Advertenties


Temperatuur.

Gestart door BlueStar, 30 november 2010, 19:28:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BlueStar

Goedendag,

Ik heb vanmiddag mijn thermostaat vervangen, dit omdat ik maar amper warme lucht kreeg van de kachel. Nou is dat probleem opgelost, ik krijg warme lucht al naar 1 minuut (is dit wel goed)?

Maar vervolgens keek ik naar mijn temperatuur meter onder het rijden, hij ging de hele tijd stijgen en dalen. Tussen de 2de en 4de streepje. Nou is het niet echt van dat hij schommelt. Hij stijgt en daalt alleen maar als ik aan het rijden ben en vervolgens moet stilstaan.

Nou heb ik de thermostaat met die bolling naar het blok toe geplaatst. dus:

Dus met deze kant

Richting het blok gedeelte.


Bedankt!
Nou ben ik aan het zoeken geweest van hoe je correct moet ontluchten. Ik zie allemaal andere ideeen. Nou ben ik tog wel benieuwd naar hoe het echt correct moet.




testit

#1
Waar de pijlen bij staan naar het blok is goed ontluchten is volgens mij alleen nodig als de kachel niet goed werkt lijkt mij een defecte thermostaat als je er al mee gereden hebt moet de temperatuur
niet echt schommelen

BlueStar

Ik kom net van de snelweg af, en op de snelweg schommelt hij nogal tussen de 3de en 4de streepje. Ik heb geen idee!

BlueStar

Nou vergeet ik het belangrijkste, het is een megane coupe 1.6e uit 1996.

Voordat ik de thermostaat heb vervangen bleef het pijltje tegen het eerste streepje hangen en mee dat ik stilstond ging hij omhoog.

matthew

Als de temperatuutmeter zo schommelt heb je het koelsysteem zeer waarschijnlijk niet goed ontlucht.

BlueStar

Toen de thermostaat was vervangen heb ik het koelvloeistof niveau op peil gebracht, waarna ik de motor startte en ik die ontluchtingsnippel die je ook op het 2de plaatje ziet opengezet totdat er koelvloeistof uit kwam. De kachel op volle toeren gezet en nog ff gewacht waarna ik weer hetzelfde deed. Ik heb hier en daar ook in de slangen geknepen.

Wat heb ik niet goed gedaan?

Benjamin Renon

Je hebt meerdere ontluchtingsnippels. Weet alleen niet precies waar ze zitten.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

matthew

Kachel moet je juist uitzetten en koud.

En je hebt meerdere ontluchtings nippel idd,waarscgijnlijk ook nog een op je radiateur.

En dan het niveau op minimum zetten en dan auto warm laten draaien met dop van het koelwaterreservoir af.
Als de koelven dan gaat lopen moet je even voelen of de bovenste en onderste koelradiateur slangen ook warm zijn,zo niet dan is het niet in orde/termostaat ook niet open gegaan.

solinl

hallo kan hier imand mijn hoolpen
ik heb een renault mégane 1.6 E  uit 1996
Ik heb het volgende probleem
als ik rije detemperatuurmeter blijve  laag in het blijve Koude lucht  geen warme lucht ook als ik zit heem op 4
wat moet ik doen AUB  echt koude nu en dit jaar

RobScénic

Koelvloeistofpeil controleren, ontluchten, eventueel thermostaat vervangen.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

sjerrie

De correcte manier van ontluchten is:

1- ontluchtingsnippel eraf
2- kvs bijvullen tot er kvs uitkomt
3- laat het even doorstromen met een doekje eronder of iets anders
4- kvs bijvullen tot maximaal niveau
5- start de motor met de nippel erop en de dop op kvs reservoir
6- wacht tot de fan aanslaat zodat de thermostaat open gaat staan. Hierna motor uit !
7- kvs reservoirdop eraf draaien ( eerst een slag zodat de druk eraf is, daarna pas verder)(colaflesgeluidje)
8- kvs in reservoir gieten tot maximaal niveau
9- ontluchtingsnippel eraf en weer bijvullen tot er kvs uit de ontluchting komt
10- nippel erop draaien en kvs reservoir dop erop draaien

Controleer hierna of de kachel het goed doet.
Indien dit niet het geval is moet je net zolang bijvullen met de nippel eraf. De kvs wat eruitkomt kun je weer gebruiken om het reservoir bij te vullen.
Je kunt ook een stukje gaan rijden zodat de lucht zich bij de ontluchting kan verzamelen. Hierna de motor uit en wederom de dop van het reservoir langzaam eraf draaien, bijvullen en hierna langzaam de nippel eraf draaien.

LET WEL OP DAT HET WARM IS !

Hierna moet het systeem goed ontlucht zijn.
Controleer een aantal maal je kvs niveau in de eerste week en vul het bij tot net onder het maximale niveau.

Nooit erboven. Hetzelfde als met het olie-niveau.
~Just got Maggied~

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev