Inmiddels zoektocht naar cabrio actief gestart en bij een exemplaar wezen kijken. Motor tikt bij stationair en als je de olievuldop er af draait een sterke onderdruk. Eigenaar had het over een modificatie die eea zou oplossen.
Zou het zo makkelijk zijn en weet iemand wat de eventuele kosten zouden kunnen zijn.
Mvg, Nikk
Heb je het over een Megane I of II?
En in het geval van de eerste over een 2.0 16V of een 2.0 IDE?
Van de megane 2. 2 liter motor die maken erg vaak dat geluid.
Kan geen kwaad is inderdaad een mededeling setje van te krijgen.
Vaak op moeten geven, maar gek genoeg nooit zelf hoeven monteren, schijnt niet spannend te zijn.
Tedo,
Sorry, inmiddels gewend bij Megane 1 dingen te plaatsen ;)
Het is een Cabrio II uit 2005 met de 2.0 16v. Niet IDE voor zover ik weet ( zilveren plastic afdekplaat op kleppendeksel met 2.0 16V in het geel er op.
Erg sterke onderdruk . Als je de vuldop weer terugplaatste sloeg de motor bijna af.
Ik had een grand tour met hetzelfde blok, en ken deze symptomen niet.
Hoeveel km's had het blok gelopen?
Die stand maakt niet uit, toen ze net uit kwamen hadden ze al deze klachten.
Daarom was er in de eerste jaren al die modificatie uitgebracht.
230.000 Tedo.
Heb al gelezen over carter ontluchting modificatie voor deze motoren. Dat zou het dus wel eens kunnen zijn maar wil graag weten of er nog meer oorzaken kunnen zijn voor de sterke onderdruk ;
http://www.renaultforum.nl/forum/post167140.html?hilit=modificatie#p167140
Kwam eigenlijk praktisch nooit iets anders tegen.
Dit zijn best goede motoren.
Wederom bedankt Mark. Inmiddels zijn we wat meer aan het kijken naar modellen vanaf de upgrade 2006. Beter spul, dan maar ff initieel een 2000 euro meer investeren.