Advertenties


Rammels verminderen

Gestart door Jeremy, 30 juni 2011, 22:36:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeremy

Hey!

Ik begin me steeds meer te irriteren aan al die rammels die me auto produceert.
Ik heb al van die viltjes op strategische plekken geplaatst in me hoedenplank nadat ik dat gelezen had in de tips sectie op meganecc.nl
Nu rammelt de hoedplank al wat minder dan daarvoor, maar nog steeds gaat het flink tekeer daarachter af en toe als ik over slecht wegdek rijd.
Ik heb al wat info gezocht over isolatie, maar dat is toch allemaal gericht op audio en rijgeluiden... het gaat mij meer om de kraakjes en rammeltjes van de plastic delen.
De ergste rammels komen uit me dashboard, hoedenplank en kofferbak.
Die uit het dashboard is niet motorsteun in ieder geval, en uit de kofferbak komt waarschijnlijk door de woofer.

Nu is mijn idee:
-De binnenkanten van al me opbergvakken van een laagje rubber of iets dergelijks te voorzien zodat de opgeborgen dingen in ieder geval geen rammels veroorzaken.
-De hoedenplank te verzwaren door aan de onderkant dingen toe te voegen.
-De kofferbak in ieder geval een MDF plaat onder de vloer schroeven en eventueel Dynamat o.i.d. in de bodem te plaatsen (reservewiel ruimte)
-En eventueel en dunne rubbere strip tussen de zijpanelen en het plaatwerk (dus aan de randen waar het plastic het metaal raakt)

Nu zijn mijn vragen:
-Heeft het zin om me opbergvakken te voorzien van isolatie? en hoe kan ik dit het beste doen? (materialen en eventueel waar te koop)
-Gaat het verzwaren van de hoedenplank voor problemen zorgen? aangezien de hoedenplank een vrij complex onderdeel is en de motoren misschien geen extra gewicht aankunnen.
-Heeft het zin om Dynamat te plaatsen? aangezien de reservewiel ruimte gewoon van plastic is.
-Gaat het zin hebben om een soort demping tussen de zijpanelen en het plaatwerk te plaatsen?

En de belangerijkste vraag: weet iemand of er misschien dat ergens te verkrijgen is... rubber matten/strips met een kleefzijde.
Alle tips zijn welkom!

Edit: ineens weet ik waardoor de rammel in me dashboard word veroorzaakt! :P
Ik heb natuurlijk me navigatie bovenop me dashboard en de houder hiervan zit met 1 schroef vast aan het dashboard, dus deze heeft een beetje speling waardoor deze gaat trillen... 1 oplossing gevonden al dus! :grin:
Maar alsnog wil ik de vier punten behandelen.

Tedo

Ik heb bij mijn 2.0 ook een irritante brom bij 3100 toeren ergens in het dashboard. Het lijkt te komen uit het deel waar de airbag van de bijrijder zit. De middenconsole heb ik al twee keer gedemonteerd, en het ventilatieblok zelfs vervangen door een andere, maar de brom blijft. Als ik in de 1.6 rij, is het qua geluid gewoon een verademing. Iemand die hetzelfde meemaakt, of nog beter: hoe je het oplost?

duckie1098

irritante brom bij 3100 toeren?Had ik ook bij mijn 2.0 16v hatchback, 2003.

Ik wou al beginnen om het dashboard los te slopen nadat ik na half uur aan het luisteren en duwen op het dashboard per ongeluk met mijn elleboog de binnenspiegel raakte en merkte dat die los zat.Het hele ding eraf gehaald, alles schoongemaakt en weer op zijn geleidingen op het raam geduwd.Het plastic omhulsel goed gemonteerd en ####aaaaaaaaaa, bevrijd van die ergerniswekkende brom.Hij wil weleens los gaan bij het verstellen maar je duwt hem zo weer vast.Ik weet niet of het dit is bij jouw maar probeer het,hij moet echt spelingvrij vast zitten, vering mag.Ik hoor graag of dit hielp of niet.

Groetsels,

Ben

duckie1098

Ik schreef alleen maar: Hieperdepiep ####aaaaaaa, dus niks verkeerds aan toch?

Ben

Tedo

Bedankt: zal er zeker naar kijken! Maar volgens mij zit de spiegel goed vast bij mij.

Timo Zuiderduin

ik wordt ook helemaal gek van de kraakjes en rammels in de CC. bij mij komen ze voornamelijk vanaf de achteruitkijkspiegel, het bergvakje onder de radio of van het gedeelte in het dak waar het rolschermpje inrolt.

ik ga ze binnenkort allemaal lostrekken en er een vilten laagje tegenaan zetten.

Jeremy

Ik zal me binnenspiegel ook maar eens onder handen nemen dan, want de houder van me navigatie is inmiddels kraakloos maar hoor nog steeds van alles voorin de auto.
Hoedenplank verzwaren is me door veel mensen afgeraden omdat dit nooit goed kan zijn voor de motoren die niet berekend zijn op extra gewicht, in plaats van verzwaren ga ik zoveel mogelijk van de onderkant beplakken met vilt (knutselvilt van a4 formaat bij de hobbywinkel gekocht) zodat de plastic delen elkaar zo min mogelijk raken.
MDF plaat onder de bodem van de vloer in de kofferbak is niet gelukt omdat er balken in de weg zitten en daardoor de vloer niet meer mooi past met de plaat eronder, dus daar moet ik iets anders op verzinnen.
Ik weet dat ik de CC nooit helemaal kraakvrij kan krijgen, maar hoop toch wel dat ik het aanzienlijk kan verminderen...

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Mijn auto kraakt ook sinds ik mijn schroefset onder heb! maar dat is niet meer dan logies nu die een heel stuk stijfer is!  :afro:
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Roadkill (Michiel)

Kraakjes hoor ik bij mijn Grand tour zo goed als niet,heb meer last van windgeruis...(iemand enig idee of de ramen iets strakker af te stellen zijn? Enne back on topic,als ik echt een rammeltje hoor wat me eventueel zou irriteren,dan gaat de radio een streepje harder :D
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Naja... Bleek die resonantie in mijn dashboard (dacht ik) toch ook afkomstig van de behuizing van de binnenspiegel! Wat kan je gehoor je voor de gek houden, zeg!  8)7

duckie1098

Weer iemand blij gemaakt.


groetsels,

Ben

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev