Even mijzelf voorstellen: Ik ben Dimitri, 22 jaar, een enorme auto liefhebber en ik woon in Belgisch Limburg.
Zo'n dikke 2 weken geleden heb ik mij, vrij onverwachts, een Renault Mégane coupe gekocht. Ik had namelijk hiervoor een VW Golf 2 waarmee ik schitterende tijden heb beleefd, maar jammer genoeg is de motor daarvan vastgelopen, waardoor er heel grote kosten waren. Te groot voor die auto. Kortom, ik ging op zoek naar een nieuwe auto.
Aangezien ik nog student ben was mijn budget beperkt, maar ik moest ook snel een auto hebben omdat ik deze nodig had voor stage. Ik wou in ieder geval geen oude Fransoos vanwege de onbetrouwbaarheid, en nee, jullie gaan me niet kunnen overtuigen van het tegendeel :wink:
Ik heb naar vanalles gekeken, maar de 2 grootste kandidaten waren een Ford Focus (ruimte, vlotte diesel, leuke ophanging, ..) en de Honda Civic (sportief, leuke motor, zeer betrouwbaar, ..). Ik had zelfs al een Focus gekocht, maar dat wijf was zo tof om haar woord te verbreken. Maar opeens op een dag, stootte ik op de advertentie van deze Mégane: een goede prijs, nog vrij jong (2002), lage km stand (133.000 en een klets), distributie set vervangen, groot onderhoud gehad én een jaar garantie. En de auto zag er nog verdomd leuk uit ook.
Dus ben ik de dag zelf nog naar daar gereden en ik heb me deze gekocht, ondanks dat ik dus niet een groot voorstander ben van oude Franse auto's. Maar ik moet zeggen, momenteel vind ik het een ontzettend tof karretje! Hij stuurt enorm fijn, de motor is vlot en zeer leuk en hij ziet er gewoon goed uit. En dan spreek ik nog niet over de 4 elektrische ruiten, de 4 airbags (komende van 0), airco, cv met vergrendeling, boordcomputer en zijn lage verbruik. Een grote vooruitgang dus tegenover de Golf :mrgreen: Ohja, hij is gigantisch hard afgeveerd, het zou me verbazen als daar nog de originele veren op zitten. Ik vind het wel tof en sportief, ook al stuiter ik heen en weer in de auto :mrgreen:
Echt grootse plannen zijn er niet met de auto, ik hou niet zo van opzichtige tuning, ik ben eerder iemand van de details en kleine verbeteringen. Ik ga een paar kleine aanpassingen doen, maar dat zien jullie later wel. Dit zijn al wel de plannen voor de komende maanden:
- Grondige detail.
- Temperatuursensor vervangen.
- Stukken van interieur vervangen.
- Ruitensproeier reservoir vervangen.
Wat ik al gedaan heb:
- Leds geplaatst voor de nummerplaatverlichting.
- Mistlicht vervangen.
- Boordcomputer gereset.
- Audio laten installeren.
Dat laatste was trouwens een kleine ramp. Ik heb de hele achterbank eruit moeten halen om mijn woofer in de koffer te kunnen plaatsen :D
En hier dan nog foto's van mijn aanwinst, ik heb hem trouwens Tweety gedoopt :)
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr034/DSCN8793.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr034/DSCN8793.jpg.html)
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr034/DSCN8797.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr034/DSCN8797.jpg.html)
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr034/DSCN8803.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr034/DSCN8803.jpg.html)
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr034/DSCN8792.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr034/DSCN8792.jpg.html)
1 van mijn hobby's is detailing. Nu voor de moment heb ik geen tijd voor een grondige detail, dat zal iets voor de lente of zomer zijn. Maar ik heb toch wel een paar kleine dingen aangepakt:
Voor:
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr035/WP_000923.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr035/WP_000923.jpg.html)
Na:
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr035/WP_000925.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr035/WP_000925.jpg.html)
Voor:
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr035/WP_000921.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr035/WP_000921.jpg.html)
Na:
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr035/WP_000927.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr035/WP_000927.jpg.html)
Ook heb ik de zetels wat 'gerestaureerd':
Voor:
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr035/DSCN8782.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr035/DSCN8782.jpg.html)
Na:
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr035/DSCN8787.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr035/DSCN8787.jpg.html)
Voor:
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr035/DSCN8784.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr035/DSCN8784.jpg.html)
Na:
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr035/DSCN8788.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr035/DSCN8788.jpg.html)
Ohja, ik heb nog een vraag: weet er iemand hoe dat in godsnaam de ruitenwissersarmen er vanaf moeten?
Ik zou die graag zwart willen spuiten maar ik krijg ze er van geen kanten vanaf.
Er zijn een paar dingen stuk aan Tweety en ze beginnen mij te irriteren. Het valt me vooral op dat de linkerkant van de auto vooral veel problemen heeft, geen idee of dit nu toeval is of niet:
- Auto geeft geen signaal als ik mijn deur open doe en mijn lichten nog branden. Bij passagierskant wel.
- Zijspiegel kan ik amper elektrisch verstellen. Boven/ onder gaat, links/ rechts niet. Bij passagierskant wel.
- Spiegelverwarming werkt niet. Bij passagierskant wel.
- Zijruitje elektrisch open schuiven lukt met veel moeite. Bij de passagierskant zonder moeite.
En dan heb ik nog 2 problemen:
- De ruitensproeiers werkte niet, maar dat wist ik al bij aankoop. Nu bleek er geen motortje erin te zitten 8)7 motortje op het reservoir gezet, maar nu wilt hij alleen de achterruit sproeien. De voorruit ook, maar raar genoeg alleen als de motorkap open staat. Als deze dicht is komt er niks uit.
- Er scheelt iets bij de nummerplaatverlichting, deze werkt amper of niet. En ik heb hier heel weinig kaas van gegeten.
Ohja, en hier vallen de eerste sneeuwvlokken uit de lucht. Ik ben eens benieuwd hoe Tweety het er vanaf gaat brengen bij besneeuwde wegen, ik heb hem al een paar kaar proberen te 'zetten', maar Tweety blijft heel neutraal.
Ruitensproeiers werken terug. Ik heb de buisjes losgemaakt vd ruitensproeiers, en dat was voldoende. Waarschijnlijk zijn dus de buisjes aftermarket en tekort als ik de motorkap sluit.
Ohja, ik heb een luchtslang nodig. Brezan heeft die niet liggen, en de Renault garage vraagt er effe 180 euro voor 8)7 weet er iemand waar ik zoiets goedkoop kan halen?
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr036/WP_001057.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr036/WP_001057.jpg.html)
Vorige zondag met Tweety meegedaan aan Ride For Lives, een rondrit voor Music For Life. MFL is een initiatief van radiozender Studio Brussel, waarmee je een evenement kan organiseren om geld in te zamelen voor een goed doel. Dit was zo één, en samen hebben we zo'n kleine 1000 euro ingezameld voor Make A Wish Belgium.
Over de rondrit zelf: die was gewoon schitterend. Leuke boerenwegjes, geen volk op de baan én knappe uitzichten. Alleen jammer van het slechte weer. We hebben zo'n 250km gerede,. Tweety heeft het goed gedaan, en de grip blijft me verbazen van die auto.
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr037/DSCN8878.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr037/DSCN8878.jpg.html)
Paar dingen gekocht voor Tweety:
Een setje pedalen:
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr037/WP_001082.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr037/WP_001082.jpg.html)
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr037/WP_001084.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr037/WP_001084.jpg.html)
Velcro tas voor o.a. de veiligheidshesjes, krik en dergelijke in te leggen.
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr037/WP_001085.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr037/WP_001085.jpg.html)
En een co passagier :D
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr037/WP_001088.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr037/WP_001088.jpg.html)
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr037/WP_001086.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr037/WP_001086.jpg.html)
Tadaa!
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr039/IMG_20141227_133135210.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr039/IMG_20141227_133135210.jpg.html)
Met dank aan member Willem voor de link!
Ik heb voor de Megane al een nieuw set matten gekocht, waar ik ondertussen al een beetje spijt van heb. De pikzwarte matten vloeken een beetje met de wat grijzere vloerbekleding. En ik heb nog een paar andere zaken gekocht die hopelijk binnenkort binnen komen.
Ik ben ook er over aan het nadenken om de folie van mijn ruiten af te halen. Ik vind het wel mooi als het goed gedaan is, maar de achterruit is gewoon erbarmelijk gedaan, met tientallen 'blaasjes' als gevolg. Ik zou het dan wel opnieuw kunnen doen, maar ik denk dat ik het zelf niet veel beter kan...
Ook ben ik aan het nadenken om mijn logo zwart te maken, en om spatlappen voor Tweety te kopen. Dat laatste om wat het rally thema naar boven te brengen en als link naar de befaamde Maxi Megane's. Dit moet er dan ongeveer zo uitzien, wat is jullie gedacht?
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr039/PDR_0027-92.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr039/PDR_0027-92.jpg.html)
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr039/img508d94048d6ba.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr039/img508d94048d6ba.jpg.html)
Ook denk ik er ook aan om folie over mijn lampen te doen. Ik vind het op de foto's wel knap, maar ik weet echt niet of dit nu legaal is of niet in België.
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr039/10603592_414118658745678_3746217611064416774_n.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr039/10603592_414118658745678_3746217611064416774_n.jpg.html)
Ook wat aan het twijfelen over de velgen die ik erop ga leggen. Of ik ga voor de Nervasport:
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr039/399163_453442338043653_421771842_n.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr039/399163_453442338043653_421771842_n.jpg.html)
Of de OZ Granturismo, maar dan wel 16¨ i.p.v. de 17¨ op de foto. Deze zijn wel een stuk duurder als de Nervasport, en ik vind beiden eigenlijk even mooi.
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr039/OZsuperturismo17.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr039/OZsuperturismo17.jpg.html)
Deze velgen vind ik ook knap, maar ik weet de naam niet. Moest iemand dit weten...
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr039/4994d2c4c8a7f3a34c57d1e3653a3f03.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr039/4994d2c4c8a7f3a34c57d1e3653a3f03.jpg.html)
Details 8)
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr051/IMG_20150118_135342075.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr051/IMG_20150118_135342075.jpg.html)
Hoeveel lucht zou ik eigenlijk in mijn banden moeten doen?
Ik vind nergens zo'n sticker aan mijn auto, en op de banden staan ook niks.
Sneeuw !
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr053/IMG_20150124_081448025.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr053/IMG_20150124_081448025.jpg.html)
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr053/IMG_20150124_081456864.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr053/IMG_20150124_081456864.jpg.html)
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr053/IMG_20150124_081638979.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr053/IMG_20150124_081638979.jpg.html)
Na zo'n dik uur rijden :q
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr053/IMG_20150124_094237761.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr053/IMG_20150124_094237761.jpg.html)
Ben nog naar het autosalon geweest met Tweety. Daar boden de mensen van Opel mij een keuring aan voor mijn voertuig om de handelaarsprijs te weten, die prijs zou ik dan krijgen moest ik een nieuwe Opel kopen. Niet dat ik dat wil, maar ik was nieuwsgierig naar de prijs :mrgreen:
Bleek dat ze meer wilden geven dan ik ervoor betaald had :)
En dat niet alleen, het bod is ook keilang geldig :mrgreen:
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr054/Screenshot_2015-01-19-13-58-15-kopie.png) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr054/Screenshot_2015-01-19-13-58-15-kopie.png.html)
Alé tof, ik merkte gisteren op dat een debiel een heel diepe kras gezet heeft over de hele rechterflank l-
Natuurlijk geen enkel papiertje achtergelaten, misschien is het ook wel express gedaan, maar ik zit er maar mee...
Blijkbaar is het de nieuwste rage om auto's te beschadigen, nu alweer een diepe kras in mijn voorbumper! Met de vorige auto niks aan de hand gehad qua vandalisme, en nu dit allemaal. Zou het door de opvallende kleur komen, ik weet het niet... Plezant is anders :neen:
Voor de rest begint Tweety soms op mijn zenuwen te werken: ik krijg de elektronische 'problemen' (problemen linkerkant electronica, nummerplaatverlichting, ...) niet opgelost. Ik heb het al geprobeerd om het uit te zoeken door tips van dit forum, maar ik ken er simpelweg te weinig van. Nieuwe zekeringen hielpen ook niet veel.
En ohja: het zout heeft een wonde opengereten. Blijkbaar heeft de vorige eigenaar bij de verkoop dit snel willen verbergen door met een spuitbus erover te gaan, maar de roest komt er natuurlijk meteen door zodra er zout op de weg ligt.
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr055/IMG_20150215_174333357_HDR.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr055/IMG_20150215_174333357_HDR.jpg.html)
Ik heb trouwens nog het Renault logo zwart gemaakt. Ben nog aan het twijfelen of ik de 'vleugels' ook zwart ga maken.
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr055/IMG_20150204_171434030.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr055/IMG_20150204_171434030.jpg.html)
Ondertussen al over de 41.000km, volgens fuellog zal ik zo'n 28.000km per jaar doen :D
Blijf het een plezante kar vinden, ook al heeft hij zijn nadelen. Ik kan geen 100% goede zitpositie vinden, en soms is de kar wel vermoeiend door de keiharde ophanging, motor en matige isolatie.
De afgelopen tijd trouwens weer heel wat elektronische probleempjes opgelost: stekker vervangen aan linkerkant, waardoor nu alles weer werkt aan die kant :D Mijn kentekenverlichting ging ook niet, en bij inspectie bleek gewoon dat alle kabels doorgesneden waren :fp: remlicht zal dus ook niet altijd gewerkt hebben, maar dat is nu dus ook gefixt. Ongelooflijk dat zoiets door de keuring voor verkoop geraakt.
Komende maand ga ik de wiellagers nog vervangen, en ga ik hem waarschijnlijk detailen.
Van de week kwam dit beestje even spelen:
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr068/IMG_20150428_143402762.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr068/IMG_20150428_143402762.jpg.html)
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr068/IMG_20150428_143343342.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr068/IMG_20150428_143343342.jpg.html)
Is eigenlijk nog best een comfortabele auto qua vering/hardheid/geluid, stukken comfortabeler dan mijn Megane. Maar als je de RS knop induwt, voel je zelfs al passagier dat de hele auto zich strak zet, en dan word het een totaal andere beleving. Echt wel een 'jekyll and hyde' auto.
Enigste nadelen: de voorste deuren zijn nogal slecht afgewerkt, en natuurlijk het ontbreken van een manuele bak.
Ook nog erachter gekomen dat mijn Megane moet uitgelijnd worden, de buitenste kant van mijn banden zijn quasi helemaal versleten. Wat best zonde is, want voor de rest zijn die banden nog als nieuw, je ziet zelfs de gekleurde lijntjes nog erin. Maar dat worden dus jammer genoeg 2 nieuwe banden vooraan, en een uitlijning.
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr069/IMG_20150409_142850495.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr069/IMG_20150409_142850495.jpg.html)
Ook nog mijn remklauwen rood gespoten:
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr069/IMG_20150409_173741507.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr069/IMG_20150409_173741507.jpg.html)
En nog zoveel meer gedaan aan de Megane, maar daar later meer over ;)
De verdere updates:
- 'Vleugels' ook zwart geplastidipt.
- Voorste bumper voor een deel geplastidipt.
- Gedetaild, verslag terug te vinden op: http://forum.carclean.nl/forum/foto-en-video-gedeelte/show-off/422065-renault-megane-coup%C3%A9
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr071/IMG_20150417_083645109.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr071/IMG_20150417_083645109.jpg.html)
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr071/IMG_20150417_114315348.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr071/IMG_20150417_114315348.jpg.html)
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr071/IMG_20150417_114332306.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr071/IMG_20150417_114332306.jpg.html)
Voor:
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr051/IMG_20150118_153738304.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr051/IMG_20150118_153738304.jpg.html)
Na:
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr071/IMG_20150422_201942009.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr071/IMG_20150422_201942009.jpg.html)
2 weken geleden op letterlijk een paar tientallen meters van de afslag in pan gevallen :neen:
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr075/IMG_20150525_174608901.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr075/IMG_20150525_174608901.jpg.html)
Uitlaat was los gekomen, waardoor deze op de grond schuurde waardoor mijn slot stuk ging, waardoor heel mijn uitlaat op de grond lag. Bij de garage terug 2 nieuwe uitlaatsloten laten zetten, en toen bleek ook dat mijn motorsteun enorm versleten was. Hierdoor kwam het ook dat mijn uitlaat los hing, aangezien mijn motor dan de uitlaat letterlijk los trilt. Dus maar een nieuwe motorsteun laten installeren, en wat een verschil in rijden zeg: veel minder nerveus, nog amper trillingen, kortom veel aangenamer.
Volgende week nog de lagers vanachter herstellen. Tweety begint een duur grapje te worden.
Nog 2 nieuwe banden gestoken vooraan: Uniroyal Rainsport 3. Kwamen uit als 2de beste band uit een test van 10 banden, met een score van 8,9 op 10. Meer dan degelijk materiaal dus.
Morgen nog een rondrit +/- 400km...ben benieuwd hoe Tweety het gaat doen!
Ik begin Tweety een beetje beu te worden, en de ardennenrit heeft dit alleen maar een stuk erger gemaakt helaas.
De dagen ervoor had ik hem helemaal klaar gezet voor de rit: 2 nieuwe voorbanden (zijn wel top, uniroyal rainsport3), nieuwe motorsteun en alle vloeistoffen gecheckt gehad. De ardennenrit was ook een soort test van mij, ik wil namelijk met die kar binnenkort naar Oostenrijk rijden. Qua duur was de Ardennenrit voor mij bijna hetzelfde als Oostenrijk, qua afstand niet natuurlijk.
Maar goed, onderweg naar de ardennenrit: de auto had het ontzettend moeilijk op de vele hoge heuvels van de autosnelweg. Erop en erover geraken viel nog goed mee buiten het lawaai, maar na de 'heuvel' moest de auto altijd zo'n 5 minuten op rust komen, want hij viel niet meer vooruit te branden. Zelfs als ik naar mijn 3de ging op de snelweg wou hem niet meer vooruitgaan, en dat was alles behalve geruststellend.
En eenmaal aangekomen en vertrokken had de auto het nog steeds moeilijk op de schitterende wegen daar. Stotteren, inhouden en amper vooruit willen gaan na een 'grote' inspanning. Voor en na de tankstop heb ik de auto zo'n dik kwartier op ralenti laten draaien dankzij de mini file bij het tankstation, en dat deed Tweety duidelijk goed, de motor was veel soepeler en gemoedelijker nu, en ik heb toen daarna eigenlijk geen motorische problemen meer gehad. Maar de motor komt echt wel kracht tekort op dat soort wegen, en dan vooral op de heuvelachtige bochten. Ik moest hem echt hoog in de toeren houden om toch maar vooruit te kunnen gaan. Maar dat neem ik de motor amper kwalijk, op de wegen in en rond Limburg is hij namelijk meer dan voldoende.
Maar wat me vooral zo tegensteekt aan de wagen: hij maakt GIGANTISCH veel lawaai, en dan vooral aan de achterkant omdat het daar amper geïsoleerd is. Rolgeluiden, afrolgeluiden...het lawaai is gewoon niet te harden, je krijgt er letterlijk hoofdpijn van. Opvallend ook dat het lawaai vooral van de middendemper komt ipv de uitlaat, internet heeft me geleerd gehad dat dit typisch een Megane 1 kwaal is. Sommige mensen kopen blijkbaar echt een tuninguitlaat om hun Megane stiller te laten maken, zowaar de omgekeerde wereld :huh:
Maar aan dat lawaai moet echt iets aan gedaan worden want ik word er gewoon gek van. Ik ga de komende weken vanachter nieuwe banden steken, wiellagers en isolatie plaatsen vanachter. Als het dan niet beter is weet ik echt niet wat ik moet gaan doen met Tweety. Het feit dat hij ook spijkerhard is, en er eigenlijk weinig voor teruggeeft, steekt mij ook tegen. Maar bijlange niet zo hard als het lawaai.
Ik ben ook er niet veel wijzer van geworden of de auto nu de reis naar Oostenrijk aan kan ja of nee. Raar maar waar, maar je hebt daar wel minder heuvelachtige snelwegen. Maar dan nog blijft dat verschrikkelijke lawaai...
Het lawaai is over _o_ _o_ _o_
Het bleek dus echt wel om de lagers te gaan, ongelooflijk hoe zo'n klein dingen zoveel lawaai kunnen maken. Eindelijk terug in een relatief stille auto, maakt Tweety meteen weer een stuk comfortabeler !-!
Ben er echt content van nu. Nu maar hopen dat ik dit ook zal zijn van de motor, binnenkort in Oostenrijk :q
Een paar dagen voor ik op vakantie vertrok vond ik dat de auto wat schokkerig aanvoelde, vooral achteraan. Aangezien ik toch mijn banden achteraan ging vernieuwen (Uniroyal Rainsport 3, topbanden) bij Auto5, konden ze er meteen naar kijken. Wel, de oorzaak was meteen gevonden :q
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr077/IMG_20150723_172843081.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr077/IMG_20150723_172843081.jpg.html)
De bout was gewoon afgebroken! Aangezien de bout er nog inzat was de oorzaak ook meteen gevonden, want de bout was nader bekeken te klein om daarin goed te passen. Vorige eigenaar was een echte prutser...
Volgens die man van Auto5 was er trouwens ontzettend veel werk aan om die bout eruit te boren, volgens hem was het beste om gewoon een compleet nieuwe achteras te steken :D
Heb er mij dan zelf maar achter gezet. Na zo'n halfuur had ik de bout uitgeboord en alles compleet hersteld :D
Ben trouwens ondertussen terug van vakantie :)
Voor ik vertrok heb ik nog nagevraagd achter een pechbijstand, maar dat was was quasi onmogelijk. Ofwel wouden ze er mij geen verkopen omdat mijn auto te oud was, of was het gigantisch duur omdat ik voor heel Europa wou verzekerd zijn. Uiteindelijk dus niet genomen, en maar op goed geluk vertrokken.
Achteraf gezien totaal geen spijt van, want de auto heeft het eigenlijk zeer goed gedaan. Ik had het meeste schik van de steile snelwegen en bergen na de problemen bij de Ardennenrit, maar dat bleek onterecht na de raad die ik heb opgevolgd van leden van de Renault Megane club: op de snelweg gewoon terug naar zijn 4de gaan, aanloop nemen en volgas erover, en zo ging het echt stukken beter! De auto gaf geen krimp, schokte niet, geen vermogensverlies, kortom niks abnormaals. Aangezien er nog een paar steile snelwegen waren, heb ik wat kunnen testen en uitproberen. Conclusie daarvan is dat ik de auto echt boven de 4000 toeren moet houden als ik nog fatsoenlijk wil vooruitgaan en geen problemen wil krijgen zoals op de Ardennenrit.
Bij een paar bergen op te rijden hetzelfde liedje. Continu boven de 4000 toeren blijven, bij de krapste bochten zelfs naar zijn eerste gaan om daarna volgas de berg op te knallen. Enorm plezant eigenlijk, voor de vriendin iets minder :ninja: maar ik ben dus echt content van mijn kar nu, hij heeft echt geen enkele krimp gegeven. Mijn vertrouwen is nu ook wat herwonnen, want die was ik toch wat kwijt na de Ardennenrit. Onterecht, zo blijkt nu.
En het is ook een verdomd zuinig karretje! Dit was het verbruik na 3000km, volgeladen met 2 personen en bagage. Op de snelweg reed ik rond de 125/140, en ik heb zo'n 4 bergen opgeknald. Niet slecht dan hé voor een 13 jaar oude atmosferische naft :)
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr077/IMG_20150812_110135081.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr077/IMG_20150812_110135081.jpg.html)
Nog wat foto's, ben o.a. voor de eerste keer naar de Nurburgring geweest. Smaakt naar meer :)
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr077/DSCN9749.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr077/DSCN9749.jpg.html)
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr077/DSCN9209.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr077/DSCN9209.jpg.html)
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr077/IMG_20150804_162232614.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr077/IMG_20150804_162232614.jpg.html)
Heb me gisteren nog eens bezig gehouden met de Megane, heb de Renault Sport stickers afgemaakt en eindelijk de slecht geplaatste folie verwijderd.
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr095/IMG_20151004_191217879.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr095/IMG_20151004_191217879.jpg.html)
(http://i233.photobucket.com/albums/ee111/ngtr/ngtr095/IMG_20151004_191203406.jpg) (http://s233.photobucket.com/user/ngtr/media/ngtr095/IMG_20151004_191203406.jpg.html)