Advertenties


Veel roest aan onderkant..

Gestart door Mégane Classic Boy, 14 maart 2011, 01:17:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mégane Classic Boy

Hallo,

Ik heb een Mégane I van 1997 en auto gaat zonder enkel probleem maar begin meer en meer last te hebben van roest aan de onderkant.. .

Vorig jaar en nu pas nog hebben ze bij de keuring gezegd dat waarschijnlijk tegen vorig jaar gaat afgekeurd worden vanwege de roest.. .  :?

Is dit nog te maken of is het helemaal NIET TE STOPPEN???!!!!

Ps:zijn er nog mensen die daar last van hebben want iemand wist mij te vertellen dat dit een 'ziekte' is bij Franse auto's???

sjerrie

Ligt eraan waar de roest zit en hoever het gevorderd is.
Als het stukken van de kokerbalken zijn kun je er vervangingsstukken inlassen. Alsmede met wielkasten. Is het zo erg bij de subframe lop je tegen hele hoge kosten aan.
Het is wel zaak om er werk van te maken indien je de auto nog wilt houden.
Is het je niet meer waard zou ik er geen geld meer in steken en sparen voor een andere auto tegen de tijd van een nieuwe apk.
Doorgeroest delen zijn altijd te vervangen maar kosten kunnen erg oplopen vanwege het vele werk wat erin gaat zitten.
Er is een roeststopper verkrijgbaar bij een automaterialenzaak.
Je zou nog langs een schadehersteller kunnen rijden en vragen wat hun ervan denken of een van de forumleden die er tegen een schappelijke prijs nieuwe delen in kan lassen voor je.
~Just got Maggied~

Jacques

Mijn advies: Op de brug zetten el alle losse zooi eraf krabben met een verfkrabber. Zinkprimer erop (een paar lagen)  en eventueel nog een laag lak (bv. mat zwart) en dan kun je nog zien wat je er verder op zet. Mijn R19 cabrio staat gewoon in de zinkprimer en is al 19 jaar oud. Deze rijdt alleen in de zomer. Het voordeel van geen teer of bodyschutz is dat je eventuele roest kunt zien aankomen. Bij vele klassiekers is de bodem gewoon gelakt en meer niet.

Mégane Classic Boy

Citaat van: sjerrie op 14 maart 2011, 03:06:54
Ligt eraan waar de roest zit en hoever het gevorderd is.
Als het stukken van de kokerbalken zijn kun je er vervangingsstukken inlassen. Alsmede met wielkasten. Is het zo erg bij de subframe lop je tegen hele hoge kosten aan.
Het is wel zaak om er werk van te maken indien je de auto nog wilt houden.
Is het je niet meer waard zou ik er geen geld meer in steken en sparen voor een andere auto tegen de tijd van een nieuwe apk.
Doorgeroest delen zijn altijd te vervangen maar kosten kunnen erg oplopen vanwege het vele werk wat erin gaat zitten.
Er is een roeststopper verkrijgbaar bij een automaterialenzaak.
Je zou nog langs een schadehersteller kunnen rijden en vragen wat hun ervan denken of een van de forumleden die er tegen een schappelijke prijs nieuwe delen in kan lassen voor je.

Ik denk dat het beste is om langs een roest specialist te gaan want eerlijk gezegd wil ik men auto nog na volgend jaar houden want hij rijdt goed en heb er geen enkel probleem mee!!!!!Gelijk in deze strenge winter heeft hij mij GEEN ENKELE X in de steek gelaten?!

Hij heeft wel wat kilometers maar ja.. zolang hij goed rijdt is er toch geen probleem!?Zijn optrek is ook heel goed en verrast veel mensen en dat voor een oude diesel(1997)!!!!

Als ik naar sommige mensen had geluisterd had ik hem al twee jaar geleden weg moeten doen gewoon omdat hun vinden dat hij teveel kilometers heeft wat nu 320 000 is.. (graag jullie mening hierover).

Citaat van: Jacques op 14 maart 2011, 10:31:22
Mijn advies: Op de brug zetten el alle losse zooi eraf krabben met een verfkrabber. Zinkprimer erop (een paar lagen)  en eventueel nog een laag lak (bv. mat zwart) en dan kun je nog zien wat je er verder op zet. Mijn R19 cabrio staat gewoon in de zinkprimer en is al 19 jaar oud. Deze rijdt alleen in de zomer. Het voordeel van geen teer of bodyschutz is dat je eventuele roest kunt zien aankomen. Bij vele klassiekers is de bodem gewoon gelakt en meer niet.

Hahahaha 'op de brug zetten'???Ik heb geen brug en ken er eig ook niks van van de rest die je hebt opgenoemd dus dat zal ik maar overlaten aan een specialist! :)

matthew

Tja roest komt niet bij elke renault meer van tegenwoordig.
Roest is ook niet direct afkeur punt.
Ligt eraan waar en hoeveel.

wat is veel kilometers,als je hem netjes bijhoud tokkel je er waarschijnlijk zo nog een 1ton bij.
Eerst laten beoordelen wat zou moeten en dan daar een prijs voor laten maken en dan afwegen of het je nog waard is ja of nee.

Mégane Classic Boy

Citaat van: matthew op 15 maart 2011, 23:05:34
Tja roest komt niet bij elke renault meer van tegenwoordig.
Roest is ook niet direct afkeur punt.
Ligt eraan waar en hoeveel.

wat is veel kilometers,als je hem netjes bijhoud tokkel je er waarschijnlijk zo nog een 1ton bij.
Eerst laten beoordelen wat zou moeten en dan daar een prijs voor laten maken en dan afwegen of het je nog waard is ja of nee.

Je hebt men vorige post precies niet gelezen.. daar had ik al vermeld dat ik nu 320 000Km'tjes heb.. .

Hij is ook heel lekker goedgekeurd tot volgend jaar dus ja.. ,nu ff kijken wat ik volgend jaar ga doen..

matthew

Ik heb hem wel goed gelezen en zeg als je hem gewoon bij houd dat je hem dus zo naar de 420000km tokkel een ton erbij dus.

En de rest is aan jou met wat ik al heb gezegd afwegen dus.

Dus ik heb goed gelezen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev