HELP HELP !
ik ben ten einde raad ! nieuwe kachelradiator gekocht, dashboard half gesloopt, ruiterwisserarmen eraf gehaald en toen....................
kweet het niet meer, krijg het kachelhuis er maar niet uit, kzie ook niet waar en hoe hij vast gemaakt zit. :? :? :?
wat moet ik nou doen om dat verdomde kachelhuis eruit te halen ???????????? >:(
8)7
wie kan mij helpen ???
van de megane weet ik het niet precies, maar bij mijn audi zat de unit nog vast met moertjes onder de motorkap, achter het blok. Ergens tegen het schutbord.
Weet dus niet of de megane dit ook heeft, maar je kunt even kijken. Verder kan ik je hiermee niet helpen.
hallo,
bedankt maar dat is namelijk het leuke van alles, ik zie nergens moertjes of boutjes of schroefjes zitten, nou heb ik een auto waarbij de halve dashboard uit elkaar ligt, geen ruiterwissers, slangen van de kachelradiator losgekoppeld....
handen in m'n haren................zucht......... l- l- l-
En dat met dit weer.. :S
Maak eens een foto? Wellicht helpt dat en kan iemand het beter zien/uitleggen.
heb net het handboek hoofdstuk gemaild, hoop dat je verder kan. let me now :)
ja thnx ben al flink aant bestuderen, kzal zo nog ff een foto maken.
weet ook niet welk type motor ik heb, maar voorlopig komt mijn situatie niet overeen met de foto's van het handboek haha.........
maarrrrrrrrrrrr........ik geef niet op !!
1000x dank !!!
zal toch wel enige kern van waarheid in moeten zitten denk ik. Maar ik liep ook tegen het feit aan dat de plaatjes niet altijd overeen komen. Of dit nou komt door de digitale versie die niet compleet is weet ik niet. Wat voor megane heb je trouwens ik heb die van een megane 2 ook nog zie ik net.
euhhhhh volgens mij de 1e versie megane, bj maart 1996 !
kheb je trouwens een mailtje gestuurd met foto !!
Ik zit is te kijke maar er staat dat je voor de kachelradiateur je hele luchtverdeelhuis uit moet bouwen. Of je precies alle stappen moet uitvoeren weet ik niet maar het lijkt me een berg met werk. Maar het staat er wel in.
Verder zat er geen foto bij je mail maar upload hem ff zodat de wat meer ervaren mensen er even naar kunnen kijken.
Een 1.6e is normaal gesproken een K7M motor...
heb even je foto's online gezet miss dat er nog meer mensen zijn met een oplossing.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-7TNC8NFP.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-E3EOY68W.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-MPH4AJYY.jpg)
(http://img147.imageshack.us/img147/7189/dsc00252gs2.th.jpg) (http://img147.imageshack.us/my.php?image=dsc00252gs2.jpg)
(http://img65.imageshack.us/img65/6959/dsc00255eo2.th.jpg) (http://img65.imageshack.us/my.php?image=dsc00255eo2.jpg)
(http://img147.imageshack.us/img147/5223/dsc00257qk6.th.jpg) (http://img147.imageshack.us/my.php?image=dsc00257qk6.jpg)
(http://img147.imageshack.us/img147/6351/dsc00259ow5.th.jpg) (http://img147.imageshack.us/my.php?image=dsc00259ow5.jpg)
mocht het niet duidelijk zijn, maak ik overdag wel ff nieuwe foto;s
succes ermee
Ik heb ooit de kachel radiator in-en uitgebouwd zonder het kachelhuis te verwijderen. Het betrof een 1.6e uit 1998 zonder airco. De radiator zit erg laag, bij je voeten als je in de auto zit. Heb toen het dashbord uiterst links en rechts losgemaakt en het gas-pedaal verwijderd. Het dashbord kan dan onder net vergenoeg losgetrokken worden om de radiator te verwijderen.
De radiator kon er toen (moeizaam) aan de bestuurderskant uit.
Voordat je al deze moeite doet kun je nog het volgende controleren:
1). Controleer of de toevoerslang en retourslang van de kachel beide heet worden (onder motorkap)
2). Controleer of de warm/koud luchtklep (bij voeten bijrijder) goed functioneert
3). Onder de motorkap kun je de radiator ook doorspoelen zonder uit te bouwen
Groet,
Johan
zoals reactie hierboven moet het ook het kachelhuis onder het paravan hoeft niet los.
bezint voor ge begint aan een klus!