Advertenties


prestatie

Gestart door mitch18, 4 april 2011, 23:03:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rick Santbergen

Citaat van: thom1991 op  6 april 2011, 11:44:11
Bij mij zit er ook een andere uitlaat onder en won er net 5 pk mee.. is toch 5 pk  :D

Ik trek hem meestal tot 3500 toeren... ;)

Zelfs dat kan ik amper geloven. Wil weleens een uitdraai van testbank zien voor/na monteren die 5pk haal je nooit.

Rens

Als ik het zo moet zeggen denk ik dat er alleen een uitdraai gemaakt is NA de montage, en dat het vermogen is vergeleken met de fabrieksopgave.

Stel:
Een auto heeft als opgave een vermogen van 100pk, dan moet deze dat ook onder alle omstandigheden ter beschikking hebben. In de meest gunstige setup kon dit dus op een testbank weleens een x-aantal pk hoger liggen.

Wanneer je niet vooraf getest hebt, (@thom ik weet niks over jou situatie, ik geef hier ff een algeheel beeld, dus no offence) krijg je vaak een verkeerd beeld van de testbank.
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Benjamin Renon

Uit ervaring weet ik ook dat testbanken kunnen verschillen in de waardes. Wil je vermogen hebben zul je toch snel uitkomen op een turbo of compressor, tenzij je wilt investeren in allerlei onderdelen. Bij normale auto's kun je zo'n 1 a 2% vermogenswinst hanteren in het gunstigste geval.

Als ik alleen al op mijn Evo een "open" 3 inch uitlaat zou monteren zou ik 15 pk alleen daardoor winnen. Met luchtfilter op een koele plek misschien 5 of 10 pk erbij. Dit komt dan boven op de "standaard" 280 pk. Laat deze dan mappen door iemand incl hogere turbodruk dan kom je makkelijk aan de 350 of 400 pk incl zo'n zelfde koppel. Ik heb met eigen ogen gezien dat iemand die op hogere turbodruk draait een lagere pk had dan ik, maar deze had wel 90 Nm meer koppel.
Sommigen staren zich ook blind op het aantal (praat) pk's. Het koppel is juist veel interessanter en hoe een wagen dit op de weg kan krijgen en vooral houden.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

sjerrie

Verschil tussen geblazen en ongeblazen is te groot om te vergelijken,
Ik hetzelfde als een 2.0 8v en eenzelfde maar dan een diesel zonder turbo.

Je krijgt enkel wat winst door een betere verbranding te verwezelijken. Dit zal echt geen stoot zijn maar je kan het merken. Vaak heb je door een uitlaat of sportfikter het gevoel dat het sneller is tot je gaat meten. Blijkt dat het juist minder is geworden door drukverlies.

Ik heb dan theoretisch gezien liever een wagen met 1 pk en 1000Nm dan een met 1000pk en 1Nm. Wat benjamin ook zegt, door het koppel komt je vooruit. De pk's geven je snelheid.

Bij een ongeblazen motor, kun je een uitlaat, filter, bobine, bougies, injectoren, chippen of lachgas installeren maar dan houdt het kwam tunen op of je moet echt heel je blok aan gaan pakken. Maar dat kost ook veel tijd en geld.
Bij een geblazen blok kun je makkelijker verder gaan. Turbodruk omhoog, 3 inch exhaust, grotere intercooler, stikstof-koeling of waterkoeling over de intercooler scheelt als een hoop bij een turbo.

Atmosferisch tunen is oldskool dus daarom vind ik het leuker !
~Just got Maggied~

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Enne Jongens, Ik had het niet over een einddemper, maar over het hele uitlaat systeem! te beginnen bij de Spruitstuk, Dat wordt een Spaghetti Spruitstuk dan een katvervanger dan verder een Custom RVS uitlaat een een verstelbare einddemper.

Ik denk dat ik in m'n Handjes mag klappen als ik er 15 pk winst mee kan maken inc de Nieuwe Luchtfilter wat ik er nu op heb zitten.
als de uitlaat systeem er onder zit zet ik hem weer op de Rollerbank en laat ik hem tevens Custommappen ( Chippen )
Ik laat jullie uiteraard weten hoeveel winst/verlies ik heb behaald.
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Roy16v

dikke filter,
kleppen ondeling qua groote in balans en dikke pijp er onder win je gegarandeerd peekaas!! :P

duckie1098

Welja, laat je blok gelijk blueprinten dan.gegarandeert zo'n 30 % meer vermogen en een erg lege portemonee.
Lachgas is redelijk betaalbaar maarja beetje link spul voor je blok he vanwege de vermogemstoename, maar voor stoplicht sprinten wel leuk natuurlijk.Gewoon standaard 2 litertje 16 klepper is en goed afgesteld houden is al leuk hoor, houd niet over maar snel genoeg en het blijft gewoon heel.Ik begrijp de drang naar meer vermogen / individualiteit wel maar je koopt er niet zoveel voor in het huidige europa wat volgehangen is met controle camera's

groetsels,

Ben

megcab2000 (Verkocht)


Sommigen maken de denkfout, dat je de veranderingen en vermeende pk-winsten simpelweg bij elkaar kunt optellen.
Had vroeger o.a. een alfa 156 2.0 16v met origineel 155 pk.
Na chiptuning, lege cat,speciale luchtfilter, aangepaste luchtinlaat kreeg ie er in totaal 8 pk bij. En ook veel meer herrie. Reageerde wel wat sneller op het gas.
Ik reed trouwens op lpg/G3 en dat is uitstekend te tunen, er moest namelijk ook voortaan 98 octaan benzine in (en lpg is 100 octaan).
Al met al een hoop gedoe en geld.

Koop dan beter mijn Laguna turbo, die een upgrade van 163 naar 170 pk heeft gehad (verschil nauwelijks merkbaar), maar bij Tunex tover je er voor E 225,- nog eens  30 pk bij. Die blokken kunnen dat met gemak aan.

Als je persé een snellere atmosf.1.6 wilt, zou ik eerder gewicht gaan besparen.Sloop onnodige dingen eruit.
Dat merk je meer dan 5-10 pk erbij.

groet,
willem
Megane is verkocht

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev