hai, heeft iemand misschien ervaring met het volgende:
mijn megane houd in als je net start met rijden . ik trap het gaspendaal in en dan gaat hij gewoon niet vooruit begint erg te schokken. als ik dan wat heen en weer schakel het gaspendaal heen en weer pomp of opnieuw start rijdt hij dan uiteindelijk wel weer en als hij dan 1 maal rijdt zijn er geen problemen meer.
Ik heb de auto naar de renault garage gebracht maar zij hebben niet echt een precies idee wat het is. met het gevolg dat ze nu wat gaan repareren maar dat het best kan zijn dat dat het niet is en dat er dan daarna weer wat anders gerepareerd moet worden en daarna misschien weer iets anders. Ik hoop dat iemand me met dit probleem iets kan helpen alvast bedankt groeten esme l- ;(
Wat voor motor zit erin???????
Temperatuurzender misschien.
Ik zou NOOIT akkoord gaan met zo'n verklaring van de garage!!! Dat is vaak het begin van een lange kostbare lijdensweg!
Als een garage met opmerkingen komt als 'we proberen wel iets, en als dat dan niet werkt proberen we wel iets anders, en als dat dan niet..........', dan weet ik genoeg over de capaciteiten van die mensen!
Als er een storing is, begin je toch niet zomaar in het wild te repareren, maar ga je toch eerst analyseren wat het probleem is!
Mijn tip: zoek gewoon een andere garage! Hoeft toch ook niet per se een dealer te zijn?
Dat is toevallig.. Dit heb ik ook!! :x
Ik heb het na een paar dagen gekregen toen ik me auto voor een grote beurt weg bracht. (Heb een megane coupe 1.6e)
Ik heb dat ook gemeld aan de garage en 15 augustus (de dag na me vakantie) breng ik um langs. Als hun erachter zijn gekomen wat het is zal ik het hier posten.
Je hebt het alleen als je voor de eerste keer sindsdat je de motor heb gestart weg rijd toch? Dan geef je gas en begint ie wat te stotteren en als je geen gas meer geeft valt ie uit? Je ziet de toeren ook omhoog en omlaag gaan zonder dat je wat doet? Voor de rest van de rit heb je er ook geen last meer van?
http://www.meganecoupe.nl/tundes2/faq/mapsensor/index.html
Kijk hier eens, dit slangetje kan ook vor zulke problemen zorgen als deze niet meer heel is of als deze los zit.
Luchtmassa sensor misschien stuk? (of stekker los of beetje roestig) (als het 1.6e is. deze zijn nogal gevoelig heb ik gemerkt)
Citaat van: Birt op 27 juli 2006, 13:19:43
Luchtmassa sensor misschien stuk?
Die zit er niet op; alleen bij de dti en dci
Wat voor een sensor zit er dan op de buis na het luchtfilter?
temperatuur aanzuiglucht
bedankt allemaal voor jullie reacties .ik heb het vandaag aan de garage voorgelegd maar dit was het volgens hun allemaal niet en ze hebben de smoorkleppen / gasklephuis vervangen maar ik reed vandaag nog niet de garage uit en het probleem is nog steeds daar ( wel weer €340,- armer)
nu gaan ze morgen verder kijken maar ze denken dat nu dan maar de lambda sonde vervangen moet worden en als dat het niet is kunnen ze nog de bezine injectoren gaan vervangen. maar denk dat ik dan eerst maar is een soort van secound opinion ga laten doen ergens.Het is overigens een 1.6 e motor
hier nog even in antwoord op patricks bericht . De auto doet inderdaad precies zo als je schrijft in het begin stoteren en zo en toernteller gaat uit zich zelf heen en weer en als je eenmaal rijdt geen problemen meer.
ik ben echt benieuwd wat jou garage ervan gaat zeggen .
Citaat van: esmeovermeer op 27 juli 2006, 19:25:34
ze hebben de smoorkleppen / gasklephuis vervangen maar ik reed vandaag nog niet de garage uit en het probleem is nog steeds daar ( wel weer 340,- armer)
Ik snap niet dat dit zo heel gewoon is in de autobranche!
Wij worden compleet opgehangen als we zoiets proberen in de IT.
Citaat van: Erik van Rijn op 27 juli 2006, 19:33:41
Citaat van: esmeovermeer op 27 juli 2006, 19:25:34
ze hebben de smoorkleppen / gasklephuis vervangen maar ik reed vandaag nog niet de garage uit en het probleem is nog steeds daar ( wel weer 340,- armer)
Ik snap niet dat dit zo heel gewoon is in de autobranche!
Wij worden compleet opgehangen als we zoiets proberen in de IT.
Precies wat ik al bedoelde in een eerder bericht... onbegrijpelijk... Ik zit ook in de IT, en als ik zoiets zou flikken, ging ik er ook direkt voor aan de paal...
Citaat van: esmeovermeer op 27 juli 2006, 19:30:22
hier nog even in antwoord op patricks bericht . De auto doet inderdaad precies zo als je schrijft in het begin stoteren en zo en toernteller gaat uit zich zelf heen en weer en als je eenmaal rijdt geen problemen meer.
ik ben echt benieuwd wat jou garage ervan gaat zeggen .
Als ik jou was zou ik ff wachten tot ik mijn auto breng 15 Augustus, het kost je nogal wat geld als je zo doorgaat geloof ik 8)7 Of misschien een andere Renaul dealer opzoeken. Misschien weten ze bij mijn Renault dealer (in Vlaardingen) direct wat het is, en dan laat ik het je ook ff weten.
En in principe is het niet erg hinderlijk want het is alleen bij het starten hij blijft rijden erna :P
Ik had ongeveer zo'n zelfde probleem. Koudstart ging goed, maar als ik m dan afzette en opnieuw startte ging het erg moeizaam en liep de motor niet echt lekker. Bij laag in de toeren rijden hield de motor in of viel zelfs stil! Ze hebben de stekkers van de lambda sonde schoongemaakt en sindsdien rijdt ie weer als een zonnetje! Dus probeer dat eens... wie weet zit er wat vuil in! !-!
SUCCES!!!
de garage wil de lamda sonde vervangen maar kan inderdaad wel vragen of ze hem niet eerst gewoon even schoon willen maken das vast een stuk goedkoper
Citaat van: Luuk op 28 juli 2006, 11:20:20
Ik had ongeveer zo'n zelfde probleem. Koudstart ging goed, maar als ik m dan afzette en opnieuw startte ging het erg moeizaam en liep de motor niet echt lekker. Bij laag in de toeren rijden hield de motor in of viel zelfs stil! Ze hebben de stekkers van de lambda sonde schoongemaakt en sindsdien rijdt ie weer als een zonnetje! Dus probeer dat eens... wie weet zit er wat vuil in! !-!
SUCCES!!!
l-
ga er niet veel meer aan uitgeven todat ik zeker weet wat het is hoor dus graag van je wat jou garage ervan denkt
Citaat van: Patricklauw op 27 juli 2006, 08:53:22
Dat is toevallig.. Dit heb ik ook!! :x
Ik heb het na een paar dagen gekregen toen ik me auto voor een grote beurt weg bracht. (Heb een megane coupe 1.6e)
Ik heb dat ook gemeld aan de garage en 15 augustus (de dag na me vakantie) breng ik um langs. Als hun erachter zijn gekomen wat het is zal ik het hier posten.
Je hebt het alleen als je voor de eerste keer sindsdat je de motor heb gestart weg rijd toch? Dan geef je gas en begint ie wat te stotteren en als je geen gas meer geeft valt ie uit? Je ziet de toeren ook omhoog en omlaag gaan zonder dat je wat doet? Voor de rest van de rit heb je er ook geen last meer van?
Citaat van: Patricklauw op 28 juli 2006, 10:45:24
Citaat van: esmeovermeer op 27 juli 2006, 19:30:22
hier nog even in antwoord op patricks bericht . De auto doet inderdaad precies zo als je schrijft in het begin stoteren en zo en toernteller gaat uit zich zelf heen en weer en als je eenmaal rijdt geen problemen meer.
ik ben echt benieuwd wat jou garage ervan gaat zeggen .
Als ik jou was zou ik ff wachten tot ik mijn auto breng 15 Augustus, het kost je nogal wat geld als je zo doorgaat geloof ik 8)7 Of misschien een andere Renaul dealer opzoeken. Misschien weten ze bij mijn Renault dealer (in Vlaardingen) direct wat het is, en dan laat ik het je ook ff weten.
En in principe is het niet erg hinderlijk want het is alleen bij het starten hij blijft rijden erna :P
Geen idee 8)7 wat het bij de dealer kostte, mijn trouwe compaan in Arnhem hebben dat fijntjes geregeld! :)
moet zeggen dat mijn auto nu al ruim een week weer goed rijdt . het klepenhuis is vervangen maar toen was het probleem er nog steeds toen hebben ze een vloeistof in de injectoren gespoten en de bedrading van de injectoren eruitgehaald gechecked (maar alles was ok)en weer terug geplaatst.het enige wat nog niet helemaal ok is is dat als je net start gaat naar een tijdje de toerenteller weer heen en weer en schud de moter wat maar weg rijden is geen probleem meer.Maar ben benieuwd wat jou garage morgen ervan vind
Citaat van: Patricklauw op 28 juli 2006, 10:45:24
Citaat van: esmeovermeer op 27 juli 2006, 19:30:22
hier nog even in antwoord op patricks bericht . De auto doet inderdaad precies zo als je schrijft in het begin stoteren en zo en toernteller gaat uit zich zelf heen en weer en als je eenmaal rijdt geen problemen meer.
ik ben echt benieuwd wat jou garage ervan gaat zeggen .
Als ik jou was zou ik ff wachten tot ik mijn auto breng 15 Augustus, het kost je nogal wat geld als je zo doorgaat geloof ik 8)7 Of misschien een andere Renaul dealer opzoeken. Misschien weten ze bij mijn Renault dealer (in Vlaardingen) direct wat het is, en dan laat ik het je ook ff weten.
En in principe is het niet erg hinderlijk want het is alleen bij het starten hij blijft rijden erna :P
idd heb last van hetzelfde probleem, bij mij wil hij zelfs soms op de snelweg in toeren weg vallen, en dan krijgt hij in een klap weer zijn vermogen terug. ook bij rustig rijden heb ik het voornamelijk in zijn 3. laat hem dit weekend nakijken en hopen dat het dan weg is.
Ik hoop niet dat ik hetzelfde heb als rs50jochem, heb geen 300€ deze maand hehe.
Heb de auto vanmorgen weggebracht, waarschijnlijk hoor ik vandaag nog wat het is en wat het kost om het te verhelpen (hij staat er nu ook om een remcilinder en remvoeringen te vernieuwen).
Jochem, heeft de cabrio geen electr. smoorklephuis???
Anders kan de stekker wel eens gaar zijn.
Ik heb te horen gekregen dat ze nix hebben gevonden bij mijn auto (hetzelfde verhaal als jou Esme).
Ze hebben ook geen storing gezien in de computer. Ze hebben wel de computer gereset en toen zelf even gereden maar nix opgemerkt dus ik ben benieuwd.
Morgen haal ik um op en laat ik het weten (als ik een paar keer heb gereden/gestart) of het weg is na die reset.
Nou ik heb hem opgehaald vandaag en een paar keer mee gereden, het probleem is er nog steeds. Als ik terug ga dan zouden ze ook onderdeel per onderdeel gaan vervangen denk ik dus dat gaat nogal wat kosten.
Binnenkort ff die mapsensor slang (ofzo) checken of ie nog wel goed is. Hopen dat ik um kan vinden (ben een totale auto analfabeet) :)
vervelend zeg dat ze het bij jou ook niet precies kunnnen vinden en raar ook dat de computer niks aan geeft bij mij gaf hij drie storingen aan. mijn auto rijdt nu wel goed nadat ze de bedrading van de injectoren hebben doorgemeten en vloeistof in de injectoren hebben gespoten om het schoon te maken en ze hebben het smoorklepenhuis vervangen maarja toen had ik nog steeds het probleem dus vraag me af of dat wel nodig was geweest. Vandaag heb ik de auto ingeruild (was dit toch al van plan)voor een nieuwere megane coupe dus ik kan je helaas niet op de hoogte houden of de auto goed blijft rijden maar wens je succes en hoop dat het probleem toch snel gevonden wordt en dat het niet teveel gaat kosten natuurlijk. oja de garage gaf me ook nog als tip toen ik over de eventuele vuile lamdasonde begon dat je die schoon kan spuiten door een flink stuk zo'n 120km p/u in zijn 4 te rijden zodat je tussen de 40 en 50 toeren maakt
dat schoonbranden met hoge toeren doe ik altijd :P helpt ook niet.
ik heb nu injectorenreiniger bij me benzine gedaan, hopelijk dat het helpt.
Ik wou nog even melden dat het bij mij weg is geloof ik :? !-!
De laatste tijd ben ik vaak wat hoog in de toeren aan het rijden en ff doortrekken tot zijn 4000/4500 rpm en sindsdien lijkt het alsof het weg is.
De laatste tijd zet ik ook de auto in de garage ipv buiten. Dan moet ik een steil stuk omhoog rijden en dat doe ik dan in zijn eerste versnelling en ik merk dat ie niet inhoudt ook niet als ik erna in zijn 2 rij. Heb het ook niet meer als ik ergens anders wegrij.
Een vriend van me vertelde me ook dat het beter is voor de motor (zo hoog in toeren rijden af en toe), zo wordt ie niet lui. Mocht het weer terug komen dan ga ik naar de garage en laat ik het wel verder weten --
Fijn dat het over is . Dan was het misschien een vuile lamdasonde
Citaat van: Patricklauw op 22 augustus 2006, 10:55:03
Ik wou nog even melden dat het bij mij weg is geloof ik :? !-!
De laatste tijd ben ik vaak wat hoog in de toeren aan het rijden en ff doortrekken tot zijn 4000/4500 rpm en sindsdien lijkt het alsof het weg is.
De laatste tijd zet ik ook de auto in de garage ipv buiten. Dan moet ik een steil stuk omhoog rijden en dat doe ik dan in zijn eerste versnelling en ik merk dat ie niet inhoudt ook niet als ik erna in zijn 2 rij. Heb het ook niet meer als ik ergens anders wegrij.
Een vriend van me vertelde me ook dat het beter is voor de motor (zo hoog in toeren rijden af en toe), zo wordt ie niet lui. Mocht het weer terug komen dan ga ik naar de garage en laat ik het wel verder weten --
Bij mij is het probleem helaas weer terug... Is even weggeweest, maar nu staat me vriendin er geregeld mee stil. Heb dus de stekker van lambda sonde laten schoon maken. Dit hielp dus maar even... iemand nog andere iedeen? :?
Hoi, zie volgende link: Er lopen op dit moment 2 andere topics.
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=5154.0