Advertenties


storing bij wijzigen achterverlichting, wie weet raad?

Gestart door Joost, 29 mei 2010, 13:14:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Wie kan me helpen?

Ik wil de achterlampen van mijn megane cabrio 1999.



Vervangen door model van 2000



Na aansluiten werkt de verlichting niet op de goede manier.
Meerdere lampen branden tergelijker tijd!

Heeft iemand enig idee hoe ik ze aan moet sluiten / wat er veranderd moet worden aan de bedrading?

Alvast hartelijke dank.


Stefan

Volgens mij zijn er al een aantal topics heirover geweest.
Probeer eens de zoekfunctie (vanaf de indexpagina) op fase 2 achterlichten ofzo.. Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Joost

Bedankt voor de tip ga eens kijken of ik wat vind daar. !-!

Joost

Nop, Nog niets gevonden van een schema of enige uitleg hoe te veranderen.
Wachen nog even af op nieuwe raad /advies dus. 8)7

Joey Voormolen

Heey ernst dit is het genen wat ik in het faq heb kunnen vinden.


Wat je ook steeds vaker ziet zijn phase 2 achterlichtunits op een phase 1, deze passen zonder enig probleem echter moet de bedrading worden aangepast en dit kan je het beste bij je dealer laten doen.
Lowered M3C GT

Joost

Citaat van: Joey Voormolen op 30 mei 2010, 10:38:19
Heey ernst dit is het genen wat ik in het faq heb kunnen vinden.


Wat je ook steeds vaker ziet zijn phase 2 achterlichtunits op een phase 1, deze passen zonder enig probleem echter moet de bedrading worden aangepast en dit kan je het beste bij je dealer laten doen.

Mischien wel het beste om verdere storingen te voorkomen.
Zal komende week eens bij de dealer infomeren.

Joey Voormolen

Ja zou ik wel doen tenzij iemand hier nog komt met een oplossing.
Lowered M3C GT

matthew

De bedrading van fase 1 en 2 volgorde is niet hetzelfde.
Je moet eerst meten watbv verlichting is op je originele lichtunit en knipperlicht etc,dit in volgorde opschrijven op een papiertje.

En dan zou eigenlijk iemand hier moeten meten voor een fase 2 waar dit allemaal zit en dan kun je het zelf omwisselen.

Wat wel nodig is,is dat beide de stekker wel hetzelfde vasthoud om hem van daaruit te beschrijven.
Stekker kun je varvolgens kapje open wippen en dan klemmetje open duwen en dan kun je bedrading zo omwisselen in je stekker.

Joost

Citaat van: matthew op 30 mei 2010, 11:41:53
De bedrading van fase 1 en 2 volgorde is niet hetzelfde.
Je moet eerst meten watbv verlichting is op je originele lichtunit en knipperlicht etc,dit in volgorde opschrijven op een papiertje.

En dan zou eigenlijk iemand hier moeten meten voor een fase 2 waar dit allemaal zit en dan kun je het zelf omwisselen.

Wat wel nodig is,is dat beide de stekker wel hetzelfde vasthoud om hem van daaruit te beschrijven.
Stekker kun je varvolgens kapje open wippen en dan klemmetje open duwen en dan kun je bedrading zo omwisselen in je stekker.

Een goede tip van de stekker zo hoeven ze niet afgeknipt te worden.
Dat is waar ik het meest tegen op zie.
Houd de bedrading het liefst onbeschadigd.
Heb zelf wel enige kennis van electrotechniek
Maar electronica is weer wat anders.
Vandaag is het zwaar bewolkt hier en valt de regen met bakken na beneden.
Zal komend weekende eens wat gaan meten en wellicht komt het goed.
Voor de zekerhied infomeer ik ook even bij mijn dealer.

Nogmaals bedankt zover

matthew

Je hoeft in iedergeval niet te knippen,kun je echt zo omsteken.

Joost

Vandaag nog eens na de bedrading gekeken en idd meten is weten.
Om te beginnen zit de massa van de Fase 2 lampen aan de tegenovergestelde kant dan die van de Fase 1
Vandaar dat alle lampen tergelijker tijd gingen branden.
Verder de benodigde draden verwisseld in de aansluitblokken en idd niets hoeven te knippen.

Bedankt voor de tips





matthew

Als je nog weet hoe en wat je verwisseld hebt mag je dat ook hier posten.

Is altijd makkelijk voor andere.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev