Hallo,
Wij hebben een vraag
Als we de auto starten, loopt die heel onregelmatig, net of die wilt afslaan.
Rijden we de garage uit, en rijden we 50m trappen koppelingspedaal in, valt die uit, dit doet die een 2 a 3 km lang.
Daarna is het weg , maar hij blijft onregelmatig lopen.
Pookknop rammelt ook heel erg mee.
Start ook slecht de laatste tijd
Verder gebruikt die meer als normaal.
Ik heb de bougie en de kabels vervangen, maar dat heeft niet geholpen helaas
Heeft iemand een tip of hier ook al eens mee te maken gehad.
Alvast bedankt
Ik denk dat de temperatuursensor stuk is.
Bedankt voor antwoord
Hij geeft wel gewoon aan dat die warm wordt
Waar zit die sensor dan
bedankt
Die sensor zit in het kunsstof thermostaathuis, wat rechts (als je voor de auto staat) tegen de cilinderkop geschroefd zit.
Het is een groene 4-polige stekker.
Zal het effe voor de zekerheid buiten checken........
Er zit ook nog een witte 2-polige stekker, ik twijfel nu welke het is.
Ik dacht dat er 1tje voor de temp.meter is (groen?), en de andere voor de rekeneenheid inspuiting (wit)
Maar als je er 1 gaat halen bij de dealer, dan kunnen zij wel vertellen welke het is..
Ik ben al weer 2 jaar uit de renault werkplaats en dat kan ik soms wel merken.
Ok, nogmaals bedankt
Ik ga het controleren !!!
Wat ik ook nog was vergeten te zeggen, is het volgende:
Als ik tijdens het lopen van de motor de kabels van de bougies eraf trek, 1 voor 1.
Dan heb ik op eentje geen resultaat, de andere merk je, dan valt de cilinder uit.
Die ene merk je niks van, kabel werk wel, zie je aan stroomstootje en hoor je.
Weer bedankt
Dan loopt hij op 3 cilinders, dat kan verschillende oorzaken hebben o.a.
bobine, bougie, injector, kleppen stellen
Ik heb precies hetzelfde probleem van slecht starten en uitvallen elke keer als ik mijn koppeling in trap. Dit doet hij inderdaad alleen als hij koud is. De motor loopt dan zo erg te bokken dat de verslellingspook heel erg mee trilt. Ik moet om mijn wijk uit te komen ongeveer 35 heuvels over die ik allemaal alleen stapvoets kan nemen, dus elke keer als ik terug schakel en mn koppeling in trap valt hij dan weer uit.. Ik heb zelf eerst even de stappenmotor gereinigd maar dit hielp helemaal niks, zal ook eens naar de temperatuursensor kijken dan.
Is dit dan een andere sensor als de watertemperatuursensor? Die geeft hij wel gewoon aan op 't dashboard.
Bedankt voor jullie reacties
Ik ga morgen dan eerst eens naar de injector nakijken.
Bougie is al vervangen.
Bobine lijkt mij niet kapot, omdat die andere cilinder op die bobine wel gewoon werkt
Temperatuur sensor heb ik ook al vervangen, helpt ook niet.
Ik hoor jullie reacties wel weer
Bedankt
Hallo,
Iemand nog andere suggesties wat het kan zijn !!??
Bedankt
Hallo
Ben met de injector bezig, maar hoe haal ik die los, en zitten er leidingen aan vast of alleen die stekker ?
Graag zsm uitleg als iemand er ervaring mee heeft
Als je de bougiekabel loshaalt en hij vonkt dan is die goed ,maar dit moet je bij elke cilinder doen want de bobine kan bij de 1 wel werken maar dan kan die bij de ander nog stuk zijn.
Verder kan het ook de injector zijn dit kun je controleren door met beleid met een schroevendraaier de metalen klem los te wippen en dan kan de stekker eraf loopt de motor hetzelfde dan is waarschijnlijk de injector stuk.
Maar er bestaat dan ook nog de kans dat de kleppen bij die cilinder die niet mee doet te strak staan.
Dat zal je bij een garage uit moeten voeren.
Succes ermee.
Citaat van: matthew op 30 december 2006, 11:49:41
Maar er bestaat dan ook nog de kans dat de kleppen bij die cilinder die niet mee doet te strak staan.
Kan dat? Ineens te strak? Te veel speling klinkt logischer..
@Guido en Nathalie
Loopt die van jullie ook op g3? Die van mij wel maar het probleem doet zich precies zo voor op zowel g3 als benziene. Dat afslaan heb je alleen de eerste paar kilometers last van had je verteld, geldt dit ook voor het lopen op 3 cilinders?
Hallo,
Ja deze loopt ook op gas en benzine
De eerste paar km's wilt die altijd afslaan als ik koppeling indruk.
Naderhand is het over maar blijft hij haperen op de cilinder.
Op bezine is het erger dan op gas.
Ik heb me laten vertellen dat het een injector kan zijn, maar weet niet hoe ik die los krijg.
Of denken jullie dat het wat anders kan zijn
Graag hoor ik jullie reactie
Bedankt
Bij mij heeft hij er dus ook last van zowel op benziene als op gas. Dan zou ik in eerste instantie niet aan de injectoren denken want die worden niet gebruikt op gas. Heb het de laatste tijd veels te druk en als ik tijd heb om er zelf ff naar te kijken is het of -2 of het regent pijpen stelen en het waait zo hard dat de motorkap niet eens op zn haak blijft hangen..
Hallo,
Wie weet waar het dan nog aan kan liggen, dan kunnen we weer goed rijden, nu is er geen lolletje aan
Hoop op snelle ideeen van jullie
Bedankt
Hallo,
Alvast de beste wensen voor 2007.
Maar dat de injectoren op gas niet gebruikt worden is dat zeker.??
Dan ligt bij mij het probleem ergens anders waarschijnlijk,
Welke dingen kunnen nog kapot zijn dan
Denk dat je er een monteur naar moet laten kijken, met bijbehorende apparatuur.
Ik denk nog altijd bobine
kdacht toch dat deze blokjes ook 4 apparte bobines had? of heb ik het nu verkeert?
grtz
Hallo,
ik heb de bobines al eens onderling verwisseld, maar cilinder hapert nog steeds
Kan het niks anders zijn??
Je kan simpel met een losse bougie controleren of de kabels afzonderlijk een goede vonk verzorgen, en dus of de ontsteking goed werkt. Als alles netjes vonkt, en het probleem doet zich voor op gas (neem aan dat je centrale menging hebt) kan je er vrij zeker van zijn dat de kleppen te strak staan, en er wellicht een uitlaatklep vebrandt is. Dat komt vaker voor op gas, en zeker bij de 2.0 8v motoren. Als 1 of meerdere kleppen vebrandt zijn en er compressieverlies optreedt, gaat de motor ook op 3 of 3,5 cilinders lopen.
Begin dus eens met het controleren van de klepspeling, ontsteking en compressie. Als je dit niet zit zitten, ga er dan mee naar een garage, en dan weet je zo waar je aan toe bent.
Ok Bart bedankt voor het antwoord
Maar nog een vraag:
Als de injector het niet zo doen of verstopt is, kan het dan dat ik totaal geen reactie krijg als ik bougie kabel lostrek.
Je moet het normaal toch merken als cilinder weg valt.
Graag reactie
Als de motor op benzine loopt, krijgt elke cilinder met een afzonderlijke injector benzine toegevoerd. Als 1 van de injectoren hapert kan de motor inderdaad op 3 cilinders lopen. Als bijvoorbeeld de injector van cilinder 2 niet of slecht meedoet, en je trekt de bougiekabel van cilinder 2 los zal je inderdaad geen verschil merken. Zonder benzine en/of ontsteking vind er immers geen verbranding plaats in de cilinder. Dit is meteen het antwoord op je vraag. De bougie kan nog zo vrolijk vonken, maar als er geen benzine is om aan te steken gebeurd er niets.
Er is alleen een veel makkelijkere manier om te controleren of het met de benzine injectoren te maken heeft, of iets anders (zie eerdere post)
Als de motor op gas loopt worden de benzine injectoren niet gebruikt, en word het gas via een centraal mengstuk gemengd met de lucht, en dit mengsel gas/lucht komt vervolgens in de cilinder. Elke cilinder krijgt dus sowieso brandstof. Als de motor dan ook op 3 cilinders loopt weet je dus zeker dat het niet in het brandstofsysteem zit, en weet je dus ook dat het of iets met de compressie is, of de ontsteking.
Ga er gewoon even mee naar een garage, een kundig iemand weet zo wat de oorzaak is.
Hallo,
Dus als ik het goed begrijp verbruikt de auto altijd een beetje benzine, ook als die op gas loopt
Maar hoe krijg ik die injector er dan uit, of moet ik dat de hele rij eruit halen
Alweer bedankt
Guido
Volgens mij heb je niet helemaal goed gelezen wat ik geschreven heb l-
Wel goed gelezen. Y
Alleen spreek je bij het stukje op gas over mengsel gas/benzine terwijl je gas/lucht-mengsel bedoelt. ;)
Je hebt gelijk, mijn fout 8)7
Ok, bedankt
Dus inprincipe kan het niet de injector zijn, omdat die het op gas en benzine doet.
Hij start ook slecht,
Wat kan dan aan de ontsteking zijn, en hoe kan ik die loshalen om na te kijken
Hallo,
Hou kan ik de ontsteking controleren dan, en krijg ik hem los.
En zijn er nog andere dingen dingen waar het aan kan liggen
Bedankt
Guido
Zoals eerder gezegd.. de klepspeling.
Hallo
Heb een tijdje terug bobines onderling verwisseld, maar die ene cilinder blijft nog steeds haperen.
Kan het dan nog steeds aan de bobines liggen eigenlijk.
Citaat van: Nils. op 2 januari 2007, 13:02:28
Zoals eerder gezegd.. de klepspeling.
Y
of lekke spruitsukpakking
Hallo,
Dus er kan nog steeds een bobine kapot zijn, ondanks dat ik ze onderling verwisseldn heb.
Hou kan dan nog steeds dezelfde cilinder haperen
En waar zit is inspuitpakking, eventueel foto erbij
Bedankt
Die zit tussen het inlaatspruitstuk(en uitlaatspruitstuk is dezelfde) en de cilinderkop.
Die kun je niet zien, omdat de injectiegallerij ervoor zit.
Ok bedankt
Maar kunnen der bobines het ook zijn dan, omdat ik ze verwisseld heb en die ene cilinder nog steeds hapert
Hallo,
Kunnen de bobines het ook zijn??
Heb ze onderling al verwisseld.
Ik dacht die gaan gelijk helemaal kapot of is dat onjuist.
Als je de kabel eraf trekt van de bougie onder het lopen heb je een licht spiraaltje, welke kleur moet die wezen eigenlijk
Kan je een bobine niet nameten eigenlijk
Bedankt
Weet niemand antwoorden op de vragen hierboven, wil weer met plezier kunnen rijden :? ;(
Alvast bedankt
Bij de 2.0 8 klepper moeten de kleppen gesteld worden als deze op gas loopt.( op benzine is dit niet nodig )
Dit gebeurd door middel van opvulplaatjes.
Op een gegeven moment kan dit niet meer; dan kunnen er geen plaatjes meer tussen.
Dan ben je dus "uitgesteld". Dit betekend dat je de cilinderkop moet ( laten ) reviseren.
Slecht en onregelmatig lopen zijn aanwijzingen hiervoor.
Bij de meeste van deze motoren openbaart zich dit rond de 150.000 km.
Groet Ronald.