Na drie kwart jaar rond te hebben gereden in een zwaar getunde VW Polo RS was het op 9 maart 2004 dan zover.
Ik zou op zoek gaan naar een Megane Coup?. Op dat moment was de vriend van mijn nicht ook op zoek naar een andere auto wegens een auto vd zaak.
Het toeval wil dat hij een Coup? reed, na wat heen en weer getelefoneer heb ik de knoop door gehakt en heb ik zijn auto overgenomen en hij de mijne.
De wagen was zo goed als standaard op de Alesio velgen na.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=ALUAY7CE)
Ik had me voorgenomen niet te veel aan de auto te doen maar na een aantal bezoekjes aan de site van de MCC begonnen mijn handen wel erg te kriebelen.
Mijn vader en ik zijn begonnen met de audio.
Ik heb bij Car Creations in Assen alle benodigde info gewonnen over de diverse manieren van een goed uitziende audio inbouw.
Op de manier zoals wij het gedaan hebben ziet het er superstrak uit en het neemt niet te veel ruimte in beslag.
De Sony X-Plod versterkers zijn achter een 20mm dikke MDF plaat bevestigd zodat ze mooi worden verlicht door de rode neons die er achter zitten. De subwoofer is in het midden geplaatst.
De plaat is vervolgens met leer afgekleed voorzien van het typeplaatje en gemonteerd.
Zo heb je ook niet erg veel werk om de kabels netjes weg te werken.
(http://www.oehaha.nl/upload2/bestanden/audio_achterkant.jpg)
(http://www.oehaha.nl/upload2/bestanden/CDXCA900.jpg)(http://www.oehaha.nl/upload2/bestanden/XM-250X.jpg)(http://www.oehaha.nl/upload2/bestanden/TSW253C.jpg)(http://www.oehaha.nl/upload2/bestanden/xs_f1720.jpg)
Headunit sony X-plod? ? ? ? ?? ? ? ? ? ?? ??? X-plod versterker? ?? ? Pioneer sub?? ? ? ? ? ? ?? ? ? X-plod boxen
CDX-CA900 4x52W? ? ? ? ? ?? ? ? ?? ?? ?? ? XM-250X? ? ? ? ? ?? ? ? ?TSW253C? ? ? ?? ?? ? ?? ?? ? ?XSF 1720
? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ??? ? min 400W? ? ? ? ?? ? ?? ? ? ? 16.5 cm 140W
Alle audio onderdelen komen van Car Creations Assen.
www.carcreations.nl
(http://www.oehaha.nl/upload2/bestanden/design.jpg)
:D ;)
Nadat de audio netjes is weggewerkt ben ik met de buitenkant begonnen.
Ik ben begonnen om alles in dezelfde kleur te krijgen en de auto te ontdoen van al het onnodige.
Zo werden de lichtmaskers en de handvaten in dezelfde kleur gespoten en werden de stootstrips en het typeplaatje verwijderd.
Nadat dit achter de rug was heb ik bij de plaatselijke Seat dealer twee bumperlippen gehaald welke eigenlijk bedoeld zijn voor een Ibiza Cupra. Deze werden ook in kleur gespoten van gaas voorzien en gemonteerd.
Met een beetje aanpassen passen deze ook op de bumpers van een Coup?.
(http://www.oehaha.nl/upload2/bestanden/achterlip_lichtmasker.jpg)
achterlicht maskers in kleur en de Cupralip.
(http://www.oehaha.nl/upload2/bestanden/coupe_graanveld_5klein.jpg)
De lip aan de voorkant is ook voorzien van zwart gaas.
Ik heb gelijk de bumper en de roostertjes naast de koplampen voorzien van hetzelfde gaas.
Hierna zijn de spiegels ook in kleur gespoten.
(http://www.oehaha.nl/upload2/bestanden/spiegels.jpg)
Als laatste (tot nu toe) heb ik via Tuning-world een Evo spoiler gekocht. Deze is inmiddels ook in kleur gespoten en bevestigd. Tevens is de achterwisser gelijk in kleur mee gepoten.
(http://www.oehaha.nl/upload2/bestanden/evo_spoiler_wisser.jpg)
18 juni 2004
Het projectje is weer wat uitgebreid.
De ramen zijn rondom met 30% verduisterd.
Dit is gebeurd met folie van Carpoint (dit is een duurdere folie maar werkt veel beter dan een goedkopere).
Het is een hels karwei maar bij het verduisteren van de ramen geld: HAASTIGE SPOED IS ZELDEN GOED!
Heb dus geduld dan lukt het wel.
De voorste zijramen heb ik gedemonteerd zodat het makkelijker werkt.
Op de twee achterzijraampjes en de achterruit is de URL sticker van de club gekomen.
(http://www.oehaha.nl/upload2/bestanden/t.jpg)
Nu de binnenkant zo goed als af is (voor dit moment dan ;) ), heb ik alleen nog de tellerunit vervangen door witte wijzers van eigen ontwerp.
Deze zijn gemaakt van hetzelfde lettertype als de URL stickers.
Ik heb de oranje plexiglazen plaatjes vervangen door heldere. Verder heb ik blauwe bright ledjes geplaatst.
Nu geeft het een mooi effect en ziet het er strak uit.
(http://www.oehaha.nl/upload2/bestanden/tellerplaten.jpg)(http://www.oehaha.nl/upload2/bestanden/teller03.jpg)
's avonds? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?overdag
6 juli 2004
Ik heb vandaag een K&N-57i kit gemonteerd welk een lekker aanzuiggeluid geeft en na 3000 toeren lekker zwaar begint te grommen.
(http://www.oehaha.nl/upload2/bestanden/k&n_luchtfilter.jpg)
17 juli 2004
Vandaag maar eens nagedacht hoe het projectje moet gaan heten.
Na een poosje over het net rondgeneusd te hebben kwam ik op het idee om het de X-tuned Coup? te noemen.
De raam streamer op de achterruit is zelf ontworpen en daar ben je een paar uur mee bezig om dit strak uit te snijden.
Het is gemaakt van het zelfde materiaal als de URL stickers en is uitgevoerd in een lichte kleur grijsmetalic.
(http://www.oehaha.nl/upload2/bestanden/logo_back.jpg)
DIt was tot zover het project waar ik mee bezig ben.
Als er veranderingen plaatsvinden plaats ik ze gelijk
Mijn wensen voor alsnog zijn:
17 inch aez olymp vegen
Eia Meran sideskirts
Lederen interrieur
Kofferbak helemaal met zwart leer bekleden
Witte zij knippers
Dakspoiler
Dvd speler met los scherm welke in t dashboard wordt geintegreerd
RS-650 King Dragon alarm van Camco-security
Als laatste nog een foto hoe de auto er nu uitziet.
(http://www.oehaha.nl/upload2/bestanden/coupe_graanveld_1.jpg)
dankwoord:
Harry voor de vele uren hulp, Ilja, Martijn, Dregema (Emmen), T. Bischoff-autolakken (Groningen), A&H Lukken (Groningen).
Ik hoop dat jullie met plezier mijn project zullen volgen.
Met vriendelijke groet
Peter Achterop
Nou vandaag dan de nieuwste lekuslampen gemonteerd. :D
Na wat kleine aanpassingen aan de carroserie zaten ze er mooi strak in.
We hebben een heel klein stukje uit de opening waar de lamp moet komen uit de megane moeten slijpen omdat de nieuwe achterlichten de plaatsen van de lamp op een andere plek hebben zitten als het origineel.
En omdat de Lekus lampen kortere schroeven hebben moesten we de binnen schermen ook aanpassen zodat deze er weer op konden worden geplaatst.
De nieuwe lampen.
(http://www.oehaha.nl/upload2/bestanden/xxlekuslamp3.jpg)
En gemonteerd.
(http://www.oehaha.nl/upload2/bestanden/compleet_achter.jpg)
Morgen nog even 2 extra? fittingen halen zodat de buitenste rode lampen ook kunnen worden gebruikt als stadslicht.
:D :D Alex bedankt? :D :D (een geluk bij een ongeluk zo'n dubbele bestelling). ;)
Vandaag op Full Speed nog een kleinigheidje gekocht.
Silverbulbs van philips.
Dit zijn lampen welk een zilveren coating hebben, maar wel oranje knipperen en beter staan in lekuslampen.
Vandaag wordt er een externe kabel gelegd waardoor ik mijn portable mp3 speler via de headunit kan laten spelen.
Vandaag naar apeldoorn geweest om bij Jeroen weijn een links rechts systeem te halen.
De uitlaat is van simons en heeft laser einddempers.
De dempers worden gemonteerd als de nieuwe bumperset binnen is.
Vandaag samen met Danny de nieuwe RB achterbumper besteld.
Verder heb ik via een clublid witte knippers overgenomen en sideskirts type samurai.
De bumper kwam 3 weken later al binnen. Samen met een zonneband van RB-Cartuning.nl
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=JTYUS68V)(http://www.mijnalbum.nl/Foto=WUBSEXD3)
De bumper stond zo onder spanning dat deze nog 20 dagen onder spanning heeft gestaan zodat hij zou passen.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=MUHBNAVF)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=VWYZO4VY)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=JSJTJLBQ)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=HBSVTYXU)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=CLTTJVCM)
Na veel meetwerk is het eindelijk gelukt.
De ophangpunten zijn verstevigd met metalen plaatjes en glasvezel.
De skirts moesten ook iets worden aangepast en zijn dmv glasvezel strak gemaakt.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=YZAU7ZBD)
De plannen voor de nieuwe audio worden werkelijkheid.
Het wordt een opstelling met 2 subwoofers en een strakke kofferbak.
Zodra alles binnen is wordt er met de verbouwing begonnen.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=4DTUYJRD)
Hier moet het allemaal in gaan gebeuren
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=CUE48V86) Het verschil in maat. De oude pioneer en de nieuwe x-plods.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=XOKTS7BO)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=NULLVG8C)
De opbouw van de constructie.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=MRPI4DSM)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=Z3AEE7H8)
Het eindresultaat.
3april05
Op t forum stonden mooie 17 inch velgen te koop. na wat heen en weer gesn kwam kawing langs om ze te brengen.
Een dag later gelijk gemonteerd en uit laten lijnen.
Staat een stuk beter al zeg ik zelf.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZEK7WAXC)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=OM4ZWPVR)
20april05
Een zwarte dag in de geschiedenis van de coupe.
De 2 week oude velgen zijn er vannacht onder weg gejat.
(uiteindelijk heeft de verzekering alles uit betaald maar toch je schrikt behoorlijk.)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZB7HOX8P)
25april05
Van een medeclublid heb ik een gespoten voorbumper overgekocht.
Het gaat om de schreiter voorbumper type fox.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=KH73BMIW)
2juni05
Alles vorigge week naar de spuiter gebracht en vandaag opgehaald.
Ziet er heel erg strak uit.
Het deel wat ik had aangepast aan de skirts zijn heel mooi afgewerkt door de spuiters.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=YZAU7ZBD)
voor
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=D3ZDXGUO)
na
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=BD6PDSVZ)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=3KZJXVGZ)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=PPNDNNYW)
Hier is ook het uitlaat systeem te zien.
Deze is opgehangen aan de originele punten en op de plek van het oude sleepoog.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=BCLKOM34)
10juni05
Vandaag bij de plaatselijke tuner ff nieuwe automatten gehaald.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=XRYZDWAS)
Zwart velours, gelijk ook een 16v antenne een middenarm steun en een blauwe neon bulb.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=EXJ7XHC4)
De neon komt achter bij de kofferruimte in.
De 2 rode neons die er nu al zitten geven niet genoeg licht in het donker.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=RMP8FO36)
Vanmiddag in de kofferruimte ff een plaatje bevestigd met het RB Cartuning logo. En de luchtroosters in het dashboard zwart metallic gespoten.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=RXCK8FHN)(http://www.mijnalbum.nl/Foto=OMFBNX73)
12juni05
Ik heb de voorste deuren voorzien van zwart leer en de rest vd deurunit is zwart gespoten.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=3U7SJLNN)
Daarna de handvaten in grijsmetallic gespoten.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=3TQJWRGJ)
Ondertussen is de streamer op de achterruit verwijderd en de tellerunits vervangen door de originele.
19juni05
Hier wat foto's zoals de wagen er nu bijstaat.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=QUYAMYPH)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=DKR4BXW3)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=4BYTBQVQ) :D ;)
Ondertussen heb ik ook maar eens een profiel aangemaakt op het showyoursound forum.
http://www.showyoursound.nl/Public/Showcase/Showcase.asp?id=2705
25juni2005
Vandaag heb ik de kofferruimte voorzien van het Sony log.
Dit onder een pleksiglazen plaat.
De plaat zit verzonken in de bodem.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=RDEN8DYV)
30juni2005
Vandaag ben ik de uitdaging aangegaan met mezelf om de audio iets mooier te laten lijken.
Ik heb op het forum van de TWA uit Belgie het idee opgedaan om de hoedenplank van polyester te gaan maken.
Deze zal later in hoogglans zwart worden gespoten.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=MJE83H6K)
Vannochtend vroeg ben ik op pad gegaan om de benodigde spullen te gaan halen.
Op de markt een stuk stretchdoek gehaald (soort stof als van een panty).
Daarna op naar de schilderzaak van de stad.
Daar de benodigde hars en verharder gehaald. (ze hadden daar ook echte carbon en teflon matten alleen deze waren behoorlijk prijzig.)
Bij de scheepsbouwer een stuk glasvezel mat gekocht.
Ik heb niet de grove genomen maar de mat van 100gr.
Dit zegt wat over de dichtheid en de struktuur van de mat.
100gr is een fijne struktuur en niet zo'n stor mat als de gewone. Dit scheelt straks heel wat werk met het schuren.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=MPVHC3SX)
Als eerste heb ik de hoedenplank verwijderd en ontdaan van de boxen.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=LKXONDKO)(http://www.mijnalbum.nl/Foto=UPRAZREL)
Hierna nieuwe ringen gezaagd welke op klosjes zijn komen te staan en daardoor de unit mooi hoog laten staan.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=UJZUMSKY)
Nadat deze gemonteerd waren aan de hoedenplank ben ik met het stretchdoek begonnen.
Dit doek zorgt ervoor dat de glooing mooi loopt en de glasvezel goed gaat hechten.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=4PYXXWDD)(http://www.mijnalbum.nl/Foto=C4RPA67U)
Nadat het doek op zn plaats was gezet kon het moeilijkste beginnen.
Het mengen van de hars met de verharder.
Dat komt behoorlijk nauw, als je verkeerd mengt is het of te snel hard of het blijft te lang zacht.
Het doek is er mee ingestreken en ik heb daarna de eerste laag glasvezel erop gelegd. dit plakt er gelijk aan vast maar doordat je er daarna weer met een harslaag over gaat wordt de mat geheel opgenomen met de hars.
Vannacht mag deze laag uitharden en morgen vroeg komt de 2e laag.
Het ziet er nu nog raar uit maar dit is pas het begin.
Na een 2e laag, schuren, plamuren, weer schuren, topcoat en de lak moet het zo uit koemn te zien.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=IVK44FVJ)
Vannochtend vroeg uit de veren en kijken hoe de hardheid was geworden.
Nog 1 laag erover en de polyester kan weer de kast in.
Terwijl de 2e laag aan het uitharden was heb ik nog wat materiaal gehaald.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=UJMFBJI7)
Polyester plamuur voor de grove oppervlakken, spuitplamuur voor de afwerking en de kleine oppervlaktes en acceton. (heb gisteren namelijk een dure kwast ####. Dat spul is keihard voor je het door hebt.)
Na de eerste kop koffie kon het schuren beginnen.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=TJEYKZAW)
Dit is het resultaat na de eerste schuurbeurt van de polyester.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=4GSPK8CH)
Na nog 2 keer schuren met fijner papier ben ik begonnen met plamuren. Het ziet er nu heel slordig uit maar dat komt helemaal goed als de plamuur is uitgehard.
Nu komt het leukste deel van het hele proces.
HET SCHUREN, schuren en nog eens schuren.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=ISBRNJYC)
Heb nu nog een lamme arm. ;)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=SGITPQSD)
Na 3x schuren.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZW6FR74N)
Even passen.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=FP6POAWX)
Dit is het resultaat na een dagje schuren. Morgen de spuitplamuur en het volgende schuurstadium.
Daarna de topcoating erover en het kan gespoten worden. :D
4juli2005
Hehe eindelijk ben ik uitgeschuurd.
Wat een werk is dat zeg om een polyester plaat geheel glad te krijgen.
Na de tweede laag fijne plamuur heb ik me weer het schompes lopen schuren.
In de volgende stadia. 240/120/80/35.
Hierna heb ik met een speciaal blokje waar polyester mee geschuurd mag worden het geheel afgeschuurd.
Dit gebeurde met een nat blok. Door dit blok in water te dompelen krijg je een soort polyst blokje.
Het water en de stof van het schuren vormen een soort pasta wat er voor zorgt dat het geheel super glad wordt.
Na het laatste schuurproces is het geheel afgewassen en heeft het een dag en nacht staan drogen en uit te harden.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=Z8DAXPNF)(http://www.mijnalbum.nl/Foto=HUL8QHQ3)
Het papier en de pads.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=HK8LIYCA)
Na de eerste laag spuitplamuur de laatste kleine gaatjes opgevuld en glad gechuurd.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=O3MHL3NS)
Zo ziet het eruit na t schuren met de fijnste korrel. Je krijgt dan een soepele overgang tussen de verschillen in hoogtes in de oppervlakte.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=ITFPROWM)
Hierna met het blokje en water de boel op "gepolijst". Daarna de boel van een topcoat voorzien.
Vannochtend heb ik het geheel gespoten in zwart metallic.
Het ziet er heel hobbelig uit maar dat komt door de bomen in de schaduw.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=PYRAAD4I)
Close up
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=O3TWUWW7)
Gehele hoedenplank.
Morgen monteer ik het geheel achterin en dan komen er duidelijker foto's te staan.
Vandaag snel van bed af en kijken hoe het eindresultaat geworden is na een nachtje in een verwarmde garage.
Erg strak.
Ik heb het geheel gelijk geplaatst alleen toen ik de radio aanzette kwam ik erachter dat de units nu harder spelen. Dit komt denk ik door dat het geheel nu hard is en niet zoals eerst een zachtere bodem.
Komend weekend wordt de audio opnieuw afgesteld.
Door de schaduw van de bomen lijkt het nog heel hobbelig maar ik kan je verzekeren dat het smooth is. :D
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=JOVNWCUT)
close up.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=W6FBIYTJ)(http://www.mijnalbum.nl/Foto=PX4KVM4O)
Het geheel.
Ben nu wel uitgeschuurd.? :P
Ben nog wel van plan om de deurbakken te gaan veranderen en ook van epoxie te maken.
In een later stadium wil ik ook een tft scherm in t dashboard weggewerkt hebben.
Dat zijn de toekomst plannen, eerst andere velgen.? ;)
zondag 10 juli 2005
Vandaag ben ik naar het pitoreske Wirdum afgereisd om de velgen van Popke over te nemen.
Slotbouten liggen thuis al te wachten.
Thuis aangekomen met velgenreinger en een sopje de velgen eerst helemaal strak gemaakt.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=KBUD4R4W)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=BYLPWMSQ)
Afgelopen week is de APK ook eindelijk gebeurd. Hehe...
Moesten nieuwe banden onder (wat bij mij al bekend was) en de remdrukverdeler achter moest worden bijgesteld. De druk was op t ene wiel veel lager als de andere.
Geld is nu eerst op.
Maar de planning voor de toekomst.
*strakke klep.
*verlagen.
*sideskirts afwerken. ;-)
*mooie motorkap.
*achter spoorverbredes.
18 juli 2005
Vandaag vroeg uit de veren.
Op een parkeerplaats in de buurt staat een verlaten loods waar veel met gravitti wordt geexperimenteerd door zowel ammateurs als profs.
Dit is een mooie plek om eindelijk eens wat foto's te gaan maken van de wagen nu deze aan de buitenkant zo goed als af is.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=I4QMXCXV)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=XWEXYYGO)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=IFV3XHZN)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=44J6ZZ4D)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=WNPPQIGI)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=8KAYEHHM)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=BIPMKLRI)
afgelopen week met photoshop aan de gang geweest en van 1 foto een tekening gemaakt.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=R3NXM3CL)(http://www.mijnalbum.nl/Foto=MPM3WPD8)
Zoals aan de foto te zien is zijn de showplaten ook aanwezig.
Ben afgelopen week een beetje op de spaanse tour gegaan en heb in de voorbumper spijltjes verwerkt.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZFDKYBH6)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=J7OXB8VT)
Helaas heeft mijn uitlaat het begeven en zal er een nieuwe onder moeten.
Als deze is gemonteerd volgen de foto's.
Ik heb me laatst aangemeld bij carbabes en heb binnenkort mn eerst fotoshoot.
(http://www.car-babes.nl/Images/Banners/banner02.gif)
Waarschijnlijk zal deze plaatsvinden samen met michel veltman :D
Vandaag mn nieuwe headunit gemonteerd.
(http://productimages.sony-europe.com/mex-r1_right_im.jpg)
De Sony MEX_R1 uit de x-plod serie.
Deze week komt het tft schem binnen.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=V4ZCYIVF)
Ook vandaag mn nieuwe pookknop gemonteerd.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=VNKMXETD)(http://www.mijnalbum.nl/Foto=MEI8IOYE)
Bij deze ook nog een foto van de spijlen in de bumper op de auto gemonteerd.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=VTAQSAIE)
14 oktober 2005
Vandaag mn schermpje opgehaald.
Het complete dashboard ligt er nu uit en ik zit tussen 2 schetsen te twijfelen om de inbouwplek van het scherm te maken.
Waar dat wordt voor jullie allen een verrassing maar ik kan wel zeggen dat t glasvezel zn werk zal doen. ^-^
Het scherm is een 7 inch geworden.
(http://www.autohut.nl/p/GGTFT7.jpg)
afgelopen weekend ben ik druk bezig geweest met het plaatsen van het scherm.
Ik wou t eerst in een zonneklep wegwerken meer dat werd iets te groot voor een 7 inch scherm.
In de toekomst (volgende zomer) zal het scherm in het dashboard worden gewerkt zoals bij de demo jaguar van pioneer.
Ik heb het scherm nu geplaatst op de plek voor de klokje/temperatuur unit.
Het inbouw frame is bekleed met zwart skay. waarschijnlijk wordt dit ook de plek waar het dan wordt ingebouwd.
Eerst meer eens een dashboard opzoeken om ermee te klussen.
Morgen zal het dashboard terug worden gezet in de auto.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=DMH8H84Y)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=BQFSAZC3)
26 oktober
vandaag het dashboard terug gezet alleen moet t nog ff worden aangepast zodat het goed past.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=WSHXTWPA)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=TI6BUAIT)
5 november 2005
Afgelopen week ben ik met mn dashboard bezig geweest om een systeem te maken waardoor t tft scherm in het dashboard zakt na uitschakeling.
Zo zit het scherm niet in het zicht an is het ook niet prompt aanwezig.
Als eerste heb ik een plek moeten zoeken waar genoeg ruimte onder het dashboard zat. Na lang meten en zoeken zag ik dat er achter de klok een diepe goot loopt.
Dit zou de plek worden.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=8PSX6BCJ)
Hier is de onderkant te zien waar het gat komt.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=LQKNRSBB)
Nu de randjes nog netjes recht slijpen.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=8CNUH3MO)
Bovenaanzicht.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=BOTIKBWW)(http://www.mijnalbum.nl/Foto=LHYY87B8)
Dit deel gaat vanmiddag onder de hamer, hier moet een klein stukje worden afgehaald omdat anders het scherm niet wil zakken.
(Dit zijn fotos van Danny 8))
De bovenkant van het dashboard zit nu weer netjes en is afgewerkt met een chromen randje.
Als het scherm weer naar beneden zakt gaat er een lapje zwart leer overheen zodat t scherm helemaal niet meer te zien is.
Het schuifmechanisme is gemaakt van 2 laderails met een stop zysteem zodat t scherm blijft hangen boven het dashboard.
In een later stadia wil ik het elektrisch maken zodat het scherm automatisch in en uit schuift.
Hier nog een klein filmpje van wat de bedoeling is.
http://www.youtube.com/index.php?v=sW96A0hknFE
Nou eindelijk een foto van hoe mn dash er nu uitziet.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2505.jpg)
Het is gespoten in een sjieke creme kleur en met een chromen accent afgewerkt.
Het scherm zakt in het dashboard weg.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2506.jpg)
Sinds kort ben ik ook een member van het show off team eijgelaar (automaxx store in drachten).
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2507.jpg)
De achterbumper is helemaal dicht nadat het links rechts systeem eraf is gegaan.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2461.jpg)
De kofferbak is afgelopen maand voorzien van een kleine aanpassing. De subs worden via een dunne spiegelstrip weergegeven in de bodem.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2508.jpg)
En als klap op de vuurpijl zitten de nieuwe lampen erin.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto=7XTQ6ZBE)(http://www.mijnalbum.nl/Foto=7XTQ6ZBE)
Angeleyes.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2509.jpg)
Morgen wordt het nieuwe stuur gemonteerd.
(http://www.stroevemotorsport.nl/producten/interieur/seats/Dcp_1716.jpg)(http://www.stroevemotorsport.nl/kerst/foto-10.jpg)
Deze komt op een nieuwe naaf met snap off systeem welke van stroeve motorsport uit hardenberg komen.
mijntrotsopdesitevanSKtuning (http://www.sk-tuning.de/web/shop/product_info.php?cPath=1461_901_906_1022&products_id=2493)
Zo vandaag eindelijk de knoop doorgehakt met badboyke.
Hat heeft heel wat tijd gekost totdat we op een mooie prijs kwamen maar nu is de koop doorgegaan.
waarschijnlijk komend weekend al in huis.
Het is een one of a kind bumper welke helemaal is strak gemaakt.
-de siergootjes zijn verwijderd.
-de nummerbord uitsparing is verwijderd.
-mistlampen en verstralers (welke op t grootlicht komen).
-en t belangrijkste is dat deze bumper de lijn van de sideskirts en achterbumper doorvoert, de schreiter voorkant die erop zat was een stukje hoger dan de skirts.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/CA8527QV.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/CANDLVM2.jpg)
En bij deze ook de fotos van het nieuwe stuur met de naaf en snap off systeem van stroeve motorsport.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2561.jpg)
Snap onn.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2562.jpg)
Snap off. :D
Zoals de meesten van jullie wel weten ben ik al een hele tijd aan t bedenken hoe ik mn tft scherm elektrisch omhoog kan laten gaan.
Ik zet dat idee nu uit mn hoofd en ga het anders aanpakken.
Na het zien van de fotos van de carputer kreeg ik een ander idee.
Het scherm wordt geheel geintegreerd in t dash board.
De middenconsole zal dus verwijderd worden en daar wordt t scherm terug ingeplaatst.
Het idee had ik al langer maar had toen niet zon zin in heel veel werk eraan.
Maar na het zien van de demo jaguar van pioneer (www.johnfreriks.nl) zag het er wel heel strak uit.
Vandaag gaat iig het scherm uit de stelling onder het dashboard.
Vannochten het scherm uit de auto gehaald en de perfecte plek gezocht om het scherm in te werken.
Waarschijnlijk komt het scherm boven de radio op de plek van de 2 roosters.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2605.jpg)
Het scherm is ook al gedemonteerd zodat ik het frame in het dash kan werken en dan strak maken.
Vannochtend vroeg opgestaan.
Het dashboard wordt onder handen genomen.
Het scherm wordt erin geintegreerd zodat t lijkt of het af fabriek geinstalleerd is.
Dit omdat het elektrische systeem wat ik eerst wou hebben niet helemaal van de grond is gekomen.
Naar aanleiding van de volgende fotos ben ik maar weer eens met de plyester en plamuur aan de slag gegaan.
(http://members.chello.nl/h.dijk23/got/019.jpg)(http://members.chello.nl/t.mast2/IMGP3922.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2611.jpg)
Als eerste is het dashboard uit elkaar gehaald en heb ik het deel wat bewerkt gaat worden mee genomen.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2613.jpg)
Daarna heb ik het scherm afgetekend.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2615.jpg)
De luchtroosters verwijderd.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2618.jpg)
En het ergste om te doen (nu kan ik niet meer terug) de Dremel in de unit zetten.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2619.jpg)
Dit moet de bedoeling worden.
Het ziet er nu nog raar uit omdat de kleine dingetjes nog niet zijn weggeslepen en het scherm nog te hoog staat.
Het scherm wordt vanmiddag in de eerste laag poly gezet en dan zullen we langzaam aan beginnen met plamuren en mn favo bezigheid...
...schuren.
Vanmiddag zal ik up to date fotos plaatsen.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2620.jpg)
De niet te beplakken delen zijn afgeplakt.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2621.jpg)
de eerste laag polyester.
De polysester is verstevigd met een stuk gaas (was nog over vd bumpers).
Na het uitharden ben ik met de plamuur begonnen.
Na 2 lagen begonnen met schuren.
Straks een 3e laag plamuur en beginnen met strak zetten van het geheel.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2624.jpg)
De eerste keer nat geschuurd (vandaar de glans).
Vandaag begonnen met het verder behandelen van het dashboard.
De 2e dunne laag plamuur is gisteravond nog aangebracht.
Vannochtend eerst flink lopen schuren en een uur geleden de eerste laag spuitplamuur aangebracht.
Fotos zullen in de loop vd dag wel volgen.
En daar zijn we weer met de fotos.
Vandaag heb ik de plamuur voor een 2e keer opgezet en daarna begonnen met de spuitplamuur.
Hierna ben ik verder gegaan met t schuren, zucht, dat is gedaan met korrel 220.
Het geheel is nu zo strak geschuurd dat het vannavond al in de grondlak gaat.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2639.jpg)
Straks eerst het scherm en de knopjes terug plaatsen om te kijken of alles past.
(het scherm is gedemonteerd en dat werkt een stuk makkelijker dan wanneer je met zon systeem werkt waar je t scherm in kunt klikken.)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2638.jpg)
Ik heb ook het deel waar de radio in hoort aan de rest van de middenconsole geplaatst.
Als het middendeel af is zal ik ook de bovenkant van het dashboard dicht plamuren.
Eerst maar eens de zolder zuigen, dat plamuur schuren stuift als de tering de buurvrouw kwam al langs wat er aan de hand was aangezien er volgens haar rook uit het zolder raam kwam. ;D
Weer een stap verder.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2640.jpg)
Na het schuren met korrel 220 is het geheel nu super glad en heb ik t als laatste gespoten met een afdeklaag spuitplamuur.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2641.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2642.jpg)
Daarna is het geheel gespoten met grondlak/primer en zal vannavond laat nog gespoten worden in de uiteindelijke kleur.
Dan kan het geheel rustig de hele nacht uitdrogen in de keuken.
Om eerlijk te zijn loop ik hier nu met een dikke smile op mn kop. had eigenlijk niet durven hopen dat t er zo strak in was gekomen.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2645.jpg)
Na 2 laklagen met tussen stops van 20 min.
Het scherm lijkt naar rechts te staan maar dat komt waarschijnlijk omdat de doos waar t oplicht naar beneden hangt.
Nu eerst maar eens douchen en t stof wegspoelen.
TOT MORGEN....
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2647.jpg)
Het scherm zit er ook weer in wat nog een heel karwei was aangezien normaal de achterkant van de behuizing het scherm op de plaats houdt.
Maar een beetje logisch nadenken doet geen kwaad.
Straks de boel weer inbouwen.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2651.jpg)
Het schermdeel weer terugplaatsen was nog even moeilijk omdat de achterkant van de behuizing er niet op paste.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2652.jpg)
Het is gelukt met schuimrubber.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2655.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2653.jpg)
En de eerste spy pics.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2654.jpg)
detail.
Fotos van het geheel helemaal goed strak ingebouwd volgen waarschijnlijk morgen.
Nu eerst naar de poly zaak om de prijslijst te halen. :D
Na weer een weekend druk aan t schuren zijn geweest vanmiddag dan toch maar even de nieuwe bumper geplaatst.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2661.jpg)
Hij zit hier nog niet vast maar het ziet er naar mijn idee erug strak uit.
Lampen worden van de week aangesloten.
Aangezien ik nogal vaak op t car-babes forum te vinden ben en er komend voorjaar waarschijnlijk een shoot in de planning staat heb ik vandaag de banner van hun site binnen gehad.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2663.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2666.jpg)
Vandaag de mistlampen aangesloten wat nogal wat tijd op zich nam aangezien er andere stekkers opzitten als wat er aan de originele renault stekker zit.
Het was dus geen kwestie van plugg and play.
Lekker een ochtend aan het solderen geweest en de kabels netjes van krimpkousen voorzien.
Alles zat er allemaal strak in en het moment was daar om te testen...
...niks?
Zekering eruit gehaald en die was ok alles doorgemeten maar daar kwam geen spanning af.
Bleek het boekje in de auto niet helemaal overeen te komen met de cijfers van de zekeringen en zat ik bij de verkeerde te kijken.
Dussss.
Op weg naar huis al het licht aangegooid.
Schrok er even van hoeveel licht daar vanaf komt.
De nieuwe koplampen zijn voorzien van blue vission lampen en die schijnen al wit.
Nu de mistlampen en verstralers dat ook hebben is het enorm.
Stadslicht, dimlicht, grootlicht, mistlicht en verstralers in 1 x is echt fel.
Lijk wel een ralley auto zo.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2665.jpg)
Verder vandaag de achterste mistlampen helder gemaakt.
Wou ze er eerst uithalen en lakken maar daarvoor moet de hele achterunit eruit.
Ik heb ze nu met meguiars behandel en ze zijn weer superrood.
In de middag de voorste zijruiten helemaal schoongemaakt. Hier zaten aan de binnenkant nog lijmresten van de folie op.
Hierna is de band van Eijgelaar nog geplaatst.
Zo dat was t weer even.
Morgenvroeg ga ik het nieuwe Green filter testen hoe dat rijdt.
Dit is een soort gesloten systeem (ram air) welke een aanzuigbuis heeft die in het gaas van de bumper kan komen.
Bij deze de fotos van het dashboard.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2675.jpg)
De bovenkant van het dash is voorzien van een heel klein laagje plamuur en is mat zwart gespoten.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2673.jpg)
Het geheel zit er nu netjes in maar waarschijnlijk gaat er nog wel wat veranderen voor de lege plek naast het scherm.
Ik denk erover een 12V meter te plaatsen zodat de audio voeding in de gaten kan worden gehouden.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2672.jpg)
http://www.youtube.com/w/showcar?v=61xE_H0qYqE
Vandaag de coupe even verwend ;)
De gehele wagen van binnen en buiten gewassen en de buitenkant in 3 etappes van een waxlaag voorzien.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2722.jpg)
Eindelijk t sony logo binnen.
In de ray staat nog 1 in bestelling en deze zal daar gemaakt worden.
Welke dat is... 't logo vd velgen.
Nou t moment is daar.
Zojuist belletje van een van de redacteuren van C&H.
Aangezien degene die komende editie de repo zou krijgen zn wagen niet af kon krijgen voor die tijd werdt mij gevraagd of ik voor de komende editie de repo op mn naam zou willen hebben.
Ik was al zeker van een reportage maar nu is t dus een editie eerder.
De fotoshoot is nu aankomende donderdag om 10.30 hier in Groningen.
Fotos zal ik zelf ook gaan maken.
Vannochtend heeft de fotoshoot en het gesprek met car & hifi plaatsgevonden.
Na eerst even een kop koffie te hebben gedronken is t gesprek langzaam aan richting de auto gegaan.
Via mijn project op de site heb ik de historie van de coupe uitvoerig beschreven (zijn in totaal 5 a4tjes vol gekrabbeld met aantekeningen).
Hierna hebben we de auto even bekeken en zijn we naar de locatie gegaan die ik had uitgekozen om de fotos te laten maken.
Net op het moment dat we begonnen met fotos schieten brak de zon door en zo zijn er ongeveer 60 fotos geschoten van de auto en audio.
Zo snel als het blad uitkomt krijg ik een pakket toegestuurd.
Ook zal ik de reportage online zetten.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2738.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2736.jpg)
Aangezien ik afgelopen weken behoorlijk wat tijd door heb gebracht met de dremel (zie tft in dash deel).
Heb ik vandaag de machine maar weer eens uit de doos gehaald en wat geexperimenteerd met de polijstborstels.
Ik heb ooit bij Stroeve gepolijste bouten gehaald waar de bumpers mee vast zitten en heb toen een uitleg gehad hoe je het beste kunt polijsten.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2748.jpg)
Ik heb nu de portie en achterklep sluitingen gedemonteerd en gepolijst.
Eerst met een grove borstel alles grove delen vuil verwijderen.
Daarna met een rubberen schijf het bovenste laagje affreezen.
Hierna met een katoenen draaischijf en polijstpaste de boel oppolijsten en afpoetsen.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2749.jpg)
deze foto is tijdens het polijsten genomen. De wzwarte delen is poets.
Vandaag nog even de delen in de blanke lak zetten. Ik zal na het terug plaatsen een foto maken hoe het erop zit.
Zo dus.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2750.jpg)
Aangezien ik eerst wou wachten tot de reportage geschoten was heb ik nu de knoop doorgehakt en het volgende besteld.
(http://www.rondevries.nl/catalog/images/XMSD14X.jpg)
Product Beschrijving? ?
Stream Design 4/3 channel amplifier
? 4x 100W / 2x 100W + 1x 250W max
? 4x 50W / 2x 50W + 1x 125W rated
? Off / 80Hz Low Pass Filter
? MOSFET Power supply
? 100dB S/N ratio
(http://www.rondevries.nl/catalog/images/XMSD51X.jpg)
Product Beschrijving? ?
STREAM DESIGN mono versterker
* 1-kanaals versterker
* Maximaal uitgangsvermogen: 600 W
* Nominaal uitgangsvermogen: 250W RMS (4 ohm)
* Nominaal uitgangsvermogen: 500W RMS (2 ohm)
* MOSFET-voeding
* MOSFET-uitgangstrap
* Bass Boost
* Niveauregelaar subwoofer (afstandsbediening met snoer)
* Afzonderlijke voeding
* Vergulde aansluitingen
* Toroidal transformator
Ik ga van 2 naar 1 subwoofer. vind 1 eigenlijk meer als genoeg en heb zoals ze nu staan niet echt veel meer profijt van 2 als van 1.
De sub die er blijft staan zal aan het monoblok komen.
De rest van de speakers en kickbas komen aan het 4 kanaals versterker.
De opstelling zal ook gaan veranderen.
Het geheel wat er nu in staat zal tzt in de verkoop gaan.
Belangstellenden kunnen alvast contact opnemen.
De nieuwe inbouw zal waarschijnlijk wel weer iets unieks worden (carbon is nog steeds mijn 1e optie.)
rood vd sub, glimmend zwart vd carbon en zilver vd versterkers.
Vandaag de versterkers binnen gehad (ron de vries).
Komend weekend gaan we beginnen en t plan is om iig voor de 19e klaar te zijn.
Mn idee zal na de eerste fotos duidelijk worden.
Versterkers worden licht stapsgewijs geplaatst en de sub komt daarvoor in een poly kap welke geheel met leer wordt bekleed.
We zijn begonnen.
De gehele opzet wordt gewijzigd.
Vandaag is al het mdf gezaagd binnengekomen en vanmiddag nog even de stad in het leer halen.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2759.jpg)
morgen meer.
kleine update.
De bodem ligt erin evenals de achterwand en de zijpanelen.
De zijpanelen hebben ook al inbouwspotjes ingewerkt.
nu beginnen met de ophanging vd versterkers en de ringen voor de sub zagen.
ltrz...
* update.
De versterkers staan nu in de juiste positie.
ringen van de sub zijn uitgezaagd.
Nu de opstelling vast zetten.
nou de beloofde fotos.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2760.jpg)
De achterwand.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2761.jpg)
De zijpanelen.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2763.jpg)
Kleine sneak peak vd opstelling.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2766.jpg)
De inbouwspots in de zijwanden.
Alles is nu zover dat ik de panelen allemaal heb afgerond en iets ruimer heb gezet.
Morgen komt het leer er omheen waardoor alles weer strak zit.
bij deze de nieuwe opstelling voor t seizoen 2006.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2769.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2770.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2771.jpg)
De versterker voor de sub zit op de achterwand.
De voorste versterker is de 4 kanaals die de achter en voor kant van de coupe van geluid voorzien.
De 2e versterker staat in verstek op de 1e zodat er een diepte in de inbouw komt te staan.
De zijwanden zijn voorzien van inbouw spots. welke het geheel goed verlichten.
De subwoofer (1) is nu in een geheel van 12 ringen mdf gezet en komt uit in het reservoir van het reserve wiel.
Deze is verwijderd zodat het de juiste hoeveelheid ltr3 heeft.
Komend weekend alles afstellen en dan de 19e in assen alles in real life laten knallen.
Mijn idee van de sub in een gesloten mdf ring systeem komt eerlijk gezegd van dennis206 (automaxx forum).
Hij heeft een zelfde soort systeem waar de buis van de sub uitkomt onder de bodem.
(http://www.freaktuning.nl/fotogroot/nieuwjaars39.jpg)
Vandaag zijn de spoorverbreders op de achteras gezet.
Gelijk ook maar even de remtrommels opnieuw zilver gespoten.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2774.jpg)
Voor.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2776.jpg)
Na.
Verder is de audio setup achterin netjes afgewerkt en zijn de versterkers losgehaald zodat morgen alles afgesteld kan worden.
Vandaag hebben mn vader en ik de versterkers afgesteld voor een optimaal geluid.
Waren we in totaal een klein uurtje mee bezig aangezien de versterkers niet echt goed handelbaar zijn in de nieuwe opstelling.
Maar het is gelukt.
Daarna is de neon aangesloten op de schakelaars voorin de coupe evenals de spots.
Nu gaan deze niet meer automatisch aan als de klep losgaat zodat er voor 2 verschillende soorten verlichting kan worden gekozen.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2792.jpg)
De opstelling alleen met de neon aan.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2793.jpg)
Detail.
Komend weekend gaat de hoedenplank weer onder de hamer.
De poly kap gaat er eerst weer af en zal even terzijde worden gelegd.
Daarna wordt in het middendeel een kleine verhoging gemaakt waar een spiegel opkomt.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/spiegel.jpg)
De rest van de hoedenplank wordt met hetzelfde leer bekleed als de kofferruimte.
Onder de spiegel komen rode neon buizen en als deze aangaan ziet de spiegel er als volgt uit.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/spiegelmetlicht.jpg)
Het lijkt allemaal heel raar maar wacht maar tot het klaar is. :D
Hoedenplank is helemaal klaar.
Omdat ik afgelopen tijd een beetje ziek was is t allemaal wat langer gaan duren dan jullie gewend zijn.
Vandaag bij mn ouders t leer zitten naaien en dat is erg strak gebeurd.
Zwart leer met witte stiksels.
De spiegel met de megane tekst is ook erg strak gelukt.
Onder de spiegel zit een blauwe neon buis welke de tekst doet oplichten omdat dat deel van de spiegel aan de achterkant is weggefreest.
Zo is op die plekken normaal glas ontstaan en laat dus alleen dat deel licht door.
Er komen morgen fotos van maar om een voorbeeld te geven wat de bedoeling is heb ik even een foto geplaatst van de site van Casejunkies waar ik mijn idee vandaan heb.
(http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_6093.jpg)
Nou de nieuwe hoedenplank is helemaal af.
Tussen de 2 'heuvels' waar de boxen normaal inzitten ligt nu een extra MDF plaat welke ook over de originele boxen behuizing gaat.
Hierdoor is de plaat goed stevig en zitten de boxen ook strak in hun plek.
Het geheel is bekleed met hetzelfde leer als in de kofferbak.
Alles is afgebiezt (opvulling van de naden tussen de leer delen).
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2877.jpg)
In het midden van de MDF plaat is een uitsparing gefreest waar de spiegel met de tekst "megane" in ligt.
Deze is van onderaf uitgefreest zodat de tekst bestaat uit normaal glas.
Hieronder is een blauwe neon buis geplaatst en deze zorgt bij verlichting ervoor dat dus de tekst "megane" alleen zichtbaar is.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2874.jpg)
Om de ruimte die nu tussen de 2 hoofdsteunen goed op te vullen ben ik vandaag lekker achter de naaimachine gekropen en heb de URL van de club er in gravitti letters in genaait.
(morgen betere fotos, t is een moeilijke plek om goed erop te krijgen).
Vandaag het deel van de hoedenplank helemaal afgemaakt.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2888.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2881.jpg)
Een aantal logos zijn in originele formaat uitgedraaid en in het leer gestickt.
Onder de URL van de club was nog wat ruimte over en is nu opgevuld met 4 logos.
-Car-Babes logo.
-Sony logo.
-Logo show off team eijgelaar.
-EMMA logo.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2887.jpg)
Car-babes.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2886.jpg)
Sony.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2885.jpg)
Eijgelaar.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2884.jpg)
Emma.
Op de volgende fotos is ook goed te zien waar de spiegel zich bevind.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2889.jpg)(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2890.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2891.jpg)(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/DSCI2893.jpg)
De kofferbak is ook compleet voorzien van gestickte biezen langs de randen van het leer.
Ik kan er niks aan doen maar ik heb weer wat te melden.
De Car&Hifi met mijn reportage is vanaf vandaag verkrijgbaar.
Sta op de cover en de reportage zelf telt 3 paginas.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/coverch.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/inhoudsopgavech.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/pagina1ch.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/pagina2ch.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/pagina3ch.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/bannerectchart.gif)
kleine update.
Vannochtend nieuw setje deurklinken naar de spuiter gebracht.
Degene die er op zaten waren ooit zelf gespoten, lijkt wel zo netjes als dat ook goed gebeurd.
Telefoon....
Een tijdje geleden had ik al gezegd dat ik een eigen shirt liet maken met logos van bedrijven welke iets met de wagen van doen hebben.
Zojuist een belletje gehad dat ze gisteren even door zijn gegaan zodat t shirt helemaal af is gekomen.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/p5120443-border.jpg)
Achterkant.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/p5110439-border.jpg)
Voorkant.
Het logo van Elia is door hun zelf ontworpen omdat elia het origineel niet kon sturen in eps vector.
Van alle logos die op t shirt staan is toestemming verleend.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/megane/p5150591-border.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/megane/p5150656-border.jpg)
Wat moois shots.
Volgens "sommigen" kan ik niet stil zitten.
Nou ja bij deze dan maar weer een nieuwtje.
Afgelopen week zag ik op een ander forum iets wat mijn aandacht trok.
Daar was een jongen met een A3 welke in de kofferruimte een 12V meter had ingebouwd.
(http://users.telenet.be/carpoint/project2006/IMG_5888.JPG)
Nu had ik dat wel vaker gezien maar niet echt aandacht aan besteed.
Deze keer wel. Ik had namelijk ooit een condensator welke mij niet echt beviel en na het lezen van diverse verhalen over condensatoren heb ik besloten ook geen weer te nemen. De audio zoals het nu is met de nieuwe lijn van X-Plod bevalt uitstekend en hoeft ook geen hulp te gebruiken.
Alleen voor de show heb ik er een 12V metertje bij gezet.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/megane/p5220778-border.jpg)
Het is er 1 van autostyle en wel een shadow gauge voltmeter.
Deze is glanzend zwart als deze uit is en gaat aan als de radio aan wordt gezet. Morgen in t daglicht zal ik een foto maken van het geheel.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/meeting%20tcf%20extreem%20car%20concepts/p5210684-border.jpg)
Verder heb ik gisteren op de meeting van de TCF met john (focus) een poos staan praten en heb via hem vernomen dat er handige klemmetjes zijn welke speciaal zijn gemaakt om show kenteken platen te bevestigen.
Worden HA clipjes genoemd (HA=Handelaars).
Zo na een rust van een week of 2 maar weer eens wat laten horen in mn project pagina. :)
Ik heb ooit een playstation gekocht en heb er in t begin alleen maar mee gespeeld.
Op den duur was ik erop uitgekeken en heeft ie bij mn broertje gestaan.
Kreeg hem vd week terug en dacht; "waarom maak ik geen aansluiting voor in de auto?"
Zo gezegd zo gedaan.
Vandaag achterbank eruit gehaald en de kabels gelegd.
De PS2 komt, net als bij Michel, in het bakje in de achterbank.
Ik heb daar van mdf een plaatje in gelegd waar de vorm vd PS2 in is uitgefreesd.
Deze is weer bekleed en vast gezet in de bak.
Vannochtend lekker in t koele weer de playstation aangesloten.
Dashboard is verwijderd om goed bij alle snoeren te komen.
In 1e instantie dacht ik dat t via een blackbox moest lopen maar na oeken naar snoeren zag ik dat er vanuit t scherm een AV2 kabel over was.
Morgen ochtend nog even de omvormer een plekje geven en we zijn weer een stapje verder.
http://www.takeforum.com/carbabes/viewforum.php?f=11&mforum=carbabes
Deze maand is de coupe "auto van de maand juli" op de site van car-babes.
Nu nog even wachten tot de fotoshoot (deze zomer).
Vandaag maar eens de playstation vastgelegd.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/p7031268-border.jpg)
Playstation in de houder.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/p7031266-border.jpg)
Omvormer achter het handschoenenkastje.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/p7031262-border.jpg)
Vandaag heb ik mn veerpoot (standaard zwart) afgeschuurd en compleet gepolijst.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/p7031286-border.jpg)
Op weg naar huis nog even de ondergaande zon vastgelegd.
Afgelopen weekend onder motorkap begonnen met het verfraaien van het een en ander.
Aangezien het oog daar tot voor kort alleen een K&N filter zag en verder een standaard smerige motor heb ik deze maar eens aangepakt.
Ik ben begonnen met t strippen van een aantal onderdelen.
-Koelvloeistof reservoir.
-Reservoir voor de olie vd stuurbekrachtiger.
-Deksel en houder van de computer.
-Complete bak waar de zekeringen en stekkers bij elkaar komen.
-Hitteschild spruitstuk.
-Afdekkap van de motor.
-Gelijders van de bougie kabels.
-Scherm welke bij de sluiting van de motorkap zit.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/megane/p7101311-border.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/megane/p7101313-border.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/megane/p7101312-border.jpg)
Daarna de binnenkant waar je normaal niet bijkomt grondig schoon gemaakt met stoom.
Hierna gelijk maar even een was laagje daar aangebracht.
Nadat alles gespoten was (chroom look) heb ik t de volgende dag weer terug geplaatst.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/megane/p7101318-border.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/megane/p7101322-border.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/megane/p7101319-border.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/megane/p7101320-border.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/megane/p7101323-border.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/megane/p7101321-border.jpg)
Als laatste nog even een kleinigheidje aangebracht om het af te maken.
Donderdag avond naar de premiere van the fast and the furious tokio drift geweest.
Een aantal mooie fotos geschoten met de coupe.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/fast%20and%20furious%20premiere%20hoogezand/p7271658-border.jpg)
Eindelijk mn dash afgemaakt.
Na lang rond te hebben gereden met een basis ondergrond dan toch de uiteindelijke lak erop gekregen.
Ivoor wit.
De rest van het dashboard, handschoenenkastje ed) zijn allemaal bekleed met zwart alcantara wat een nette look geeft.
Bovenin het dashboard bij de voorruit zijn 4 gele ledjes geplaatst welke de raamband, Yellow RMC, in het donker doen oplichten.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/p8212025-border.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/p8222070-border.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/p8222069-border.jpg)
Zo het leuke nieuwtje.
Een aantal maanden geleden werdt ik benaderd door Bert Jan (op t forum ondder de naam Birt).
Dat hij binnenkort ging trouwen etc etc en of ik mijn auto die dag te leen wou doen als bruidsauto.
Dat is na het enige papierwerk ook doorgegaan en vandaag was voor hem de groote dag.
Zojuist de auto opgehaald en binnenkort komen de fotos van "de" dag hier te staan.
Eindelijk zit de xenon verlichting er dan in.
Samen met Pa een ochtend aan t zwoegen geweest. We hebben gelijk alle kabels netjes opgeborgen.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/megane/foto20-border.jpg)
Tevens heb ik gelijk een F.A.Q. geschreven over het inbouwen van de set.
Na een lange stilte rond de coupe nu een kleine sneek preview van wat er gebeurd is.
De wintermodus is nog steeds in volle gang.
Motorruimte wordt helemaal aangepakt
Lampen voor zijn gespoten
lampen achter zijn gespoten
complete interieur is gespoten
uitlaat gaat veranderen.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/PC130582.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/PC130584.jpg)
Afgelopen oktober 2 dagen na de vakantie in the states is mijn coupe een dag bij bertjan (birt) geweest.
Voor de vakantie hebben we een deal gemaakt dat hij de auto voor zijn trouwerij mocht gebruiken als trouwauto.
Is een foto van een foto helaas.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/Hpim3302a.jpg)
Een paar klein dingetjes welke gedaan zijn.
Zilveren randje vd angeleyes meegespoten.
Achterlichten (lekus) gedemonteerd en in kleur gespoten.
Afdekplaat voor de motor gemonteerd.
lage spoiler van edwin (leon) gemonteerd.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/p1291306-border.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/p1291305-border.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/p1291309-border.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/p1291310-border.jpg)
Dashboard is er nog uit, tft gaat in de koffer en voorin komt een 2e din ingang voor een klapscherm.
Velgen worden gepolijst voor de ects maar daarvoor komen er geen fotos meer.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/p1291304-border.jpg)
Nou hehe. Het heeft even geduurd voor ik weer eens met een update van de coupe kwam.
Als eerste zijn half januarie de velgen naar siddeburen verhuisd en hebben daar 3 dagen overnacht.
Ze zijn helemaal stoeprandschade vrij gemaakt en het velgbed is hoogglans gepolijst.
Het bedrijfje waar dit gebeurd is is cultwheels (www.cultwheels.nl) een zaakje wat een uit de hand gelopen hobby is geworden.
Het was dan ook even zoeken naar het pand wat uiteindelijk een groote garage was. Als je binnenkomt is het 1 zwarte bende overal polijstpasta en ijzerschaafsel.
Maar als je op zolder komt of onder de doeken kijkt zie je de glans in de donkere ruimte.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/p3131502-border.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/p3111473-border.jpg)
Waarschijnlijk zal het niet lang duren voor het hart vd velg gespoten gaat worden ook bij cultwheels.
Verder had ik in februarie een ander scherm gekocht welke in het dashboard moest komen en wat minder op zou vallen als ik niet in de auto ben.
Het is een 1-din klapscherm geworden welke dus in de ruimte van een radio past.
Het oude tft scherm is eruit gegaan en heeft een plekje in de kofferbak gekregen puur voor de show.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/p3131515-border.jpg)
Het dashboard is helemaal ontdaan van het oude polyester en plamuur. we hebben een mal gemaakt van mdf en hebben hier een dummi van de unit gemaakt en deze erin geplaatst.
Hij is recht boven de radio gekomen en zit er nu ook veel strakker in dan het losse scherm.
Ik had dat scherm er te vlug in gezet en alles is te snel gespoten.
Nadat we alles er in hadden gepolyd en we de dikste plamuur laag erop hadden zitten ben ik veel wezen schuren totdat het zo glad was als een spiegel.
Hierna heb ik het dashboard deel 10 dagen laten drogen wat ik dus niet bij de 1e pogoing had gedaan waardoor er gasbelletjes onder de lak kwamen.
Hierna is het geheel opnieuw gespoten en voorzien van krasvaste blanke lak.
Tevens is het deel waar de verwarming in zit aan het dashboard vastgezet en is het op de asbak na 1 geheel.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/p3131512-border.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/p3131513-border.jpg)
Naast het klapscherm is nu ook een 12 voltmeter geplaatst welke schuin naar de bestuurder is gericht en een mooie bolling op het platte deel geeft.
Bij de vorige opzet kreeg ik veel reacties dat er naast het scherm een te groot leeg vlak zat.
Aangezien de voltmeter vanuit de kofferbak is gekomen is deze nu beter tot zn recht.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/p3131514-border.jpg)
(je ziet links nog wel schaduwen, dit komt doordat het klokje nog niet terug was geduwd aangezien deze nog aangesloten moest worden).
Gisteren is alles aangesloten en hebben we gelijk onder het dashboard en achter de radio alle kabels vervangen en alle koppelingen gesoldeerd en van een krimpkousje voorzien.
Er zitten nu 2x zo veel kabels achter doordat het 2e din apparaat ook al deze kabels gebruikt.
Het zit er nu veel opgeruimder achter en alles past nu ook zonder moeite.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/pano-3.jpg)
Een overzicht.
Nog wat fotos in t lekkere zonnetje.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/megane/P3311672-border.jpg)
Kofferbak nu ook duidelijk erop.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/megane/P3311663-border.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/megane/P3311679-border.jpg)
En de gepolijste velg tijdens het rijden.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/Untitled-1-border.jpg)
Pano side.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/P4242277-border.jpg)
Yellow rmc.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/P4242265-border.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/P4242281-border.jpg)
Golden.
Afgelopen weekend had Car Audio Jansen in Hoogeveen een open dag.
Diverse wagens waren hierop afgekomen. De db wedstrijden zijn niet mijn ding maar voor show and shine ging ik met de eerste prijs naar huis.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/P5062485-border.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/P5072497-border.jpg)
En 3 weken later kom ik met de 3e prijs naar huis voor show and shine.
Drogeham had een heel groot opgezet evenement, voor het hele verhaal en fotos zal er morgen een verslag van ons bezoek komen in het betreffende topic hiervoor.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/drogeham%202%20juni%202007/P6022688-border.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/drogeham%202%20juni%202007/P6022689-border.jpg)
afgelopen zondag begonnen met de audio uit de kofferbak te halen.
De opzet wordt compleet anders.
Morgen komen de eerste spypics, voor degene die een idee willen krijgen (het wordt zoals de demo wagen van Hertz.
Zoek en gij zult vinden.
update. 28 juni.
vandaag de gehele setup opgesteld en vannochtend ingespotenmet purschuim.
Vanmiddag begonnen met uitvijlen van devorm en morgen vroeg de 1e laag polyester leggen.
Het leder zal worden afgewerkt met dezelfde rode piping strips als in de Hertz wagen aangezien dit goed bij de xplod sub past qua kleur.
Het geheel bestaat uit 3 stukken.
middenstuk waarachter een nieuwe sub kist zit met in de kist tussen schotten.
linker en rechter stuk waar de zijwanden komen.
Waarschijnlijk komt er in 1 vd zijkanten het scherm terug.
Ik wou eerst de versterkers ook in t zicht maken in de kofferbak maar heb nu een ander idee om t mooi weg te werken samen met de playstation.
de achterbank komt er namelijk niet meer in.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/P6302787-border.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/Afbeelding001.jpg?t=1183722315)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/car004.jpg?t=1184509612)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/car003.jpg?t=1184509597)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/car001.jpg?t=1184509558)
Weer wat sneaks.
Dit zijn fotos van zaterdag.
De opstelling van de achterbamnk is zo zichtbaar. Ben nu al dagen aan het naaien om de mooie rode stiksels door te voeren in het leer. Vannochtend aan het lassen geweest om een ophanging te maken voor de tft.
Het lijkt heel simpel om zon bak te maken voor de achterbank. Ik had eerst op de site van carsystems zevenaar rondgeneusd of ik een beetje kon ontdekken hoe de basis is gebouwd bij de auto van Jan.
Hierna is naar eigen idee de opstelling en afwerking van het mdf gemaakt.
vanmiddag zal ik meerdere fotos plaatsen.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/car005.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/car006.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/Afbeelding002.jpg)
Alles staat hier los in de koffer en past niet goed op elkaar.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/P7172853.jpg)
Gedemonteerd scherm. de kabels moesten door het buizen stelsel en moest dus de tft uit lkaar halen.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/P7172854.jpg)
Gespoten frame.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/P7172856.jpg)
Een snel genomen foto van de achterbank.
Morgen naar de APK en bij terugkomst zal ik een nette foto plaatsen.
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/P8052920-border.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/P8042908-border.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/P8052931-border.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/samen-border.jpg)
Auto staat sinds vandaag te koop hier (http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=7253.0) op het forum.
Auto is al een tijdje uit de verkoop gehaald.
De wagen gaat bij het eerste beetje voorjaar wel weer in de verkoop.
Waarschijnlijk komt er nog wel een update wat betreft de velgen...
Komend weekend van de groote verbouwing vd binnenkant...
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/te%20koop/P2154501-border.jpg)
(http://i28.photobucket.com/albums/c231/peterfoto/te%20koop/P2154499-border.jpg)
Het project is ten einde en is vannochtend de straat uitgereden met de nieuwe eigenaar.
Hij komt zeker hier op het forum (loco_mike).