Advertenties


kop vlakken megane (K7M)

Gestart door meganeco, 6 juni 2010, 20:05:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

meganeco

Hallo,

Ik ben bezig met het vervangen van de koppakking van een Megane uit 1998 (K7M motor). De koppakking lekte water, en na demontage bleek hij tussen de 1ste en de 2de cilinder helemaal zwart geblakerd te zijn. Een echte indicatie van water lekkage lijkt er niet te zijn. Tussen de 1ste en de 2de cilinder is de afwijking ook het grootste (>0.1 mm). De kop is ook hol, dus bij het aandraaien van de kopbouten kan het niet vlak getrokken worden.

Nu zit ik als amateur met de volgende vraag: is het vlakken van de kop echt noodzakelijk? Wat zijn de risico's van het vlakken?

Groeten

sijm138 (jesse)

nou als je kop een afwijking heeft zo als bij jouw en je zou hem niet vlakken heb je de kans dat hij weer gaat lekken.
en met vlakken van je kop wordt je kop overal weer gelijk gemaakt dus die spelling is dan ook weg zodat hij were perfect aan sluit.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

meganeco

Citaat van: sijm138 op  6 juni 2010, 20:40:53
nou als je kop een afwijking heeft zo als bij jouw en je zou hem niet vlakken heb je de kans dat hij weer gaat lekken.
en met vlakken van je kop wordt je kop overal weer gelijk gemaakt dus die spelling is dan ook weg zodat hij were perfect aan sluit.

Dat snap ik. Wat ik eigenlijk wil weten, hoe groot is de kans dat het weer gaat lekken. De haynes manual zegt dat de vervorming maximaal 0.05 mm mag zijn, en hij is 0.1 mm. De haynes manual zegt ook dat het niet aan te raden is de kop te laten vlakken. Ergens lijkt de eis van 0.05 mm mij erg overdreven, maar ik durf er geen inschatting van te maken. Ik hoop dus dat een Renault kenner mij advies kan geven

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev