Advertenties


Problemen gasinstallatie.

Gestart door ingmar89, 28 februari 2010, 21:19:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ingmar89

Ik heb een paar problemen met de gasinstallatie in mijn renault megane coupe 2.0 f3r uit '98
Wat eigenlijk het eerste probleem is dat hij steeds meer gas lijkt te gaan verbruiken.
Toen ik de auto net had zat dat tussen de 1:10 en de 1:11
Nu zat ik de laatste keer op nog geen 1:8...
Verder heeft hij moeite om stationair te blijven draaien.
Als ik heel voorzichtig steeds minder gas geef, dan blijft hij uiteindelijk wel draaien, maar niet soepen.(schokken)
Het gaat om een vialle gasinstallatie.

Zou dit te maken kunnen hebben met het aftappen van de prut uit de verdamper?(nog nooit gedaan)
Ook denk ik dat de kleppen binnenkort een keer gesteld moeten worden.
Overigens: Op benzine loopt hij perfect.

Ik hoop dat jullie een idee hebben wat dit kan zijn.

M.v.g.

ingmar89

Kort ander vraagje: Waar kan ik goedkoop aan een motorsteun voor een f3r kopen?
Motorsteun aan de distributiekant.

ingmar89

#2
De problemen met stationair draaien heb ik nu ook als hij koud is en loopt op benzine.
Verder ben ik vandaag even bezig geweest:

Kleppen zitten allemaal op ong 0,30 mm speling.
Stappenmotor schoongemaakt.
Andere bougies geprobeerd.
mapsensor slangetjes gecontroleerd op lekkage.

Wat zou het verder kunnen zijn denken jullie?
Groeten,

Ingmar

maXcomX

#3
Tja,
Ik heb dezelfde (2.0 F3R), en die had laatst allerlei kuren.
2 dingen hebben geleid tot de oplossing:
- BDP sensor gereinigd
- Draadbreuk naar ECU hersteld (draad geheugen voeding was volkomen geoxideerd in de draadboom en uiteindelijk afgebroken)

Nu weet ik niet ofdat alle draadbomen hetzefde -of van dezelfde kwaliteit zijn- maar eens aan de ECU steker meten kan geen kwaad, zeker als een gasboer erin heeft zitten solderen (zie resultaat http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=11393.0)
Het verhaal wat hier staat is heel langzaam gegroeid met als ultieme storing dat de motor niet meer wilde aanslaan (brandstofpomp, ontsteking en injectie werkten niet meer)

Nu loopt de draadboom ook wel op een erbarmelijk slechte plek (natste en laagste gedeelte in het motorcompartiment).
En er zitten ook dan nog eens (on)nodige draadlassen in.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev