Hoi,
Heeft er iemand ervaring met hey uitschakelen van de automatische handrem?
Ik kan er niets over vinden. En straks op de wintersport zet ik de auto liever in zijn 1.
Heb een megane IV estate Bose
Waarvoor dank.
Arjan
Als je de motor uitzet, gaat hij op de parkeerrem, bedien de knop en hij gaat er weer vanaf.
Dat automatisch zit er nu eenmaal op.
Heb dit vanavond geprobeerd. Na contact uit schiet de auto handrem erop. Maar krijg deze er niet vanaf.
Er zal vast wel iets over in het boekje geschreven staan.....
Ja die moet je er gewoon af kunnen halen, pedaal ff vast, schakelaar bedienen is hij eraf.
Op de brug laat ik ze ook altijd met de handrem eraf hangen.
Citaat van: mark29 op 29 november 2017, 06:59:36
Ja die moet je er gewoon af kunnen halen, pedaal ff vast, schakelaar bedienen is hij eraf.
Op de brug laat ik ze ook altijd met de handrem eraf hangen.
Ja dat lukt wel alleen wat hij mee bedoeld is dat je ergens kan instellen om niet over op automatisch handrem te gaan zodra je de motor uit zet. Ik heb een Automaat, zodra ik het op "P" zet dan wordt de handrem ook gelijk geactiveerd, ook al staat mijn motor nog aan.
Het is vast wel in te stellen met een autocomputer, daar kan je veel gekke dingen mee doen.
Succes.
Zo ver ik weet is dit niet uit te programmeren.
Zie er persoonlijk ook niet de noodzaak van in, eraf halen is ook zo te doen namelijk, doe ik bij elke auto die ik de brug op rijd namelijk.
Hi Mark,
Dus ik kan het handmatig wel eraf halen zodra het contact eraf is?
Heb vanmiddag geprobeerd, maar zodra mijn auto uit staat krijg ik de handrem er niet af.
Wellicht volgorde ding?
Gr
Arjan
Motor uit, contact aan, dan kan je hem eraf halen. En dan uitstappen en deur dicht.
Misschien rare vraag.
Maar contact aan zonder te starten?
Hoe doe ik dat? Heb keyless entry
Je zet de auto in de versnelling en op de rem trappen, dan startknop indrukken.
Geven die verkopers nooit meer uitleg bij een auto?
Heb ik niet gehad.
Het is inmiddels welgelukt vanmorgen.
Alleen als je dan de deur opendoet krijg je meldingen dat de handrem er niet opzit.
Dat neem ik maar op de koop toe.
Beter dat dan een vastgevroren handrem
Thanks Mark
Ja die melding is altijd
Overigens heb ik NOG NOOIT een bevroren handrem gehad. Met geen enkele auto. Ook niet met automatische handremmen. Ik heb altijd het idee dat dit bij mensen tussen de oren zit.
Dat zit echt tussen de oren inderdaad. Mijn Mégane III GTline heeft ook de automatische handrem, en wat is dat toch handig. Sporadisch zet ik hem er handmatig vanaf. Inderdaad, voet op de rem, en knopje induwen. De auto hoeft daar niet eens voor op contact. Je krijgt alleen een irritante melding en geluidssignaal.
En vastvriezen? Nog nooit, ook niet op wintersport.
De bestelde IV Estate GT heeft natuurlijk ook weer de elektrische handrem. Luxe went snel. Laatst moest ik nog even terugrennen naar mijn vrouws auto (Clio IV Estate), die rolde langzaam het vak uit. Handmatige handrem vergeten :p
Dat vast bevroren handrem hoorde ik het vroeger wel altijd maar tegenwoordig niet meer. Ik denk niet dat het -18 bij je wordt. In NL heb je geen strenge winter.
Het zijn de handremkabels die vast vriezen.
Nieuwe auto's met electronische handrem hebben geen kabels meer, er zit een electromotor direct op de remklauw.
Dan is het uitschakelen niet meer nodig :)
Heb overigens eenmalig ellende gehad met een vastgevroren rem (was geen Renault overigens)
Citaat van: mark op 30 november 2017, 19:57:37
Het zijn de handremkabels die vast vriezen.
Dat snap ik. Maar met alle auto's die ik heb gehad (Bj. 1982 t/m 2006) echt nog nooit last gehad van vastvriezende kabels. Ook nog nooit iemand hiermee gezien, alleen spookverhalen over gehoord.
Heb het wel eens gezien, maar zelf nooit gehad.
Ik was m'n megane ook gewoon s'avonds als het die nacht -10 gaat vriezen. Niks aan de hand. :)
Citaat van: RobScénic op 30 november 2017, 10:10:22
Overigens heb ik NOG NOOIT een bevroren handrem gehad. Met geen enkele auto. Ook niet met automatische handremmen. Ik heb altijd het idee dat dit bij mensen tussen de oren zit.
Fiat Stilo Multiwagon Diesel uit 2007 dacht ik : altijd prijs mee gehad in de winter. Het is ook nooit opgelost geraakt.
Maar gewoon effe gaan rijden en laten slepen voor 1 meter, dan was hij van de handrem af.
Ik had liever een knop gehad om de automatische Hill Start Assist uit te schakelen. Dat heeft me al vaak stil doen vallen omdat hij opgaat en ik het dan niet verwacht.
Troostprijs : met automatische start-stop gaat de motor weer starten als je gewoon de koppeling indrukt.
Laatst gevraagd in het bijzijn van een aantal Renault-monteurs, maar die waren het er unaniem over eens: E-handrem zal niet gaan bevriezen, omdat deze niet met handremkabels werken, maar met elektrische actuators direct op de achteras/remschijven.
Dus lang leve de automatiek en niet meer naar omkijken!!!