Advertenties


Skirts monteren

Gestart door Mike R., 5 juni 2009, 15:05:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mike R.

Ik heb even gekeken in de FAQ, maar daar staat geen goede beschrijving van het monteren van skirts. Op het forum even rondgezocht waarmee zoiets nou het beste gemonteerd kan worden, maar toch heb ik nog even een vraag en dat topic was helaas dicht.  ;)

Volgende week wil ik de skirts op de auto zetten, ze komen van een andere auto af, dus ik heb er geen kit bij zitten. De vraag is dan ook welke ik het beste kan gebruiken, want ik lees verschillende berichten, de een heeft het over ruitenkit, de ander over polymax, maar wat is nou het meest ideale? En waar kan ik de kit het beste halen?

Ook las ik dat je de auto goed moet primeren om kans op loslaten te voorkomen. Wat wordt hier nou precies mee bedoeld dan? Ontvetten kan ik begrijpen, doe je sowieso, maar bij primeren denk ik aan zo'n laag lak.  :? Zijn er nog speciale tips voor het ontvetten eigenlijk?  ;)

De skirts gaan er in principe voor altijd op natuurlijk, maar mochten ze er nou toch af moeten, is het dan goed en netjes eraf te halen of trek je dan de lak van je auto af?

Alvast bedankt weer!  !-!
Renault Megane Coupe PH1 - 2.0 16v "Williams" 150pk

Marius.

Graag antwoord, ben hier zelf ook benieuwd naar! :)
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Laurens Klein

ik zou ruitenlak gebruiken als ik jou was.

Je moet niet de auto kaal maken en dan de skirts erop plakken. Dan gaat het eronder roesten en dat moet je natuurlijk niet hebben. Dus een primer spuiten, dan lichtjes opschuren, ontvetten en de skirts er dan opplakken.

Ontvetten gewoon met een goed ontsmettingsmiddel doen. Ikzelf heb een keer een groot vat ontvetter van dupont gekocht en heb er erg veel plezier van. Maar je kunt ook gewoon bij de praxis iets ervoor kopen. EN dan gewoon het spul op een doekje doen en ontvetten. Wel zorgen dat je het niet met draaibewegingen doet oid. Gewoon echt eraf "vegen".

Als je goede lak hebt, dan gaat het er niet af.

Benjamin Renon

Gebruik geen kit die hard kan worden. De kit moet ten alle tijde flexibel blijven, vanwege het torderen van de auto. Ik heb mijn Cadamuro skirts laten monteren en hun gebruikten Sikaflex (geen idee hoe je het schrijft). Het nadeel hier van is dat je ze er never nooit meer in een geheel afkrijgt als ze erop zitten. De kans op schade is dus enorm groot.

Over het ontvetten kan ik niets zeggen. Misschien dat er hier iemand die er wel wat over kan zeggen.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Dirk Kuipers

Ik heb bij mijn eerste megane gewoon polymax (van de gamma) gebruikt. Zat als een huis.
Heb ze er later nog heel kunnen afkrijgen zonder schade te hebben aan de auto. (zie mijn projectpagina).

Ontvetten kun je inderdaad wel doen, ik heb het ook wel even ontvet, maar verder niets.. Gewoon de skirts op de lak geplakt.

Mike R.

Jongens, bedankt, het moet goedkomen met deze adviezen haha.  _o_
Renault Megane Coupe PH1 - 2.0 16v "Williams" 150pk

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev