Advertenties


Gas geven bij inleren Eurogas G3 procedure ?

Gestart door Patrick84, 10 november 2010, 22:43:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Patrick84

Hallo allemaal,
Afgelopen week had ik het probleem dat mijn auto bij het afremmen en dan bij stationair toeren op gas bijna uitvalt (accu lampje/stop lampje soms stuurbekrachtiging uit en uitvallen)
Vanwege dat probleem heb ik mijn sanitaire luchtpijp aanvoer vervangen door een slang.
Dit had geen effect en toen ben ik verder gaan kijken.
Nu zat er 1 stekker bij de dynamo in de buurt ten hoogte van het oliefilter (lijkt met een vaste koppeling op een dunne ijzeren pijp uit te komen) vol met olie  o-).  Deze schoongeblazen met de compressor en daarna ingespoten met contact spray.
Ook de overige stekkers meteen maar ingespoten en geprobeerd de stekker los te halen bij het gasklephuis maar die kreeg ik niet los dus maar niets aangedaan. (gasklephuis is een klein tijdje terug vervangen).
Daarna een stuk gereden met de auto en hij deed het weer prima  !-!.
Nu had ik vandaag toch het idee dat hij nog iets pingelde en dus die ene stekker nog maar iets droger gemaakt en wat andere stekkers ingespoten. Toen kwam ik erachter dat je er dus vanaf moet blijven wanneer het goed werkt.
Ik had vanaf toen weer dezelfde problemen  8)7
Toen maar weer aan alle stekkers gezeten en gedaan wat niet hielp.
Daarna maar geprobeerd de Eurogas installatie opnieuw in te leren volgens de manier die op vele forums gezegd wordt.
contact uit.. zekering eruit/ bruin groen verbinden met elkaar/zekering erin/ auto op contact en starten.
vanaf dan een rood knipperend lampje die groen rood wordt wanneer hij op gas staat.
Toen was hij nog even wat schokkend. Om hem op groen knipperend te krijgen moet ik gas geven tot 2000 a 3000 toeren.
Is dit normaal? hier wordt namelijk niets over gezegd bij de inleer procedure.
Verder ben ik eigenlijk wel benieuwd wat van stekker dat is die vol stond met olie (kan de auto gewoon starten zonder en hij rijd dan ook gewoon  :x )
Nu lijkt mijn auto trouwens weer prima te rijden en blijft goed met de toeren.
Over een tijdje gaat mijn auto trouwens naar de garage voor APK/ (grote) onderhoudsbeurt en een LPG beurtje.
Weet iemand trouwens ook waarvoor de middenstand dient van de LPG schakelaar?, kan het nut er nog niet echt van ontdekken.

Patrick84

De garage maar gebeld dat zij er naar gaan kijken.
Auto rijd stationair niet meer op LPG.
In het begin was het net een tractor en stond die op de
500 a 600 toeren wisselend te schudden.
Inleren lukt niet meer en bij het inleren zo af en toe een een snel
knipperend rood/groen lampje in hetzelfde patroon.
Als ik het dan weer probeer dan moet ik gas geven zodat het lampje even groen wordt.
Daarna vliegt nu de motor uit.
Op benzine rijd hij prima.. soms in de lage toeren bijna niet merkbaar inhouden.
Stationair op benzine niets geen problemen.
Ben benieuwd want bij het naderen van een kruispunt zet
ik hem nu maar op benzine omdat ik anders stil sta.

Hopen dat ze het bij de garage vinden en het niet teveel kost.
Na alle reparaties waaronder gasklephuis begin ik er enorm van te balen :(

testit

Dat je hem eerst aande praat moet houden heb ik ook gehad met inleren maar was een kwestie
van 10 minuten doorzetten het is denk geen snelle leerling.

Patrick84

Het is opgelost..
Auto is naar de garage geweest.
Bij de stappenmotor van de LPG zat geen o-ring meer

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev