kan voor de rest ook geen melding vinden. Ondertussen is de EGR klep ook door Renault
vervangen.
Ik kan het forceren om in een versnelling van een lager toerental naar een hoger toerental te gaan in dezelfde versnelling, bijvoorbeeld in de vijfde versnelling van 100 km/uur te versnellen naar 130 km/uur, dan krijg ik de melding.
Het is best vervelend omdat ik ook rijd met een caravan erachter en ik wil zeker weten dat ik genoeg koppel heb om deze voort te trekken.

Wat zou dit kunnen zijn ?

Kan een hogedrukpomp gedeeltelijk zijn werk doen ? omdat dit een pomp is die voor mij in elkaar gezet is vanwege het feit dat dit mijn tweede pomp was in twee dagen. (geen garantie als het geen merk dealer is, mijn fout).
De pomp en de injectoren zijn wel door een officiele dieselservice garage gereviseerd.
De auto krijgt woensdag weer zijn beurt bij Renault.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet Pierre

A110

Hoeveel kilometers staat er op de auto?
tot 2 keer een pomp kapot lijkt mij stug wat is ermee gebeurd vorige keer?
Injectoren komen wel voor.

Maar als er een storing is geweest moet er een storingscode aanwezig zijn waarmee de dealer meer moet kunnen doen.
Hebben ze de verstuivercode's wel in de computer ingevoerd? Dit zijn speciale code's die op de verstuivers staan en die moeten in de computer gezet worden.
En anders met het diagnoseapparatuur gaan rijden en de storing naar boven brengen zoals je hebt omschreven daar moet zeker wat uitkomen.

Succes.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

pjmaas

Bedankt voor je snelle reactie.

De auto heeft 200.000 km gereden. De reden van de tweede pomp is dat de oorzaak was niet verholpen maar alleen de gevolgen.
De brandstof tank met aan- en afvoerleidingen zijn toen ook vervangen en sindsdien geen problemen behalve wat ik hierboven heb
gezet.

De codes van de injectoren weet ik niet of deze zijn ingevoerd. Kan dit ook achteraf?
Ik zou het woensdag kunnen vragen om deze in te voeren maar ik weet ook niet hoeveel werk dit is ($),
of, dat het nog kan Het is bij mijn originele renault dealer waar ik deze beurt laat geven.

groet pierre

A110

Ik begrijp uit je verhaal dat de brandstofpomp eigenlijk inelkaar gedraaid is en er dus teveel slijpsel in het brandstofcircuit gekomen is vandaar het vervangen van tank en leidingen.

Injectoren gaan wel vaker kapot dus daar kijk ik niet raar van op.

De code's kunnen ze controleren en zeker nog later invoeren, zou ik zeker laten controleren om problemen te voorkomen.
Verder gewoon gaan rijden met een monteur naast je en de computer op zijn schoot en jij kan dan rijden en de storing reproduceren zodat de monteur kan kijken wat er fout gaat.
Succes ermee.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

pjmaas

bedankt voor je antwoord en inderdaad is het slijpsel de oorzaak dat alles vervangen is geworden.
Ik zal het zeker laten controleren wat betreft die injectoren.

Nogmaals bedankt
pierre

testit

Bij een peugeot het zelfde verhaal gehoord pomp en verstuivers 2 X vervangen bleek een kortsluiting van een stekkertje op de verstuiver
te zijn (3500 euro verder)

pjmaas

De auto heeft een Renault beurt gehad. Aangegeven dat waarschijnlijk de codes van de verstuivers niet overeenkomen met de codes in de computer. Renault dealer heeft het gecontroleerd en inderdaad waren de codes anders. Wat ook ontdekt is is dat een verstuiver geen code had mede door het feit dat het geen Renault verstuiver is. De andere drie codes zijn aangepast.

Het lampje (STOP) en de melding in de display kan ik nog steeds genereren. Heb wel het idee dat ik iets meer aan power hebt gekregen (maar dat kan ook tussen mijn oren zitten, want echt verklaren kan ik het niet hoewel ik geen verstand van auto's hebt).

groeten
pierre

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev