Advertenties


warm worden

Gestart door cabriolet, 26 januari 2010, 21:46:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cabriolet

heb een vraag me kachel lijkt naar mijn idee niet onwijs warm te worden nu viel mij op dat ook me warmte meter van me auto niet echt opliep want ik had 30 km  gereden en hij zat net tegen het eerste streepje aan
komt dit nu door de kou of hebben deze dingen iets gemeen

ErikVr

Thermostaat die open blijft staan.

Zit toch wel netjes koelvloeistof in he??
Gr, Erik van Rijn

Mazda MX5 Executive Leer/Bose/Nav/Xenon

maXcomX

Dan zou de motor moeten gaan koken, lijkt me. Het kan zijn dat de hermosaat niet goed werkt. Maar ijn vriendin heeft een Clio, en dat duurt ook  :0 voordat die op temperatuur is. Misschien toch de kou.

Nick Mattheus

Lijkt toch de thermostaat. Ok, met deze koude heeft de motor langer nodig om op bedrijfstemperatuur te geraken, maar toch geen 30km lijkt me.
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Stefan

30 km lijkt me ook wat lang ja.
Maar mijn auto doet er momenteel ook wel flink lang over om echt lekker warm te worden met deze temperaturen.. Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

ErikVr

Citaat van: maXcomX op 27 januari 2010, 01:16:35
Dan zou de motor moeten gaan koken, lijkt me.
Koken zonder vloeistof kan niet he ;)
Zonder koelvloeistof loopt je temperatuur op de meter niet op volgens mij.

Hij geeft aan dat hij helemaal niet warm wordt (eerste streepje na 30km).
Gr, Erik van Rijn

Mazda MX5 Executive Leer/Bose/Nav/Xenon

Nick Mattheus

Mijn mening?

1. Zie je de wijzer bewegen van de temperatuur? Zo nee, dan is er waarschijnlijk te weinig koelvloeistof aanwezig. (Oorzaak hiervan zoeken)
2. Je ziet de wijzer wel bewegen, maar niet "normaal"? Dan is waarschijnlijk je thermostaat erdoor.
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

cabriolet

ja hij loopt na een tijdje op naar het eerste streepje dus ja ik zie hem wel bewegen (als je dat bedoelt) maar het beste wat ik dus kan doen is even koelvloeistof bijvullen en kijken wat die dan doet

ErikVr

Nee, als hij wel oploopt zit er in ieder geval vloeistof in. Ik neem aan dat je dat al lang nagekeken hebt als je temperatuur-probs hebt.

De thermostaat is gewoon aan vervanging toe.
Gr, Erik van Rijn

Mazda MX5 Executive Leer/Bose/Nav/Xenon

maXcomX

#9
Ehh , een motor gaat wel degelijk aan de kook als er -nagenoeg- geen vloeistof meer in zit- helemaal zonder kan bijna niet.  Overigens een blik op de vloeistof tank is voldoende om dat te constateren.
Verder als er te weinig vloeistof inzit, werkt de temperatuursensor wel degelijk. Het heet een motortemperatuur sensor en geen koelvloeistoftemperatuur sensor.
Het kan de thermostaat zijn, maar als je bijvoorbeeld een TDI hebt, dan duurt het opwarmen bijna 2x zo lang, omdat TDI's minder warm worden.
De Clio (diesel) wordt ook pas na dikke 20 km warm, bij -5, bij -15 duurt het nog langer.

DHL

Mijn cabrio wordt wel op de normale manier warm met deze temperaturen. Ik liet hem gisteren een tiental minuutjes draaien en het ijs was al van de ruiten en de tmperatuurmeter stond op een kwart.
Als ik gewoon ga rijden begint  de temperatuurmeter binnen de 5 kilometer zeker omhoog te komen. Denk dat hij na 5 km zelfs op de helft staat.

cabriolet

denk dat het toch aan de kou lag want gister en vandaag werd die gewoon weer lekker warm

ErikVr

Hehe inderdaad altijd een slecht idee :)

Heb ik een vraagje;
Hoe kan je de motor het beste warm rijden? Weinig gas en laag in de toeren rijden of normaal gas en rond de 2500 (benzine) overschakelen?
Gr, Erik van Rijn

Mazda MX5 Executive Leer/Bose/Nav/Xenon

maXcomX

Zie de handleiding van je auto, normaal wegrijden is de snelste, maar niet altijd haalbare manier, zeker niet als je ruiten dichtgevroren zitten. Maar normaal wegrijden is de beste manier.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev