Advertenties


Motorproblemen

Gestart door rhge, 8 augustus 2011, 22:31:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rhge

Goedenavond,

Ik heb me hier op het forum aangemeld omdat mijn schoonbroer problemen heeft met zijn renault.
Hij heeft zich 3 weken geleden een renault megane aangeschaft uit 2002, met een 1.9 dci blok.

Nou heeft hij de auto na aankoop laten nakijken ivm met een rare fluittoon bij het optrekken,
was niks aan de hand zei teun beun.

Nou is het vandaag voorgevallen dat de motor onder het rijden begon in te houden en gewoon niet meer vooruit
te branden was, na gestopt te zijn en de auto in de vrij te hebben gezet sloeg de motor op hol en begon deze zwaar
te roken, je zag niks meer. de auto ging niet meer vanzelf uit, dus in de 5 gezet en koppeling laten schieten.

Nou heb ik op i-net naar soortgelijke problemen gezocht en dacht dat het misschien aan het kleppenhuis kon liggen.
Na de auto naar huis afgesleept te hebben, heb ik het kleppenhuis gereinigd en de vacuumslangen gecontroleerd.

Na alles terug opgebouwd te hebben, heb ik de auto gestart waar deze niet zo makkelijk deed en het toch wel
10 tot 20 seconden duurde voordat deze starte,
Na hem gestart te hebben even laten lopen, deze liep normaal stationair maar rookte heel erg(straat was wit)
De auto even laten lopen en het roken werdt minder maar verdween niet.
Toen voorzichtig het gas in gaan duwen en het roken werdt weer erger, en de motor ratelt nu lichtelijk.
Als je nu bij het rechterwiel gaat luisteren hoor je een hele rare tik.

nu wou ik een rondje gaan rijden en rij achteruit, weinig aan de hand, wil vooruit wegrijden en de auto is gewoon niet van de plaats
af te branden.

nu weet ik niet wat er verder nog aan de hand kan zijn, en hoop ik dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen.

het kleppenhuis lag trouwens vol met olie, maar geen drab.

groet ricardo







matthew

Als de motor op hol slaat loopt deze op olie.
Je turbo zal dan ook kapot zijn.
En zit er nu nog wel olie in?

Met tik geluid zullen de drijfstanglagers wel wat geleden hebben.

Al met al ben ik bang dat er dus dikke onkosten aan zitten nu.

Je diendt ook alle turbo slangen te reinigen en de intercooler.
Er mag nergens olie inzitten en als de motor op hol geslagen is geweest zit het daar gegarandeerd in.

Dirk Kuipers

Gaat het tikken sneller naarmate je meer gas geeft? Dat heb ik namelijk gehad toen mijn drijfstanglagers kapot waren.. Als je daar even mee hebt doorgereden kun je nog veel meer kapot hebben.

cabrio1

#3
als er een turbo op zit, is de turbo kapot, en is de motor op olie gaan lopen.

Schroef de carterpan eronder uit. Dan zie je gelijk wat er aan de hand is.

of maak een slang los die op de turbo zit (die van je luchtfilter komt, of die van je uitlaat), en
vol met je hand aan de schoep die in de turbo zit. Die voel je zo zitten. Probeer deze is op en neer te bewegen.
Kun je die schoep omhoog en naar beneden bewegen?; Turbo kapot.

En controleer de turbo visueel met een lamp erbij, Kijk of de schoepen niet zijn afgebroken, of dat deze
niet is ingesleten in de turbo zelf.

Je zou ook nog aan de onderkant van de intercooler een klein gaatje kunnen boren, dan weet je of er olie in zit.

rhge

#4
Dankjewel voor de reacties.

De auto is weggebracht naar een garage en nagekeken,
Conclusie turbo kapot, over de olie in de intercooler en derg weet ik niks.

kostenplaatje turbo vervangen €1100.
maar ze konden niet zeggen of het blok daarna wel fatsoenlijk loopt met op trekken en derg.

nu dus kijken wat hij/wij gaan doen.

ander blok misschien de beste oplossing?

het tikken weet ik verder ook niks van, ik heb het aangegeven bij de garage toen we de auto erheen gesleept hebben.
maar niks op gehoord.

mvg
ricardo

matthew

Ik zou daar toch eerst zeker van willen zijn,want dat kan namelijk ook nog een behoorlijke kostenplaatje zijn.

En je verhaal klinkt als of er de drijfstanglagers uit liggen.

A110

Ik ben het met mattew eens dat tikken klinkt mij ook in de oren alsof er een drijfstanglager kapot is. Ik heb momenteel ook een scenic staan met een tik in de motor. Carterpan gedemonteerd en drijfstanglager 4e cilinder kapot. Bij deze auto komt het waarschijnlijk door een kapotte verstuiver cilinder 4.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev