Advertenties


motor afstellen? Automatisch schakelen werkt niet gladjes

Gestart door snerpo, 14 december 2010, 20:57:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

snerpo

Mijn megane 2 automaat 1.6 16v heeft onderin weinig pit tot de 2500 toeren notabene.. slak
moet perse veel gas geven tot de 4000 toeren dan pas komt de pit erin.. en kom je normaal vooruit

klopt dit? of kan de dealer hier iets aan doen. is iemand hiermee bekend?
Volgens de dealer was de inspuiting goed. en gaf de computer geen problemen aan.
ik denk dat het voor een 1.6 met 113 pk niet normaal is dat hij zo langzaam is bij het optrekken.

Wat te doen??? ligt het aan de Bougies olie + filter dat die misschien vervangen moeten worden?

Groetjes
Willem

matthew

Je hebt een 1.6 16v motor,en het zijn in de megane 2 al geen snelle motoren,en komen idd pas vanaf 4000toeren echt op gang.
Het is ook een toerenmotor.

Dus je auto zal idd niks mankeren.

En voor wat meer pit had je voor een 2.0 moeten gaan.

Stefan

jep, gewoon karakter van de motor..
Maximale vermogen heb je pas bij 5500 toeren zoiets en maximale trekkracht (koppel) bij zo'n 4500 toeren, dus in die regio trekt de auto het beste door inderdaad.
Hij zit dan precies in zijn ideale koppelkromme.
Maar da's hetzelfde als bij bijvoorbeeld mijn auto hoor..
Een automatische versnellingsbak maakt de auto overigens ook niet bepaald sneller hoor helaas. :neen:
Dus eigenlijk niks aan de hand ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Rens

#3
Ik kan alleen melden wat ik van mij 2.0 16v automaat vind.
Het is zeker geen racemonster met 10.9 sec van 0-100, maar ik kom geen vermogen te kort.
Hij komt snel van zn plek, en rap invoegen is geen probleem, alleen bij 205 is de koek wel echt OP!
Vind alleen de 4traps wat jammer. Had van mij een 6traps mogen zijn. Soms bij ff doorhalen schakelt hij laat tot niet naar 3 of 4. Hij verwacht dan waarschijnlijk dat je hem nog meer geeft haha.

Verder heb ik regelmatig in de 1,6 16v automaat van mn ma gereden, en dat is echt een bommetje, maja die is een stuk lichter.
Met meer dan mijn ervaringen kan ik je helaas niet helpen.
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

snerpo

Nouw tis zeg maar als ik hem doorhaal dan blijft hij doorhalen in zn 3 tot een eindje in het rood en dan schakelt hij pas door?
En dan heeft hij in zn 4 een vreselijke vermogens dip blijft hangen op de duitse snelweg bij 155
Nu help ik hem voor het rood maar door tlijkt me niet zo goed.

En soms is het een beest op het gaspedaal en dan als ik hem intrap voel ik haast niks?
Vervangen is
nokkenassensor hoofdsensor gehele software verwijdert en geupdate.
E riemen en waterpomp vervangen

Groetjes Willem.

Rens

Je zit natuurlijk met een koppelomvormer die in plaats van jijzelf bepaald wanneer er word op- en teruggeschakeld.
Mijne schakelt bij echt heel hard trappen bij 170 nog naar zn 4.
En ik heb inmiddels de top 215 gehaald op de teller.

Stel ik rijdt 140, en ik gebruik de kickdown, dan schakelt hij 1 versnelling terug, en accelereert hij.
Geef je ineens een dot gas, dan wil je automaat gaan versnellen, maar stop jij eerder met gas geven, dan is er kans dat je automaat langer in 3 blijft hangen dan jij eigenlijk voor ogen had.

Ditzelfde geld voor kickdown bij bijvoorbeeld 80km/h, dan zet is hem misschien van 4 terug naar 2 en versnelt hij. Maar kan ook van 4 naar 3, dat bepaalt de automaat, en maakt dat maakt verschil accelereren natuurlijk.

Ik gebruik soms wel eens 2x de kickdown om echt HEEL VLOT wat in te halen, dan wil de automaat net niet snel genoeg naar mijn idee.
Ik vermoed dat dat jou probleem is ook.


Je geeft zelf al aan dat hij met ''DOORHALEN'' in zn 3 tot het rood gaat. Dat doet mijne dus ook, de automaat wil geven wat jij vraagt, en doet dat door maximaal gebruik te maken van de toeren.
Ik denk dat er niks mis is met je auto, alleen dat je zelf te veel vermogen verwacht van de 1600..
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

snerpo

#6
Whoo okeey de automaat word me duidelijk! Bedankt!!
Dus tis normaal dak blijf hangen in zn 4?
En dat hij daar een dip heeft en niet verder wilt met versnellen?

En als ik het pedaal intrap bij de 80 voel ik soms weinig versnelling?
En soms voelt hij als een beest is da misschien een ritje naar de dealer waard??
Zn top is 170 175 op zn max niet dat ik een op zn top rijder ben. Maar in duitsland :q

Groetjes Willem

Rens

#7
Nou dat hij soms niet wil versnellen heb ik ook af en toe.
Dan bepaald de automaat net anders dan jij had gedaan in een schakel-auto.

Alleen moet je een automaat ook niet rijden als een schakelauto, dan krijg je nog eens problemen met je bak/koppelomvormer.
Je kunt hem intrappen helemaal (tot vlak voor de kickdown) of half, uiteindelijk zul je even snel optrekken, want de automaat bepaald uiteindelijk hoe je zult accelereren.
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev