Weet iemand of er een camber kit te krijgen is voor bijv een Megane Coupe uit '99?
Die zijn er zeker,bij mn schroefset zaten die erbij,en ze zijn ook los leverbaar.
Kijk eens op de site van KW
Citaat van: Christian de Vriend op 18 augustus 2015, 18:02:15
Die zijn er zeker,bij mn schroefset zaten die erbij,en ze zijn ook los leverbaar.
Kijk eens op de site van KW
Thanks voor je bericht, ik heb contact opgenomen met KW (www.kw-store.nl) maar zij hebben deze niet.
Weet jij nog wat anders?
autostyle verkoopt ook H&R camber bouten. !-!
http://www.autostyle.nl/catalogus/onderstel/wielophanging/camber-verstelbouten.html?manufacturer=620
M12 heb je dacht ik nodig, alleen nog ff opmeten hoelang de bouten zijn.
Citaat van: mark op 19 augustus 2015, 09:49:20
autostyle verkoopt ook H&R camber bouten. !-!
http://www.autostyle.nl/catalogus/onderstel/wielophanging/camber-verstelbouten.html?manufacturer=620
M12 heb je dacht ik nodig, alleen nog ff opmeten hoelang de bouten zijn.
Thanks, de bouten voor de vooras had ik inderdaad ook al gevonden maar het gaat nu even om de achterkant!
Als je achter trommels hebt, gaat je dat niet lukken.
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-4LJ4ZJXV.jpg)
Zoals je hier ziet, zitten de naven in de as geperst.
Dus als je camber wilt dan zul een een custom as moeten maken of misschien een as met schijven plaatsen.
Dacht dat het met een as waar schijven aan zitten net iets anders zit.
weet het niet zeker, maar als het goed is zit daar de naaf met boutjes op de achteras.
Citaat van: mark op 19 augustus 2015, 16:09:48
Als je achter trommels hebt, gaat je dat niet lukken.
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-4LJ4ZJXV.jpg)
Zoals je hier ziet, zitten de naven in de as geperst.
Dus als je camber wilt dan zul een een custom as moeten maken of misschien een as met schijven plaatsen.
Dacht dat het met een as waar schijven aan zitten net iets anders zit.
weet het niet zeker, maar als het goed is zit daar de naaf met boutjes op de achteras.
Ja ik wist dat het lastig zou worden om de achterkant te camberen, ik ga de as is loshalen aan de achterkant om te kijken of ik zelf wat kan maken.
schijven of trommels,tenzij je een megane cup achteras steekt,zal je dit niet zomaar kunnen doen,je zal
dan inderdaad iets zelf moeten fabriceren.
Voor de niet-kenner, wat is Camber? Y
De hoek die je wiel maakt. Meestal bij auto's worden ze op negatieve camber gezet zodat je lager kunt. Wiel staat dan bovenaan meer naar binnen en onderkant meer naar buiten.
En je banden slijten als een malle 8)7
Ooh, zo. Zie je vaak bij Kevers ofniet.
Ja idd bij kevers gebeurt het automatisch doormiddel van de torsieassen tanden lager te zetten.
Naast me megane ooit nog de droom om een kever te mogen rijden o-)
Ja kevers vind ik ook mooi. Had anders bijna een kever gekocht voor mijn vorige megane. Maar die kever was helemaal rot van onder.
Maar zoveel camber kun je toch niet krijgen. Want mijn 7.5j velgen hebben niet veel ruimte aan de achter kant. Ik kan daar net met mijn vingers achter. Dus dan zul je op smalle velgjes moeten rijden.
Ja dat houdt mij dus tegen.
Geen goede klusruimte om kever te stallen.
En wetende dat die of gaat roesten of al ergens roest heeft
Of spacers en dan camber kan wel.
Maar even een serieuze vragen:
vind je dat nou echt mooi die negatieve camber ?
Hoever ga je ?
Ik persoonlijk vind geen porum.
En totaal onpraktisch omdat je banden schuin afslijten.
Maja ieder zijn smaak
De megane 1 heeft standaard een wielvlucht/camber van 50 minuten. Dat is niet zo veel. De meeste auto's hebben wel wat meer.
Korte uitleg over camber.
Pak een wiel,recht op de weg,als je ermee door een bocht gaat,gaat het wiel (hoe dan ook) scheef staan,voor je wielen schuin(er) te monteren
trekt het wiel wat schuinstaat,in de binnenbocht recht,waardoor je band meer oppervlakte krijgt,en dus meer grip.
er zijn nog meer voor en nadelen,dit is 1 van de voordelen
en inderdaad,hoe negatiever je camber,hoe harder je band aan de binnenkant slijt.
voorbeeldje camber let svp niet op de auto.
(http://the-lowdown.com/media/100mm/certified-desktops/IMG_3253.jpg)
(http://lib.americanmuscle.com/files/techguides/Does-my-2010-and-up-Mustang-Need-Caster-Camber-Plates/mustang-caster-camber-alignment-infographic-guide-01.jpg)
Bij formule 1 auto's ook goed zichtbaar aan de voorzijde. Door de krachten tijdens het rijden komen de willen automatisch weer recht te staan,
(http://i.stack.imgur.com/BMHEE.jpg)
Geef mij die supra maar op de foto, ruil ik graag om voor mijn 20 ide _o_ :D
groet Mike
Ik heb besloten om de achteras te voorzien van spacers, 0.5-10mm en dan de vooras wel te camberen.
Foto's volgen..