algemeen nieuws over auto's of over andere nieuwe modellen wat interessant is
http://www.inc-nieuws.com/auto/38340.html
Beloofd inderdaad een mooie raceklasse te worden.
Ik ben benieuwd naar de straatuitvoering.....
Even hier het stof van af halen. Helaas voor de nieuwe Evo X eigenaren wordt er door de importeur de stekker uit getrokken.
Vanaf heden heeft de Subaru Impreza STI WRX het rijk alleen in het segment van de rallyauto's voor de openbare weg. Mitsubishi stopt namelijk per direct met de levering van de Lancer EVO.
Als rallykanon voor de openbare weg fungeerde de EVO als smaakmaker van het Lancer-gamma, maar vanaf heden is 'ie niet meer leverbaar. Door de torenhoge belasting op auto's met een forse CO2-uitstoot zou de prijs van Mitsubishi's snelste de lucht inschieten en zo onverkoopbaar worden. Een woordvoerder van Mitsubishi bevestigt het bericht. "We stoppen inderdaad per direct met de levering. Wie echt heel graag wil vindt wellicht nog een dealer bereid er één via Duitsland te importeren, maar wij als importeur trekken onze handen er vanaf."
Al langer ging het gerucht dat Mitsubishi een andere kant op wil met de EVO, bijvoorbeeld in de vorm van een snelle hybride. In de nieuwe prijslijst van Mitsubishi is overigens de gehele sedanreeks niet meer terug te vinden. Blijkbaar moet de eer van het Lancer-gamma voortaan geheel worden verdedigd door de Sportback.
http://www.autoweek.nl/autonieuws/17668/einde-oefening-voor-lancer-evo
Ai! dat is wel jammer! nu worden ze wel Unieker nu er niet zoveel meer van wordt gemaakt.
dus voor een 2de hand's Evo X betaal je je helemaal scheel straks. :cry:
Dat vermoed ik ook, ach ja, zal wel wat moois voor in de plaats komen hoop ik dan. Net zoals de Toyota Supra ook nog steeds rond rijdt, ook al worden ze niet meer gemaakt. Je merkt al dat er veel gedownsized wordt in inhoud van de motors, dat wordt dan weer opgevangen met turbo's en superchargers. Denk dat dat ook de toekomst is.
Leuk dat downsizen,maar ben benieuwt of die motoren ook lang mee gaan zonder al te veel problemen
Citaat van: Benjamin Renon op 30 september 2011, 14:02:06
Even hier het stof van af halen. Helaas voor de nieuwe Evo X eigenaren wordt er door de importeur de stekker uit getrokken.
Vanaf heden heeft de Subaru Impreza STI WRX het rijk alleen in het segment van de rallyauto's voor de openbare weg. Mitsubishi stopt namelijk per direct met de levering van de Lancer EVO.
Als rallykanon voor de openbare weg fungeerde de EVO als smaakmaker van het Lancer-gamma, maar vanaf heden is 'ie niet meer leverbaar. Door de torenhoge belasting op auto's met een forse CO2-uitstoot zou de prijs van Mitsubishi's snelste de lucht inschieten en zo onverkoopbaar worden. Een woordvoerder van Mitsubishi bevestigt het bericht. "We stoppen inderdaad per direct met de levering. Wie echt heel graag wil vindt wellicht nog een dealer bereid er één via Duitsland te importeren, maar wij als importeur trekken onze handen er vanaf."
Al langer ging het gerucht dat Mitsubishi een andere kant op wil met de EVO, bijvoorbeeld in de vorm van een snelle hybride. In de nieuwe prijslijst van Mitsubishi is overigens de gehele sedanreeks niet meer terug te vinden. Blijkbaar moet de eer van het Lancer-gamma voortaan geheel worden verdedigd door de Sportback.
http://www.autoweek.nl/autonieuws/17668/einde-oefening-voor-lancer-evo
Hoezo heeft de Subaru geen concurentie meer?? Skoda verkoopt de Fabia toch nog gewoon............ :D
Nou, volgens mij was het Citroën wat de klok sloeg de laatste jaren, toch...?
Skoda en Citroen leverden geen homologatie model en hebben nog steeds geen straat wagen wat in de buurt van de Lancer en Impreza komen. Pas als je daar serieus geld in steekt wordt het een rally wagen.
Treurig nieuws Ben. Wel weer een extra reden om de evo nooit weg te doen. Je hebt een toekomstig collectors item.
Vandaag voor de eerste keer de nieuwe Twingo gezien en ik moet zeggen dat het me nog niet eens tegen valt qua design. Ik weet helaas niet wat de rij ervaring is.
Voor wie hem/haar nog niet kent:
(http://static.blogo.it/eurocarblog/renault-twingo-restyling-02-01/renault_twingo_2012_04.jpg)
(http://static.blogo.it/eurocarblog/renault-twingo-restyling-02-01/renault_twingo_2012_06.jpg)
Ziet er leuk uit. Kleurtje vind ik ook leuk, weer eens wat anders.
Leuk om de DeZir lijnen op een productiemodel te zien... Y
Heb er vandaag wel naast gezeten :) maar echter er niet in :D
:x Dat heb je als je in de showroom zit :q
De voorkant hebben ze een beetje meer in de richting van de fiat 500 proberen te brengen... Y ;)
ik vind die voorkant een beetje VW achtig..
Ik vind hem juist meer van de Nissan Juke weg hebben met de lampen voor in de snuit. Die vind ik er ook best wel tof uit zien.
(http://www.rijtesten.nl/afbeeldingen/526/nissan_juke_07.jpg)
ik zou het niet erg vinden als ze weer eens met een v6 rs of een quadra uitvoering kwamen.
Mijn collega heeft zo'n Juke (in die rode kleur als hierboven overigens..)
Ik vind het in het echt eigenlijk geen porem die auto... :x l- ;(
Ik mis hier btw wel het grootste nieuws van deze week,en dan nog van Nederlandse bodem ook!! De nieuwe Donkervoort D8 GTO!!! 340 trappelende paardjes,en een koppel van 400 nm in 700 kilo exotsche matrialen verpakt (met een tijdelijke overboost tot 400 pk.) Qua pk/gewichts verhouding schijnt ie nog beter te zijn dan Bugattie Veyron,ben ook erg benieuwd naar de ronde tijd daarmee op de Nurburgring
De Juke heb ik nooit mooi gevonden. :neen:
Die Donkervoort klinkt goed zo. Ben ook zeer benieuwd wat ie doet op de ring. Schitterend die pk/gewichts verhouding. _o_
Citaat van: Benjamin Renon op 20 december 2011, 20:14:51
Vandaag voor de eerste keer de nieuwe Twingo gezien en ik moet zeggen dat het me nog niet eens tegen valt qua design. Ik weet helaas niet wat de rij ervaring is.
Voor wie hem/haar nog niet kent:
http://static.blogo.it/eurocarblog/renault-twingo-restyling-02-01/renault_twingo_2012_04.jpg
http://static.blogo.it/eurocarblog/renault-twingo-restyling-02-01/renault_twingo_2012_06.jpg
Benjamin,
rijeigenschappen zijn hetzelfde als mijn Twingo2.
en vind het meer dan behoorlijk.
de megane is wel stukje luxer, maar de Twingo rijdt echt super.
zaterdag bij de onthulling van de Twingo Gordini geweest bij Bochane in Veenendaal.
ziet er erg stoer uit.
Foto's komen van het Twingo Forum.
(http://www.twingoclub.nl/forum/download/file.php?id=8019)
(http://www.twingoclub.nl/forum/download/file.php?id=8020)
(http://www.twingoclub.nl/forum/download/file.php?id=8022)
Die ziet er ook wel erg gaaf uit zeg! :D
Citaat van: Stefan op 21 december 2011, 11:56:35
Mijn collega heeft zo'n Juke (in die rode kleur als hierboven overigens..)
Ik vind het in het echt eigenlijk geen porem die auto... :x l- ;(
Het viel me op :shocked: tijdens de Hellendoorn Rally hoe klein zijn achterkofferbak is, dat viel me vies tegen voor zo'n auto 8)7 maar hij was wel gretig pittig (mits je het snelste type hebt) zoals ik hem bereden heb, maar zou hem zelf niet eens als boodschappenauto willen hebben _o_
Citaat van: Stefan op 21 december 2011, 11:56:35
Mijn collega heeft zo'n Juke (in die rode kleur als hierboven overigens..)
Ik vind het in het echt eigenlijk geen porem die auto... :x l- ;(
had idd een stuk mooier gestaan als die lampen niet zo bovenop de motorkap hadden gezeten
Citaat van: Fubar op 5 januari 2012, 17:10:32
http://www.autoweek.nl/autonieuws/18316/gefacelifte-renault-megane-rs-nog-sterker
Citaat van: Tedo op 5 januari 2012, 17:18:13
Facelifts stellen tegenwoordig ook niet zoveel meer voor (was ook nog niet echt nodig, vind ik) !-!
MOD: Dit is een betere plaats ipv het gezien op marktplaats topic
Y !-!
En hier is-ie dan... De snelste Ferrari ooit. De Ferrari F12berlinetta :9~:
(http://jonsibal.com/2012/F12berlinetta_01.jpg)
(http://jonsibal.com/2012/F12berlinetta_02.jpg)
(http://jonsibal.com/2012/F12berlinetta_03.jpg)
(http://jonsibal.com/2012/F12berlinetta_04.jpg)
(http://jonsibal.com/2012/F12berlinetta_05.jpg)
(http://jonsibal.com/2012/F12berlinetta_06.jpg)
(http://jonsibal.com/2012/F12berlinetta_07.jpg)
Citaat van: Ferrari Press Release
Presenting the all-new 6262cc V12 Ferrari Berlinetta
Maranello, 29th February 2012 – Today's on-line unveiling of the F12berlinetta ushers in a new generation of Ferrari 12-cylinders in the form of a car that delivers unprecedented performance from an exceptional new engine, combined with innovative design that redefines classic themes along with extreme aerodynamics.
Revealed to the world for the first time on Ferrari.com in preparation for its official debut at the Geneva International Motor Show, the F12berlinetta, finished in an attractive new Rosso Berlinetta three-layer colour, represents the very cutting-edge of mid-front-engined sports cars.
This is, in fact, the most powerful and high-performance Ferrari road car ever launched thanks to the incredibly efficient engine – in terms of mechanical, combustion and fluid-dynamics efficiency – which, together with advanced vehicle architecture, aerodynamics, components and electronic controls, guarantee unsurpassed driving involvement whatever the road or track.
Specs:
EngineType 65-degree V12
Total displacement 6262 cc
Maximum power output 740 CV at 8500 rpm
Maximum torque 690 Nm at 6000 rpm
Dimensions and weightLength 4618 mm
Width 1942 mm
Height 1273 mm
Dry weight* 1525 kg
Weight distribution 46% front, 54% rear
Weight-power ratio 2.1 kg/CV
PerformanceMaximum speed over 340 km/h
0-100 km/h 3.1 seconds
Fuel consumption and emissions (ECE + EUDC combined cycle)Consumption** 15l/100km
CO2** 350 g/km
Lekker hoor! :P
Wel jammer van die "mistachterlicht-pukkel" op de achterbumper.... l- ;(
Nee man! Die lijkt juist precies op het F1 achterlicht (alleen heeft de F12berlinetta er een PDC sensor in zitten :D):
(http://badgergp.com/images/2012/02/Screen-Shot-2012-02-03-at-09.39.04-985x510.png)
Maar goed, smaken verschillen. Gelukkig :q
Overigens wel gaaf, die toerenteller, versnellingsindicatie & snelheidsmeter voor de bijrijderstoel in het dashboard...Y !-!
Leuk voor de F1, maar op de mooie vloeiende lijnen van een straatauto vind ik het echt geen porem.. ;(
Zo das een rappe fiat... Ben het wel eens met stefan,mist achterlicht hadden ze echt wel netter kunnen wegwerken...
Een brute car. Toch lijkt ie wel erg veel op zijn voorganger. En inderdaad, van een Merk als Ferrari mag je toch verwachten dat die pukkel wat subtieler had gekunt.
De toekomst van de extra snelle Subaru WRX STI is onzeker. Binnenkort praten de hoge heren met elkaar over het snelle model.
.Het is moeilijk om Subaru voor te stellen zonder een model dat eigenlijk een rallyauto voor de weg vormt. Wat er de komende tijd met de WRX STI, feitelijk nog steeds de snelste versie van de Impreza, gaat gebeuren, is echter moeilijk te zeggen. Daarom organiseert het merk deze week een meeting op het hoofdkwartier in Japan, om te praten over waar het naartoe moet met het sportieve model. Dat laat de directeur van Subaru Australië, Nick Senior, weten in de landelijke automedia.
De kans bestaat volgens hem dat Subaru voor een aanpak zoals BMW's M-divisie en AMG van Mercedes-Benz kiest. Dat zou inhouden dat er relatief meer wordt gericht op luxe, terwijl de WRX STI nu ontwikkeld is met hardcore autorijden in het achterhoofd. Tegelijkertijd wil het merk de achttienjarige geschiedenis van de op prestaties gerichte afgeleide van de Impreza niet zomaar vergooien, aldus Senior over de kwestie.
http://www.autoweek.nl/autonieuws/18792/dag-des-oordeels-voor-subaru-wrx-sti-aanstaande
Hmm... Hier had ik dus mijn Ferrari post moeten doen... 8)7
Heb je toch ook gedaan....... :huh:
o-)
:D
TYVM _o_
You're welcome ;)
Zou niet heel slim zijn van subaru nu citroen met deze jongen op de proppen komt: De DS4R 1,6 met 256pk,vind hem zelf zeer geslaagd!
http://media.autoweek.nl/m/m1fy78ub6je6.jpg
Kom dit (http://www.topgear.com/uk/car-news/renault-alpine-monaco-2012-05-22) net tegen op de Top Gear site...
(http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201205/alpine-renault-a110-_600x0w.jpg)
Ziet er niet verkeerd uit Y
Shit wilde ik net me project topic gaan aanpassen,ben ik al weer gesnapt.... :D
Leuke sleepoog trouwens (Oranje-minded?)
Misschien ING invloeden blijven hangen..?
Hmm juist door het sleepoog vind hem van voren wel iets weghebben van een oude bulldog...... :D
Citaat van: Fubar op 22 mei 2012, 18:26:10
Leuke sleepoog trouwens (Oranje-minded?)
Zo denken ze nog aan het training's oranje voetbal team (blauw/oranje) olé _o_
o-) Dat zet ook mij aan het denken voor 'n andere kleur spoiler ;) i.p.v. delftsblauw :D
Wel een bruut ding zeg. :9~
kwijl......
Nou daar zou ik mijn megane voor willen inruilen! Mooi ding!
Zou 'm eerder voor Gronau willen lenen :)
Subaru heeft een nieuw sport speeltje uitgebracht de Subaru BRZ
(http://static.autoblog.nl/images/wp2012/BRZ_specs.jpg)
(http://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Geneve_2012/Subaru_BRZ/Subaru_BRZ-3632.jpg%5B/img%3Cbr%20/%3E%3Cbr%20/%3E%5Bimg%5Dhttp://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Geneve_2012/Subaru_BRZ/Subaru_BRZ-3635.jpg)
(http://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Geneve_2012/Subaru_BRZ/Subaru_BRZ-3637.jpg)
(http://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Geneve_2012/Subaru_BRZ/Subaru_BRZ-3641.jpg)
(http://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Geneve_2012/Subaru_BRZ/Subaru_BRZ-3650.jpg)
(http://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Geneve_2012/Subaru_BRZ/Subaru_BRZ-3645.jpg)
(http://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Geneve_2012/Subaru_BRZ/Subaru_BRZ-3647.jpg)
Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Maar het lijkt wel een beetje ene kruizing tussen een Impreza en een Z4.
Motorisch lijkt het wel een leuk ding te zijn. Y
Ja deze is samen uitgebracht met de Toyota FT86
(http://www.beautifullife.info/wp-content/uploads/2011/03/31/20.jpg)
Hier de vergelijking.
Je ziet het toch wel steeds meer dat autofabrikanten samen auto's beginnen te ontwikkelen.
Er ligt ook geen turbo blok in,De eigenaar van tuninghouse wist al te vertellen dat het omgooien naar turbo een appeltje eitje is
het blok wat er in ligt,is vrijwel het zelfde als die van de impreza,alleen atmosferisch,lepel er een sti blok en,en viola,instant turbo :) :)
Dus ik begrijp ;) voor een appeltje en een eitje dat dit je auto wordt Christian _o_
zullen wel de nodige euro's aan verbonden zijn.
Maar auto kijkt niet onaardig.
Dat kan ik niet vertellen,weet wel dat Tuninghouse er in een werkdag een blok in en uit kan lepelen met zon soep impreza,ik kan het al niet meer tellen
hoeveel soep's ze hebben gerepareerd en/of (hard) aangepakt.
Of het zal lukken binnen een leuk budget.. dat heb ik wel vertrouwen in,je kan er op wachten dat er subaru rijders er een turbo op willen
of achtersom,de duurste uitvoering hebben schakelplappen aan het stuur,hoe leuk is het om dit op een normale soep te bouwen.
De BRZ viel behoorlijk tegen in dit filmpje, maar dat kwam misschien door de Megane... _o_
1 woord
GEWELDIG!!
Toch niet verwacht,zeker van subaru,dat het rijgedrag tegen viel.
Mooi filmpje. _o_
En niet zomaar ietsje sneller, gewoon 5 seconden! !-!
Met enige trots kan ik zeggen dat ik heb mogen rijden (achter het stuur dan) van de megane van Therion,nadat die
door Fastchip was aangepakt,maar dat gaat ook echt als een trein,nog voor de 2000 toeren komt die turbo in,en stopt
met blazen als die de 7000 a 7500 toeren bereikt,het exacte toeren tal kon ik niet aflezen,ik had mn ogen meer op
de weg. :q :q
Zelf de coureur en de presentator waren terleurgesteld in de Subaro BRZ!
Dit is geen goede reclame voor Subaro, voor Renault geld dit anders! !-! _o_
De 3 RS is ook niet voor niets een van de beter sturende auto's. Als je een dagje op de Ring vertoeft dan zie je ze best veel. Zie ze ook vrij veel tijdens circuitdagen voorbij knallen.
Voor de GT-86 zijn er al turbo- en compressorkits beschikbaar. Gazoo Racing heeft met een turbo setup gereden tijdens de 24 uurs race op de Ring.
Volgende generatie Renault Clio wordt best een leuke auto.
http://www.moniteurautomobile.be/article/nouveaute-renault-clio-16638.cfm (http://www.moniteurautomobile.be/article/nouveaute-renault-clio-16638.cfm)
Demk dat ie btw onderhand bijna net zo groot is als de MegI?
Daar zal de Clio-club blij mee zijn zeg!
@ Roadkill(Michiel) : Dat zal inderdaad niet veel meer schelen.
kuch kuch wat een stof hier.
Foto's van de nieuwe clio cup !-! _o_
achterkant heb ik nog niet gevonden 8)7
(http://www.renaultsport.com/local/cache-gd2/4a09eba94ae2f50736a53992fb691ed2.jpg)
(https://lh4.googleusercontent.com/-O8Dxgee0yXc/UHh274OM-gI/AAAAAAAADkY/cmRvtKjvaz8/s800/tn_1.jpg)
Ziet er niet slecht uit !-!
Ik vind de nieuwe clio erg gaaf geworden!
(http://media-01.autokopen.nl/afbeeldingen/206492-renault-clio-2013-800x533.jpg)
(http://media-01.autokopen.nl/afbeeldingen/206482-renault-clio-2013-800x533.jpg)
http://www.autokopen.nl/fotoreportage/2012/juli/30421-renault-clio-2013#id:206482
vind ik ook nie slecht...
In september al in het echt gezien in Frankrijk: erg mooi!
Brazilië moet het hier (http://carscoop.blogspot.com/2012/10/renault-clio-mercosur-is-old-clio-with.html) mee doen. Wel weer tuning mogelijkheden als je een Clio II hebt ;)
Bah wat lelijk die Braziliaanse.
Al staan die achterklep en lampen mij wel aan.
Ik begin nu ook te wennen aan onze Clio 4
Citaat van: edje op 18 oktober 2012, 08:45:52
Al staan die achterklep en lampen mij wel aan.
Dat bedoelde ik ook met "tuningsmogelijkheden" ;)
http://www.autoweek.nl/autonieuws/21068/elia-heeft-al-renault-clio-verbouwd
Elia heeft al een sneak preview van de Clio 4 _o_
Ben benieuwt hoe die er in het echt uit komt te zien, en of dat het daadwerkelijk in productie gaat.
Is gewoon een plastique pakketje van elia.(ziet er wel leuk uit by the why)
Ik verwacht zelf dat ze er mee op autoshow essen mee staan.
Voor de landen met liefhebbers van sedans heeft Renault twee nieuwe modellen gelanceerd:
Fluence phase 2 (http://www.autoweek.nl/autonieuws/21124/renault-toont-nieuwe-fluence-in-istanboel?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+autoweek%2Fnieuws+(AutoWeek.nl+nieuws))
En de nieuwe Symbol:
(http://www.autotribute.com/wp-content/uploads/2012/11/New-2013-Renault-Symbol-front.jpg)
Die ik wat teveel op een Dacia vind lijken (en dat waarschijnlijk ook is). 8)7
Die zal goed in NL dus ooit als dacia kunnen komen.
Weet dat bijv. de dacia duster in andere landen verkocht wordt als een Renault.
Lijkt wel een terreinwagen zo hoog als die staat.
Tja, dat is waarschijnlijk met het oog op mindere kwaliteit wegen buiten Europa gedaan... ;)
In Rusland bestaat het huidige Dacia niet eens... Daar heb je de Renault Duster, de Renault Logan, de Renault Sandero enz...
Er gaan weer sportieve Renaults geproduceerd worden!
Citeer05-11-2012 | autosport
Renault en Caterham gaan samen sportauto's ontwerpen en produceren
Renault en Caterham gaan hun gemeenschappelijke passie en expertise gebruiken bij het ontwerpen, ontwikkelen en bouwen van sport- en raceauto's.
Ze willen opvallende en aparte auto's gaan maken die ook zeer zeker het DNA van Alpine en Caterham Cars, de automotive afdeling van de Caterham Group, zullen bevatten. De productie zal plaatsvinden in de Alpine-fabriek in Dieppe in Normandië, Frankrijk.
De Caterham Group zal voor 50% gaan participeren in het kapitaal van de Société des Automobiles Alpine Renault, dat momenteel volledig in handen is van Renault SAS. De Société des Automobiles Alpine Caterham die uit deze samenwerking ontstaat, zal in januari 2013 worden opgericht met de steun van het Franse staat en de Regio Haute-Normandie. Bernard Olivier zal de directie gaan voeren.
Carlos Ghosn, Voorzitter van de Raad van Bestuur en CEO van Renault:
"De samenwerking met Caterham is belangrijk voor de Renault Groep. We willen al heel lang een sportauto ontwerpen met Alpine-DNA en het lijkt erop dat deze ambitie nu weer een stapje dichter in de buurt van de verwezenlijking komt. Het biedt ook nieuw toekomstperspectief voor de Dieppe fabriek en mogelijkheden voor de ontwikkeling van de expertise die deze fabriek van oudsher heeft."
Tan Sri Tony Fernandes, Voorzitter Caterham Group:
"Ik ben sinds de oprichting van AirAsia in 2001 niet meer zo enthousiast geweest over een nieuw initiatief. Ik wil Carlos Ghosn en Carlos Tavares en iedereen in onze nieuwe Renault-familie dan ook bedanken voor hun vertrouwen in de Caterham Group. Zoals veel mensen 11 jaar geleden bij het oprichten van onze luchtvaartmaatschappij twijfels hadden, zal dat nu zeker ook zo zijn. Deze mensen kunnen gerust zijn, we zullen ze niet teleurstellen. We kennen de markten waar we ons op gaan begeven. Vooral in Azië kan volgens hetzelfde businessmodel als dat van AirAsia heel veel worden bereikt waardoor we voor de consumenten spannende, betaalbare producten kunnen maken waarin onze belangstelling voor de F1 en techniek zijn verwerkt. We kunnen dromen helpen verwezenlijken."
Carlos Tavares – Algemeen Directeur Renault:
"Om Alpine een nieuw leven te geven als merk, moesten we een partner zien te vinden waarmee we de economische rentabiliteit van zo'n avontuur kunnen garanderen. In dit project hebben we ook van meet af aan de Dieppe-fabriek centraal gesteld. Dankzij een samenwerking met de Caterham Group kunnen we nu een nieuwe fase ingaan, we kunnen nu een auto gaan ontwerpen die de essentie van Alpine uitdraagt, een auto die de passie voor sport opnieuw doet herleven. Dit kan in de komende drie of vier jaar worden gerealiseerd."
Bernard Ollivier, CEO van Société des Automobiles Alpine Caterham:
"Ik ben trots op het vertrouwen dat beide partijen in me tonen. Bij de ontwikkeling van iedere auto is duidelijk en helder dat daarbij het DNA van zowel Alpine als Caterham Cars zal worden gerespecteerd. Met de passie en expertise van de werknemers die zich met dit project zullen bezig houden, weten we zeker dat dit gaat lukken".
Ambitie: ontwikkeling gericht op de sportwagenmarkt
Na onderzoek naar de haalbaarheid van het gezamenlijk ontwikkelen van een sportauto door Renault Sport Technologies en Caterham Technology & Innovation (CTI – de engineering en technologie business van de Caterham Group), zullen Renault en Caterham hun krachten bundelen en modellen in grote en kleine series gaan maken om hun aandeel op de sportwagenmarkt te vergroten. Beide bedrijven willen in de komende drie tot vier jaar hun eigen auto op deze markt lanceren.
Een innovatieve en 'elkaar aanvullende' samenwerking
- Op een nieuwe gemeenschappelijke Engineering Afdeling zullen Renault en Caterham ieder hun expertise en talenten op het gebied van techniek inbrengen, onontbeerlijk bij de ontwikkeling van nieuwe producten. De noodzakelijke technische en industriële investeringen zullen 50-50 worden verdeeld zodat ook daadwerkelijk sprake is van samenwerking.
- Société des Automobiles Alpine Caterham zal profiteren van de expertise van Renault, Renault Sport Technologies en CTI bij de ontwikkeling van de toekomstige producten.
Dezelfde waarden vanuit de passie voor de autosport
Alpine: Jean Rédélé, autocoureur, zakenman en autopionier, richtte in 1955 Alpine op. Alpine's productie- en raceavontuur begon met de tweedeurs A106, die gebaseerd was op het platform en de motor van de Renault 4 CV. Het Alpine DNA is gebaseerd op wendbare, lichte en snelle auto's met vloeiende lijnen: een formule die bijzonder goed werkt voor auto's voor op circuit, maar ook voor op de weg. De eeuwig jonge A110 – die dit jaar zijn 50e verjaardag viert - is waarschijnlijk de meest iconische van Alpine's wegauto's. In bedrijf verkocht Alpine 30.000 sportauto's voor op de weg. Het merk droeg ook tientallen jaren Renault's sportkleuren. Een aantal overwinningen: Alpine was wereldkampioen Rally in 1973, winnaar van de Monte Carlo Rally in 1973 en 1974 en van de 24 uur van Le Mans in 1978. Op zijn sport-CV prijken talrijke prestigieuze zeges. Alpine is een sportlegende.
Bron: http://www.renaultmedia.nl/persberichten/persbericht/renault-en-caterham-gaan-samen-sportauto's-ontwerpen-en-produceren/859/
Mijn plannen voor toekomstige Megane Estate moet ik wat bijstellen (http://www.autovandaag.nl/renault/extra-pittig-renault-megane-gt-220-onderweg-naar-nederland/8954/) geloof ik.
_o_ we gaan toch nog ff doorsparen haha
Enkele minuten geleden is de nieuwe Ferrari Limited Edition Special Series (De opvolger van de Enzo dus) onthuld, genaamd LaFerrari:
(http://www.laferrari.com/static/00033/content/gallery/ct_laferrari_gallery_03_side_view.jpg)
(http://www.laferrari.com/static/00033/content/gallery/ct_laferrari_gallery_07_top_front.jpg)
(http://www.laferrari.com/static/00033/content/gallery/ct_laferrari_gallery_04_top_rear.jpg)
HY-KERS system
Total maximum power 963 CV
Total maximum torque >900 Nm
V12 maximum power* 800 CV @9000 rpm
Maximum revs 9250 rpm
V12 maximum torque 700 Nm @6750 rpm
Electric motor output 120 Kw (163 CV)
CO2 emissions** 330 g/km
Performance
Maximum speed over 350 km/h
0-100 km/h <3 sec
0-200 km/h <7 sec
0-300 km/h 15 sec
Wat een gaaf ding
:9~, effe sparen.
Dik! !-!
'Mooi rood is niet lelijk', aldus Benjamin o-) ;)
G
E
I
L
.
.
.
.
. _o_
Even voor de duidelijkheid, er zit een 800PK V12 achterin met een 163PK sterke electromotor er aan vast... !-!
CiteerThe LaFerrari is the first ever car with hybrid technology to come out of Maranello. The 6262cc V12 produces 800 CV and the electric motor a further 12o kW (163 CV) for a total of over 960 CV. Thanks to the huge technological leap forward represented by the HY-KERS system, the LaFerrari is the most high performance and efficient Ferrari ever built.Making full use of Ferrari's F1 expertise with KERS systems which has been further developed for application to road cars, the HY-KERS guarantees maximum integration between the V12 and the electric motor, seamlessly blending extreme performance with maximum efficiency. The high levels of torque available at low revs from the electric motor allowed the engineers to optimise the internal combustion engine's performance at higher revs, thus providing unending power throughout the rev range and a maximum torque peak of over 900 Nm.
Waar dat KERS in de F1 al niet goed voor is Y
Pappa heeft een nieuw speeltje gevonden, en laat nou net vaderdag er aan komen......
Dan krijgt papa die denk ik pas over een jaar of tig, ze moeten dan nog flink sparen :D :D
Jammer genoeg voor jou.
ziet er leuk uit,maar ik word er niet warm van.
Iemand al de nieuwe Lamborghini Veneno gezien dan????? zou zo maar de nieuwe Batmobiel kunnen worden...... Wat die Ferrari betreft, leuk ding hoor maar word er nou ook niet echt warm van.
Ja, er zijn enkele dikke supercars de laatste tijd bekendgemaakt Y
De Lamborghini Veneno:
(http://www.autoguide.com/gallery/d/711042-1/Lamborghini-Veneno-awesome-2.jpg)
(http://www.autoguide.com/gallery/d/711056-1/Lamborghini-Veneno-diffuser.jpg)
De McLaren P1:
(http://img.gawkerassets.com/img/17zi3xk1scr5ojpg/original.jpg)
(http://static.stuff.co.nz/1348009223/095/7701095.jpg)
Gave combi die lamborghini, dat donkergrijs met die rode rand.
Ja,die rode accenten komen leuk terug overal... Y En bij de McLaren vind ik de achterlichten weer geweldig!
Ze zijn allebei "best aardig om te zien" ja........ :D _o_
De P1 is echt bruut.
De Ferrari vind ik erg mooi en technisch zeer interessant. Maar die naam LaFerrari, dat klinkt toch niet. Dat ding had gewoon F70 moeten heten of een mooie Italiaanse naam maar LaFerrari klinkt gewoon niet.
Die Lambo vind ik vooral aan de achterkant schitterend. En er worden er maar 3 gemaakt, een groene, een witte en een rode. :9~ En ze zijn al verkocht.
Ja mooi he een groene een witte en een rode, maar je kan me veel vertellen deze is geen van die drie kleuren.... (Dan kom ik dus op 4, of is dit de manier hoe italianen rekenen?? :D )
3 Voor de verkoop & 1 voor in 't bedrijfsmuseum/autoshows, denk ik...
Maar dan bouwen ze er dus 4, maar Lambo zelf heeft het over 3 (als ze daar allemaal zo hun belasting invullen begrijp ik wel waarom ze daar met een begrotings tekort zitten :D )
Ze hebben het over een productieserie van 3 stuks. Ik neem dan aan dat dit het prototype is.
Top Gear vindt de nieuwe Clio RS maar niks (http://www.topgear.com/uk/car-news/renault-clio-renaultsport-200-turbo-first-drive-2013-03-14)...
Tja normaal zeg je, verstand komt met de jaren. Maar of dat bij hun ook zo is?
:D :D
Ik heb hem zelf nog niet gezien of gereden dus kan er geen oordeel over vellen.
Tja... Een Top Gear review moet natuurlijk ook met een korreltje zout of wat genomen worden ;) :D
(http://media.autoweek.nl/m/m1nyc4fb662e_600.jpg)
Renault Twinfun (http://www.autoweek.nl/nieuws/22830/renault-twinfun-concept-gespot)
Lijkt net een fiat 500 met renaultfront.
Ben benieuwd wat hier aan vast zit:
(http://rosslovegrove.com/renault/wp-content/uploads/2013/03/RossLovegroveRenault4.jpg)
(http://designapplause.com/wp-content/xG58hlz9/2013/03/lovegrove-renault6.png)
(http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2013/03/003-renault-ross-lovegrove-concept.jpg)
Designed by Ross Lovegrove (http://en.wikipedia.org/wiki/Ross_Lovegrove)
wel hele vette velgen! bandjes zijn net tikkie overdreven... l-
Maar ik zou ze zo onder mijn meg zetten 8)7
Nu met gratis dozijn tandenborstels om ze te poetsen!
Ik denk die twinfun, tenminste aan de achterklep te zien
Blijft toch best grappig die concept cars... ;)
@Michiel: Nope. Is een ander model
Hmm volgende auto toch een Clio dan..... (ook leuk voor het vrouwtje ziet ze eens wat anders dan mijn sixspek... :D )
Denk dat je een biertender bedoelt michiel 8)7
Neh ik heb een sixspek !-!
Dit zit er aan vast Dante:
(http://media.autoweek.nl/m/m1nyc4fb662e_600.jpg)
(http://media.autoweek.nl/m/m1nyc4fb7m2d_800.jpg)
Lijkt wel erg veel op een 500. Maar verder wel een geinig karretje om te zien.
Ik vind het wel meevallen eigenlijk! Misschien alleen de achterste daklijn een beetje. Verder is het een leuk karretje!
@Mark:
Citaat van: Dante op 28 maart 2013, 21:38:40
@Michiel: Nope. Is een ander model
http://rosslovegrove.com/renault/
&
http://www.autoweek.nl/nieuws/22830/renault-twinfun-concept-gespot
CiteerOnlangs kwam Renault met een voorproefje van een andere bijzonder concept-car naar buiten, een auto die samen met industrieel-ontwerper Ross Lovegrove is ontwikkeld (foto 4 en 5). Die staat binnenkort in Milaan in de schijnwerpers, en lijkt toch enige overeenkomsten te tonen met deze speelse TwinFun.
Dus, nee. :coffee:
Wat vinden jullie van het nieuwe familiegezicht op de Megane III?:
(http://www.autofans.be/sites/default/files/styles/default/public/media/merken/renault/anderefotos/renault-megane-facelift-2013_02.jpg)
Misschien is het wennen, maar ben (nog) niet overtuigd dat dit een verbetering is.
Ik vind hoe dan ook de DRL van het 2012 model mooier:
(http://carlistmy-blogcdn.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2012/11/Renault-Megane-Estate-GT-220-640x346.jpg)
Vind hem wel mooi.
en betreft de DRL, afschaffen. ziet er niet uit(mijn mening)
Echt lelijk vind ik het niet. Maar zal de auto dan in zijn geheel moeten zien of ik het totaal plaatje wat vind.
Ik kan het ook wel waarderen. Voor Dennis:
(http://www.themotorreport.com.au/content/image/2/0/2014_renault_megane_update_overseas_02_1-0909-mc:819x515.jpg)
Die 18" Kanjara velgen doen ook veel. Zie je niet vaak onder de Megane III.
Hier (http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Renault/Megane_2014/renault-megane-facelift-2014-002.jpg) de andere modellen, waaronder de RS.
Ik vind het er weer prima uitzien.
Hij oogt wat slanker dan zijn voorganger.
En die drl. Tja. Moet ik er woorden aan vuil maken?
Het is een hype. Waarom moeten ze zo prominent aanwezig zijn? Je zou het ook in de koplampen kunnen verwerken..
Het hoeft van mij niet, maar storen doe ik me er ook niet aan.
De DRL zat bij de vorige (niet GT en GT line) versie al in de koplamp natuurlijk. Even een snelle soep-gif:
(http://img197.imageshack.us/img197/2075/g8i.gif)
Ik moet er aan wennen. De neus is mij toch een beetje teveel Golf-achtig. Daarbij vind ik de Golf dan wel echt de mooiere (sorry).
Ik vind het logo beter tot zijn recht komen, net als bij de clio.
Vind het wel wat hebben zo, de gril komt nu ook mooier uit
beetje clio frontje ;)
Nee, een Dezir frontje:
(http://www.autokanaal.be/imgpath/assets_img_am/2010/07/06/1419205/conceptwagen-dezir-stippelt-koers-van-renault-uit_19_630x350.jpg)
Ik vind het eigenlijk toch wel heel geslaagd de nieuwe voorkant. Beter als de oude!
De nieuwe toont beter en valt meer op dan de oude.
Lijkt me een geslaagd resultaat! Ook weer de nieuwe lijn doorgetrokken zoals we nu iedere Renault kennen.
(https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t31/1888947_538064946292026_787629192_o.jpg)
Dit was toch al even bekend? Wel jammer dat ze bij de CC de achterzijde niet aangepakt hebben, want die had het harder nodig dan de neus.
(http://media.autoweek.nl/m/m1mylasbd55x_600.jpg)
:9~
http://www.autoweek.nl/nieuws/27984/renault-laat-detail-ring-megane-rs-zien
:9~ :9~ vet!!
Ik ben benieuwt of ze onder de tijd van de seat komen.
(http://media.autoweek.nl/m/m1mymifb7pji.jpg)
http://www.autoweek.nl/nieuws/28235/renault-megane-rs-275-trophy-is-extra-heftig !-! _o_ :9~
:9~ _o_ :9~ _o_ :9~ :9~ :9~
NICE
De Seat Leon Cupra heeft niet lang van z'n status van snelste voorwielaandrijver op de Nordschleife kunnen genieten. Zojuist heeft Renault bekendgemaakt dat de Mégane RS 275 Trophy-R de titel heeft teruggepakt.De extra snelle Trophy-versie zette in de handen van Renault-coureur Laurent Hurgon een rondetijd van 7:54.36 minuten neer. Daarmee onttroont de Renault de Seat Leon Cupra, die 7:58,44 minuten over een rondje deed. Vóór die tijd had Renault het record ook al in handen met de vorige versie van de Renault Mégane RS Trophy.
Om het volgens Renault 'huiveringwekkende' record neer te zetten, heeft de RS 275 Trophy-R ten opzichte van de reguliere versie 10 pk meer. Bovendien realiseerden de ingenieurs een gewichtsreductie van ongeveer 100 kilogram.
Renault schakelde hoog aangeschreven partijen in voor de super-Mégane. Het titanium uitlaatsysteem komt bijvoorbeeld van Akrapovic. Verder zijn er speciale Öhlins instelbare 'Road & Track' dempers met composiet veren en de Michelin Pilot Sport Cup-banden die specifiek voor deze auto zijn ontwikkeld.
Binnenin pronken speciale Recaro 'Pole Position' racekuipen van polycarbonaat, die samen alleen al 42 kg van de gewichtsreductie voor hun rekening nemen. De lithium-ionaccu is eveneens 16 kg lichter. Het high-performance remsysteem heeft als bijkomend voordeel dat het ook voor de nodige gewichtsreductie zorgt.
De RS 275 Trophy-R is door de autospotter te herkennen door een two-tone kleurenschema Noir Étoile, met een speciale voorspoiler en een finishvlag op de portieren die is uitgevoerd in de kleur Rouge Vif. De 19-inch Speedline-wielen zijn naar keuze uitgevoerd in zwart of rood.
De importeur onderzoekt nog of het mogelijk is een aantal exemplaren naar ons land te halen. Daar wordt later meer over bekendgemaakt.
Renault heeft inmiddels ook een video van het Ringrecord van de Mégane RS 275 Trophy-R vrijgegeven:
Bron: http://www.autoweek.nl/nieuws/28706/ringrecord-voor-renault-megane-rs-275-trophy-r
Nice.
Goed bezig !-!
:9~ :9~
Zag hem in de Autoweek, het duurt nog ff..
Maar hier het zijaanzicht en de kont van de Coupe..
Ik moet nog even wennen, maar het heeft wel wat..
Misschien tijd om alvast de nieuwe rubriek te maken voor de Megane IV !-!
(http://i62.tinypic.com/k2adt.jpg)
(http://i60.tinypic.com/293y4ux.jpg)
Is dit niet gewoon een shop?
Tuurlijk! Of CGI's. Zo gaat hij er echt niet uit komen te zien hoor.
Eerder zo:
(http://www.captain-drive.com/wp-content/uploads/2014/09/renault-megane-iv.jpg)
(http://abcmoteur.fr/wp-content/uploads/2012/12/Renault-megane-2013-2014.jpg)
Ik wou net zeggen dit lijkt er meer op.
Die van de autoweek vind ik geen porem. :neen:
Maar die laatste 2 fotos staan al heeeel lang online??
Autoweek is recenter toch? Maargoed als t een shop is is t een shop :)
Die van Autoweek is een afgeleide van de EOlab.
(http://o.aolcdn.com/dims-shared/dims3/GLOB/crop/817x542+348+310/resize/628x417!/format/jpg/quality/85/http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/f41a3b15d76163fb34146c8ae312d088/200767983/renault-eolab-1.jpg)
http://www.autoblog.nl/nieuws/renault-eolab-rijdt-1-op-100-ondanks-beroerde-naam-70746 (http://www.autoblog.nl/nieuws/renault-eolab-rijdt-1-op-100-ondanks-beroerde-naam-70746)