Advertenties


f3r stotterd bij opwarmen

Gestart door ingmar89, 23 april 2010, 10:39:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ingmar89

Goedemiddag,

Het volgende: Mijn renault megane heeft een probleem, namelijk bij het warmdraaien van de auto, stotterd hij.
Stotteren wil dan zeggen, ik rij gewoon met constante snelheid, en het vermogen valt weg.
De enige manier om weer gang te maken is vol gas te geven, en dan wil hij weer vooruit. als ik dan gas lift rijdt hij eventjes goed(paar sec), en dan valt het vermogen weer weg.
Ik heb geprobeerd om de gasklep potmeter los te koppelen, en dan geeft hij ook geen vermogen meer als ik vol gas geef.

Op benzine en gas is het probleem hetzelfde.
Als hij helemaal koud is heb ik dit probleem niet.
Ook als hij op bedrijfstemperatuur is, is er geen probleem.

Ik heb zelf het idee dat het mischien de koelvloeistof temperatuur sensor zou kunnen zijn... kan dat?

subzero

Kan natuurlijk vanalles zijn.

Maar ik verdenk: bougies/bougiekabels/bobine.

Zie ook: link 1  link 2

ingmar89

Maar veranderen dat soort problemen ook met de temperatuur?
Want het is echt steeds hetzelfde liedje nu:

Koud: Goed
Stukje rijden: Stotteren
Warm: Weer goed

Omschakelen tussen gas en benzine heeft geen invloed.

Nou denk ik dat nieuwe kabels/bougies zowiezo niet verkeerd is, is daar een goede webshop voor?

subzero

Een slechte bobine die warm wordt kan deze problemen geven.

Ik zal nog wat meet info mailen.

Onderdelen kan je hier zoeken,klik of anders eens aan 'boertje' vragen. :)

Nog een interessante link van hoe een multimeter te gebruiken. klik (powerpoint!)

ingmar89

Om even mijn eigen idee uit te sluiten:
De temperatuur meter, zit die op dezelfde sensor?
Want die loopt namelijk gewoon normaal omhoog om in het midden tot stilstand te komen.
Ik zal morgen eens even aan het meten aan de bobines en de kabels...
Anders maandag maar eens even een bezoekje aan de garage brengen, mischien dat uitlezen ook niet verkeerd is.

subzero

Als ik het goed heb zit bij de F3R een aparte tempsensor voor het instrumentenpaneel. (waarschijnlijk in radiator?)

De tempsensor voor de ecu (motormanagement) zit rechts van het blok in het thermostaathuis geloof ik. (kant bestuurder)

Je kan die misschien eens meten.(ecu)

bij 20°C 3060 - 4045 ohm
bij 90°C 210 - 270 ohm


ingmar89

#6
Ik ben even bij de garage geweest:

De labdasonde is kapot.
Dit verklaar ook wel waarom hij het bij warm en koud wel deed:
Bij koud doet hij nog niks(meet alleen als de uitlaat warm is)
En bij warm schakeld hij vervolgend de labda meting uit.
Hij is uitgelezen met warme motor en de labda regeling was ook niet actief.
Ook was zo: bij volgas wilde hij wel rijden, het is namelijk zo dat bij volgas de labda regeling wordt uitgeschakeld.

Volgende week afspraak, hoop dat dit het probleem oplost.

Groeten,

subzero

Dan heb ik de bal serieus mis geslagen.

Wel mooi dat ze het zo vlug gevonden hebben. :)

ingmar89

Nouja, voordat ik zeg dat het iets was, moet het probleem eerst wel verholpen zijn...
Maargoed, ik ga er wel vanuit dat het met een nieuwe labdasonde opgelost is.

ingmar89

Gisteren de auto weer opgehaald bij de garage, weer als nieuw!
Was dus idd de labda sonde.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev