Advertenties


Waar zit de BDP sensor?

Gestart door Remco, 10 maart 2005, 10:47:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Remco

Hallo allemaal. Ik lees al een tijdje mee en heb nu zelf een vraag, dus heb me maar even gezellig geregistreerd! Ben (meestal) trotse bezitter van een Megane Coupe, kleur geel uit 1997, met 260.000 km op de teller (en dat op gas...).

Bij het starten heb ik de laatste tijd wat problemen, het lijkt alsof de auto op drie poten loopt. Na enkele keren gasgeven hersteld het probleem zich. Ik heb na het lezen van diverse topics hierover het idee dat het de BDP sensor is, en ik wil deze eens gaan reinigen. Nu wordt wel omschreven waar dat ding zit, maar ik kan het niet vinden ::). Kan iemand mij misschien aan een foto helpen waarop te zien is waar deze sensor zit? Alvast bedankt!

Remco...

Citaat van: Remko de W. op 10 maart 2005, 19:47:38
het lijkt me dat 1 topic genoeg is,
maar goed voor de 2e keer... ???

aan de bovenzijde van de versnellingsbak,
tegen het motorblok aan gemonteerd.......

voortaan even de zoekfunktie gebruiken,
dan had je het ook gevonden... ;)

Tja....dat geef ik ook aan in mijn bericht, ik heb wel gevonden in de tekst waar die moet zitten, maar ik kan hem dus niet vinden. Vandaar mijn vraag over eventueel een foto. Maar evengoed bedankt.

Tony

EN?

Gevonden of kwijtgereden?

En het allerbelangrijkste: Heeft het geholpen?

Bij bevestiging wel even Remko compenseren voor misgelopen uurloon (ik denk dat ie voor de helft ook blij is)

Tony

Het kan nooit kwaad die sensor even te inspecteren.

Voor je het weet ziet ie er zo uit:



Die pluisjes er boven op is ijzervijlsel van de starterkrans en /rondsel. Dat knalt wel :)

Overigens is dit er een van een PSA motor.

coupe-monte-carlo

kan een bdp sensor de oorzaak zijn van het op 3 poten lopen? ???
( sorry als dit een domme vraag is, zo mega technisch ben ik niet aangelegd :P )

Tony

Dat is wat lastig te zeggen.
Als je motor ook in de hoger toerentallen op 3 poten blijft lopen, kan dat een oorzaak zijn.
Maar meestal klinkt een kapote BDP of krukassensor alsof je ontsteking verkeerd staat (vervuiling), of als je je motor niet meer aan de gang krijgt (defect).
Dat moet je wel uitsluiten of alle bougies, hoogspanningskabels en bobine in orde zijn.
Injectoren willen ook wel eens een probleem zijn.
Het beste kun je storingen uitsluiten, door alle onderdelen even te controleren op hun werking.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev