Advertenties


Welke swap mogelijk?

Gestart door Ricardo1983, 24 mei 2010, 14:31:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ricardo1983

Hey mensen...

Ik heb gisteren een Megane gekregen, waar wat werk aan zit.
Interieur moet er opnieuw in gezet worden en dat soort dingen.

Maar ook de koppakking is kapot.
Nu heb ik rond gekeken, en ben erachter gekomen dat een vervangings blokje waarschijnlijk vele malen goedkoper uitkomt.

Nu zou ik dus graag willen weten welke blokken er allemaal Plug&Play zijn op deze auto.

Motorcode weet ik helaas niet.
Het gaat in ieder geval om een 4 deurs versie uit 96, 1.6 16v.

Ik neem aan, dat er meerdere auto's zijn met dit type blok, dus hoop ik dat iemand mij dit kan vertellen.
Ben zelf niet thuis in de wereld van Renault.

Mvg Ricardo

Paul

Als de auto uit 1996 is dan is het geen 16v maar een 8v.
Als het een 8v is, dan moet je op zoek naar een K7M motor en dan zit er nog verschil in carterpan (alu of staal)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

matthew

Idd dan heb je een 1,6 8v en geen 16v.

er kan dan ook alleen een 1,6 in voor plug en play.

Maar een koppakking vervangen is toch echt wel goedkoper lijkt mij,of de cilinderkop moet gescheurd zijn dan kan het duurder worden.
Want van een gebruikt blok weet je ook niet wat je koopt.

Ricardo1983

Sorry was idd een 8v ;) zat te zoeken op marktplaats dus waarschijnlijk verkeerd in me hoofd gepompt.

Het liefst hang ik er een ander blok in, simpelweg, omdat ik dat zelf kan, en dus aardig wat kosten kan besparen.
Wat er met het blok verder is, weet ik dus niet.
Heb m zo gekregen, met maak m of verkoop m maar voor onderdelen.

De vorige eigenaar heeft zelf een andere op de kop getikt voor weinig(coupé), dus zat met deze in z'n maag(ivm dubbelle lasten).

Wat zou je voor een blokje gemiddeld kwijt zijn?

matthew

zou je moeten informeren bij bv sloperijen.

In plaatsje Zeeland zit Bongers,dit is een vrij veel Renault gerelateerde sloperij.

even googlen voor addres

RobScénic

www.autobedrijfadriaans.nl , die heeft er een paar op voorraad liggen. Zit in griendsveen bij deurne.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Ricardo1983

Ik hoorde van bepaalde mensen, dat de koppakking vervangen makkelijker zou zijn dan swappen.

Maar met wat ben ik goedkoper uit.

matthew

Als je alleen een pakking nodig hebt (cilinderkop niet gescheurd),kopbouten,een driem en waterpomp ook zeker doen,v riempjes,en thermostaat vervangen,koelvloeistof en olie en oliefilter vervangen(dit moet altijd gebeuren nadat je de cilinderkop eraf hebt gehad.

Als je het zelf doet ben je in onderdelen ongeveer 400 euro kwijt.

En je hebt dan al nieuwe olie en driem en waterpomp dus dat kan dan ook 5jaar mee.(olie en filter niet natuurlijk)

maXcomX

Het is een beetje dubieus voor de juiste keuze. Als de koppakking vervangen moet worden, dan ligt het voor de hand dat de kop ook gevlakt moet worden en er een lektest gedaan wordt (scheurtjes en kleppen) De kopbouten moet je zo-wie-zo vervangen. al met al kan het idd. een kostenpost zijn als er meer aan de hand is. Ik zou zeggen kijk naar de km stand. Zit je rond de 2 ton, dan zou ik uitkijken naar een ruilmotor met minder kilometers en dan ben je waarschijnlijk wat goedkoper uit.

RobScénic

Maar persoonlijk zou ik van een andere motor ook de d-riem + rollen + waterpomp, en de olie en filters vervangen. Dan ben je ook al zo'n 250 - 300 euro extra kwijt, bovenop de kosten van het blokje.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Ricardo1983

Blokje heeft rond de 140k gelopen....

Is er ergens een How-To(met foto's) over het vervangen van de kop?


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev