Advertenties


problemen met motor

Gestart door megane1.6lpg, 27 november 2009, 15:55:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

megane1.6lpg

ik heb een megane uit 97 aangeschaft en heb enkele problemen

allereerst valt soms de motor uit zowel op benzine en lpg
en soms zit de motor netjes op 750 toeren maar toch knippert de olielampje en accu lampje alsof hij bijna uitvalt of uitgevallen is terwijl de motor netje sloopt de stappenmotor heb ik al goed schoon gemaakt zonder resultaat


een ander probleem is het geratel tikkin in de motor

ik hoor het vooral bij het schakelen als ik gas los laat en koppeling intrap verder hoo rik het als ik bijvoorbeeld licht gas geef om constant 120 te rijden
als ik dan gas geef valt het geluid weg als ik lich gas geef om op snelheid te blijven begint het geratel

graag iemand die me hier meer over kan verttelen

alle hulp is welkom


ErikVr

Ehm probeer het nog eens, maar dan met fatsoenlijke punctuatie. Ik heb het verhaaltje nou 3x gelezen maar begrijp er niks van  :neen:
Gr, Erik van Rijn

Mazda MX5 Executive Leer/Bose/Nav/Xenon

A110

Hoeveel kilometers heeft de auto gelopen? Wat voor motor zit erin?

Het kunnen de kleppen zijn die gesteld moeten worden of misschien zijn ze wel uitgesteld en zijn ze ingeslagen in de cilinderkop. Dan zal de cilinderkop vervangen moeten worden.
Dit zou ook het probleem kunnen zijn dat de motor uitvalt.
Het zou ook nog een kanteling van de zuiger kunnen zijn.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

megane1.6lpg

auto heeft 317000 gelopen een 1.6 uit 1997 heb je enig idee waarom  de olie lampje en accu lampje knippert bij 750 toeren

A110

Ik denk dat je de motor eens moet laten testen op compressiedruk en cilinderlektest.
Ik vermoed dat de motor gewoon "op" is.

Zit er wel genoeg olie in? En controleer even de dynamospanning of de dynamo nog wel genoeg laad?

Maar zoals ik al schreef ik vermoed dat je motor op is. Zeker even wat testen laten uitvoeren. van daaruit kan je een conclusie nemen.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

ErikVr

Wist niet dat die 1.6jes het zolang vol konden houden :) Dan zat ik pas op de helft!
Gr, Erik van Rijn

Mazda MX5 Executive Leer/Bose/Nav/Xenon

megane1.6lpg

bedankt voor de reactie's
Ik vermoed namelijk ook dat de motor aan vervanging is. ik rij hem gewoon helemaal op en zie dan wel. hij trekt nog erg goed op en dergelijke, alleen iritante geratel.

Maar het knipperen van accu lamje en olie lampje bij stationair draaien, kan iemand mij daar wat meer over vertellen. alvast hartstikke bedanky

matthew

Olie lampje knipperen zou beteken of te weinig olie of oliedruk niet goed.

Accu lampje zou betekenen dat de dynamo niet bij laad.

Voor het tikken zou ik eerst kleppen laten stellen,kost niet veel is ongeveer half uur werk en je weet gelijk meer.
Dus of je uitgesteld bent of het je tik probleem oplost.

megane1.6lpg

bednakt voor de reactie maar het knipperen is niet dat ik e rolie bij moet doen of dat de accu niet laad
maar het brand net als dat ej contact aan zet dat de controle lampjes aan gaan de lamjes branden omdta hij twijfelt of de motor nou aan of allen op contact zit

matthew

Als ik het dus gaat begrijp gaan de lampjes branden even wanneer je de auto alleen op contact zet.

Als dit zo is dan hoort het zo ,want dat doet elke auto.

JPF

#10
Hi there.

Het antwoord heb je al lees ik, de motor is op ja.
De olielamp zal waarschijnlijk branden vanwege de ratel/tik die je hoort en de hoge KM stand.
Waarschijnlijk heb je gewoon versleten of uitgelopen lagers, wel of niet in combinatie met kantelende zuigers. Dat is meestal het geluid dat jij beschrijft.
Je verliest langs de lagers zoveel olie dat de druk van de olie wegloopt en de motor bij stationair onvoldoende opbrengst heeft. Gooi er maar eens 4 liter 20W60 olie in, dan is het waarschijnlijk over. De tik blijft natuurlijk.
Daarnaast is de mogelijkheid dat tevens jouw dynamo op zijn eind loopt. Ook dan brandt het lampje stationair en gaat bij iets hogere toeren uit.
Het afslaan is meestal een gevolg van kleppen die zijn uitgesteld of onjuist zijn afgesteld. Uitgesteld is het meest aannemelijk bij 317000 KM. Ze gaan dan lekken (klein beetje open staan door dat ze te strak staan) waardoor de motor bij stationair te weinig verbrandingsdruk heeft en de inlaat te laag vacuum.

megane1.6lpg

bedankt voor de reactie

ik vergis me het is de temperatuur meter lampje die aan gaat met de olie lampje .
Ze gaan aan omdat het systeem denkt dat de motor is uitgevallen terwijl die nog gewoon goed loopt.
Bijvoorbeeld als je verkeerd optrekt en de motor valt uit branden de controle lampjes (olielampje en temperatuur lampje) nou dat gebeurt bij mij als de motor warm is geworden dan branden die lampjes bij stationair, terwijl de motor nog goed loopt. Ik denk dat het een 1 of ander sensor is. hartstikke bedankt voor de vorige reacties. weet nu ongeveer waar d etik vandaan komt ik laat  hem zo totdat ik hem op rij, want hij rijd nog zeer goed.

groetjesssss


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev