Ik wil mijn bougies gaan vervangen, maar bij mister auto (http://www.mister-auto.nl/fl/bougie/renault-megane-i-coach-da0-1-2-0-16v-ide-140pk_v14165_g686.html) kom ik verschillende bougies tegen.
Welke kan ik het beste gebruiken? 1 pol of 4 polen?
Ik raadt altijd denso iridium aan,maakt een motor zuiniger,en beter qua reageren,gaat ook
2x zo lang mee.
bij de 1.6 kon ik 1:17 halen,bij de 16v haalde ik voor het op en neer rijden naar de UK
1:12.8
Zo te zien zijn dat race bougies. Maar hoogstwaarschijnlijk wel beter voor mijn motor (IDE).
Vind ze wel best prijzig: € 18,- per stuk (bij reichhard ;)). Daar heb ik er al 4 voor van Bosch.
Tenzij je nog een ander goedkoper adresje weet.
prijzig??? amai
2x zo lang mee gaan,en zuiniger rijden.
Ik had niks moeten zeggen.
goedkoopste is 14€
18 euro per stuk is nog niks idd.
Ik ben ook wel blij dat je meedenkt en je advies geeft. Maar als die van Bosch of NGK ook goed zijn, waarom zou ik dan 4x zoveel uitgeven?
Ik rij nu 1:13,9 met Bosch. Dus ik vraag mij ook af hoeveel zuiniger ik nog zou kunnen met Denso.
Maar om terug te keren naar mijn vraag:
Citaat van: Rohald op 28 juni 2015, 17:27:17
Ik wil mijn bougies gaan vervangen, maar bij mister auto (http://www.mister-auto.nl/fl/bougie/renault-megane-i-coach-da0-1-2-0-16v-ide-140pk_v14165_g686.html) kom ik verschillende bougies tegen.
Welke kan ik het beste gebruiken? 1 pol of 4 polen?
daarom zeg ik,ik heb niks gezegt.
suc6
Niemand die mij kan vertellen of een 4 polen beter is dan een 1 pol?
En welke beter is tussen de Bosch en NGK?
Ik denk niet dat daar veel verschil in zit. Renault monteert zelf geloof ik NGK (maar dan in "Renault" uitmonstering).
Hier (http://bougiewebshop.nl) ook al eens gekeken?
Dat een iridium bougie 2x zolang mee gaat waag ik te betwijfelen, wat wel duidelijk is is dat ze veel te duur zijn voor wat je ervoor krijgt.
Waar je wel op moet letten is de electrode afstand.
heb nu ruim twee jaar geleden van die dure iridium lpg-bougies erin gedaan. Heb er pak hem beet 50 dkm mee gereden en rijdt nog steeds goed.
Merkbaar zuiniger zijn ze niet.
Had gisterochtend 'retourtje Leiden' gedaan: totaal 150km, hoofdzakelijk (95%) snelweg-km's en niet harder dan 100 km/H op de snelweg. Totale 'beheersing' :D Y
Voor vertrek volle gastank. Na aankomst weer getankt: 9,7 liter! Bougies: Denso IK20 !-! Normaal verbruik is gemiddeld 1:11 (niet verkeerd voor een 'oldskool' 2.0 16V). Maar dat je met 'speciale' bougies per definitie stuk zuiniger rijdt? In ieder geval niet op LPG t.o.v. benzine, maar i.i.g. sowieso de helft (bruto) goedkoper dan op benzine. Hoofdzaak is dat de bougies goed afgesteld zijn en dat de motor verder op tijd zijn beurtjes krijgt Y