Advertenties


Koppelingspedaal op de bodem / geen druk

Gestart door Eriks, 29 mei 2010, 18:04:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eriks

Beste Forummers,

Ik heb geen druk meer op het koppelingspedaal van m'n 15dci. Het pedaal komt niet meer terug omhoog, blijft op de bodem liggen. De auto ontkoppelt ook niet en blijft dus lopen. Ik kan het pedaal wel met de hand terugzetten en dan blijft het staan zoals het hoort

Ik weet dat het systeem werkt met de remvloeistof. Ik heb net gekeken: als ik de koppeling indruk lekt er vloeistof van een onderdeel achter/onder het luchtfilterhuis. Ik kan het net niet goed zien en ik kan er niet bij zonder een en ander uit te bouwen. Om om het hoekje te kunnen kijken heb ik er een paar fotos van gemaakt. Het is een zwarte leiding met een ronde knop er op. Uit die knop lijkt vloeistof te lekken. Het lijkt ook alsof er een keerringetje al helemaal uitpuilt, zie onder.

Mijn vraag: Zou dit inderdaad het probleem zijn? Is die knop los te vervangen, of moet dan de hele leiding eruit (van waar tot waar?)? Is het een duur geintje. Is het, ik ben vrij handig, goed zelf te doen?

Thanks voor een antwoord,

Erik





subzero

Deze 'knop' is een filter geloof ik,als ik het goed heb zit deze tussen de hoofdkoppelingcilinder (schutbord) en de hulpkoppelingcilinder(v-bak)


Eriks

Bedankt subzero.

ik ga straks even langs de Renault specialist om te vragen of ik het hele deel van de leiding of alleen het filter moet vervangen en of zij het onderdeel kunnen bestellen. Waarschijnlijk hebben ze wel iets aan de code op de sticker op die slang.

Ondertussen zag ik dat ik m'n vraag per ongeluk in de phase I sectie heb gepost terwijl ik een phase II megane heb. Oeps  :neen:  8)7 :sleepey:

Misschien kan een moderator m'n topic verplaatsen, thanks!

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

subzero

Hmm.. die leiding vind ik wel maar dat filter is nergens te bespeuren. 8)7

klik (nr 5 is de leiding)

matthew

Het filter zegt mij zo ook even niks als los te verkrijgen.

Zal wel koppelingscilinder vervangen worden.

Eriks

Citaat van: matthew op 31 mei 2010, 23:22:37
.... Zal wel koppelingscilinder vervangen worden.

Klopt, de bovenste, pedaalkant. Ze kunnen 'm pas over 3 weken vervangen. Heeft iemand dit klusje zelf wel eens gedaan? Is dat te doen? 't systeem schijnt zichzelf te ontluchten?

tx Erik





A110

Pas over 3 weken vervangen!!!!! Zoiets doen ze toch even tussendoor. Op zo iets laten ze je toch niet 3 weken wachten. Dit vind ik echt belachelijk.

Het ontluchten is niet eenvoudig bij dit systeem dat is opzich wel een klus appart.
Als ik morgen even tijd hebt dan wil ik je wel het werkplaatshandboek voor het vervangen van de leiding en het ontluchten naar je toesturen, pm me dan even je e-mail adres naar me.
Geef gelijk even de gegevens van je auto, welke brandstof welke motor enz.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

matthew

Tja 3 weken is idd lang,misschie geen vaste klant bij die dealer en meer bekend als hobbiest,dan willen ze nog weleens zo reageren.

Maar het is ook idd een klusje die je gewoon als bedrijf tussendoor moet pakken en dus mouden ze moeten zeggen,laat maar staan en als we van de week tijd ervoor hebben pakken we hem tussen door,en er zal vast wel een keer wat tijd zijn.
Anders even een andere garage in de buurt proberen,want zo kun je niet rijden natuurlijk.

Eriks

Ik vond drie weken ook wat lang inderdaad. Prima voor onderhoud of kleine ongemakken, maar als je niet meer kunt rijden is het veel te lang. Ik ben er inderdaad geen klant, maar wilde dat juist worden. 't Is de Renault Specialist bij mij om de hoek, 800m. Dat zou een handig adresje zijn. Misschien eens wat vaker binnen lopen daar om wat goodwill te kweken.

Dus toch eens bij de dealer geweest waar ik altijd heen ging. Daar is geconcludeerd dat ik toch gelijk had en dat dus alleen het filter lek is, en niet de cylinder. Deze leiding (van koppelnigscylinder naar bak) is besteld en wordt vervangen als alles binnen is, wrsch maandag.

Over dat filter: blijkbaar zijn er 4 typen leidingen, waarvan twee met filter en twee zonder. Waarom dat is, geen idee!?  :? Die Fransmannen zijn af en toe niet echt meer te volgen?

tx voor de hulp.


matthew

Ok nog niet echt eerder gezien zo met filter.

En die fransmannen houden er idd veel verschillende systemen op na bij dezelfde motoren en zelfs in zelfde bouwjaren.

En voor je specialist op de hoek,die heeft nu pech en geen nieuwe klant gewonnen.
En nou hopen dat het maandag netjes gemaakt wordt voor je.

Eriks

nog even voor de volledigheid: dat "filter" werkt als een demper, zodat het (ont)koppelen wat geleidelijker gaat.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev