Advertenties


megane 1.6 16v hapert houd in als de motor koud is

Gestart door timmi3, 27 mei 2009, 11:00:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

richardv

#15
Huh? Dat is toch ook een Meg 1 ? Als aanvulling kan ik nog wel melden dat ik vind dat ie station (als ie warm is) wel wat hobbelt / licht onregelmatig. Zou het hem dan toch kunnen zitten in een niet goed werkende BDP sensor?

A110

Heel goed mogelijk. Maar laat ook zeker eens goed naar de waade's kijken die de RE aangeeft.

Heb je al eens een compressietest en cilinderlektest uitgevoerd? Misschien heb je wel inwendige vervuiling van de motor waardoor je een slechte verbranding krijgt en hierdoor ook wat problemen. Een goede motorreiniging zou dan uitkomst moeten bieden. Maar eerst meten dan weet je het zeker.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

richardv

#17
De waarden schijnen goed te zijn. Maar vandaag hoorde ik dat het ook kan zijn de 1 van de injectoren wat nalekt. Ligt er dus na wat langer stilstaan teveel brandstof in de cilinder. Ik ga van de week wat testjes doen. Ik hoop alleen dat het mijn BDP sensor is. Dat is volgens mij goedkoper :cry:

Notabene: Wat voor goedje moet je gebruiken om te reinigen ?

A110

Er zijn verschillende middelen in de handel.

Je zou eens een injectie-cleaner in de benzinetank kunnen doen dit reinigt het injectiesysteem.

Ikzelf ben altijd voor de producten van Forté,
-Voor het reinigen van het injectie-systeem kun je dit product gebruiken, dit doe je in de tank: http://www.forte-nwe.com/NL/Forte+producten/Brandstof/Fuel+System+Cleaner.html
-Voor het veilig reinigen van klepzittingen en kleppen kun je dit product gebruiken, dit gooi je ook in de tank bij de benzine: http://www.forte-nwe.com/NL/Forte+producten/Brandstof/Gas+Treatment.html

daar heb ik al menig probleem mee opgelost. Maar een motorspoelbeurt is meer iets voor een garage om te doen. Maar nogmaals eerst een compressietest en cilinderlektest uitvoeren dan weet je zeker hoe het inwendig met je motor is, meten is weten.

Maar een middel zoals injectie-cleaner kan nooit geen kwaad om eens een keer in de tank te doen.

Ik doe dat meestal als ik weet dat ik een lekker lang stuk gaat rijden (op vakantie bv.) dan doe ik er een injectie-cleaner in de tank en vul ik de tank helemaal vol. Dan weet ik zeker dat het spul eens lekker zijn werk kan doen. De motor wordt dan lekker warm.

Maar ik hoop ook voor je dat het aan de BDP-sensor ligt.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

boertje (Sander)

Je kan ook eens kijken op www.wynns.nl. Dit is een productenlijn die wij verkopen op de zaak. Ook goed spul net als Forte.
Hier kan je ook nog een probleemoplosser raadplegen. Misschien staat er iets bij.
Succes
Het leven is mooi je moet het zien!!!!

Paul

De storing die je aangeeft lijkt mij ook in de injectoren te zitten. De 16v motoren hebben daar veel last van.
Forté erin of wynns zal het probleem waarschijnlijk wel oplossen
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

richardv

Wat deze producten: Kan nooit kwaad om dat is door de brandstof te gooien.

Maar die van Forte heb ik nog nergens zien staan. Enig idee bij welk gangbare winkel ik ze kan krijgen?

En.. dat andere spul van jou Boertje. Welke moet ik dan in mijn tank gooien? Die heb ik bij Cartal zien staan.

OH EN KAN IEMAND MIJ NOG EVEN PRECIES AANGEVEN WAAR DIE BDP SENSOR ZIT. IK kom er niet goed uit. Mvg. Richard

boertje (Sander)

Het leven is mooi je moet het zien!!!!

richardv

#23
Ah deze

http://wynnsnl.1click.be/index.php/nl/x/30?cId=24&bId=55963

1 flesje op een tank toch

En waar zit die BDP sensor nu precies bij mijn Meg 1.6 16V uit 2004 weet iemand dat.

boertje (Sander)

Jep.

Vraag gewoon in de winkel ook nog om informatie. Wellicht kunnen ze je nog helpen.

Succes
Het leven is mooi je moet het zien!!!!

A110

Tussen je motor en accu kijk je naar beneden op je versnellingsbak. Daar moet je onder je koelwaterslangen kijken. Nu zit je BDP-senosor tegen je motorblok geschroefd. Het is niet het makkelijkste plekje. Wij als monteur's doen het op gevoel.

Hier een plaatje hoe hij eruit ziet. Die van jou heeft geen draad eraan zitten alleen de sensor met bevestigingsbeugels.


Dit is de duidelijkste foto die ik kon vinden op internet. Let op dit is niet jou motor maar hij zit wel op dezelfde plek.


Hopelijk kun je hem nu vinden.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

richardv


EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev