Een paar weken terug ontdekte ik bij mijn Megane II groen-grijs vet aan de binnenkant van de velg rechtsvoor.
De auto hebben we vervolgens een paar weken niet gebruikt, en toen weggebracht naar de garage voor beurt en APK (en ze gingen gelijk kijken waar het vet vandaan kwam). De oorzaak (ik dacht zelf aan een lekke hoes van de aandrijfas o.i.d.) was echter onvindbaar.
Iemand een idee waar dit vet vandaan kan zijn gekomen? Het zit maar op een velg.
Ja meestal toch een ashoes, of de klem zit niet strak genoeg, dan komt het er tussen door, maar na schoonmaken geen lekkage te vinden snap je.
Mensen zoeken vaak naar scheurtjes in de hoes, dat hoeft niet altijd.
Ik zou zeggen, laat er een nieuwe klem opzetten.
!-!
Had ik ook. Nieuwe klem was de oplossing!
Zo vaak dat er een ashoes vervangen is.
En een jaar later komt de auto voor apk of onderhoud, en de boel weer onder het vet, door die klem die niet strak genoeg zit.
We hebben er sinds een tijd een speciale tang voor die hem aantrekt en dan afknipt.
Bedankt heren!
Waar kan ik zo'n klem vinden?
Automaterialenzaak.
Zorg dat hij erg strak zit, of vraag er en hulpje bij.
http://www.toolsstunter.nl/aandrijflijn-gereedschap/160-montage-tang-voor-rvs-ashoes-klemmen-weber-tools-wt-4010.html
Deze tang gebruiken wij hiervoor. Kost een 100 euro.
Veel mensen doen het ook zonder hoor, maar vaak wil ie dan net te los zitten namelijk, waardoor hij dus soms later weer wil gaan lekken. Wat je als garage niet wilt, omdat het dan een garantieklus word, doe je het zelf, kan je dat best riskeren, kost je immers alleen wat tijd.
Thanks !-! Maar als je er (toch wel prijzig) speciaal gereedschap voor nodig is, denk ik dat ik maar even langs de Renault rij om te vragen of zij het kunnen doen.
Als service opgelost door mijn garage; ik had zelf geconstateerd dat de klem was gebroken. Nieuwe erop en vet erin. Klaar.
Ow hij was toch gebroken? Maar ze konden het niet vinden haha.
Hing nog tegen elkaar aan zeker.
Netjes opgelost toch dan.
Ik denk dat ze de auto op de brug hebben bekeken, en dan kijk je van onder tegen die ring aan.
Zelf keek ik er van boven (krik onder de auto en wiel eraf) op, en toen zag ik dat de ring er weliswaar nog omheen zat, maar het klemgedeelte was afgebroken.
Maar inderdaad heel netjes opgelost. Daarom kom ik daar ook al jaren. !-!