hallo,
sinds een tijdje krijg ik met pijn en moeite soms na 3 á 4 x starten de motor pas aan. je hoort de startmotor wel draaien maar de motor slaat niet aan, dit probleem heb ik minder als ik een stukje gereden heb en de motor warm is.
zou dit de bougies zijn of de accu?
mvg marcel
Vsnaar gespannen? (dynamo)
Benzine filter in goede staat? (verstopping)
hoe kan een leek als ik dat nakijken?
Uhm....
Als je de motor hebt lopen, zie je dan de multy riem op en neer slingeren of zit hij netjes in zn baan.
en benzine filter staat (meestal) in het onderhoudsboekje.
Misschien n keer verkeerde benzine getankt? (b.v. euro 95 E10 uit duitsland)
gr
Das mun unne groot plaatje Frankie!
je kunt je v-snaar ook proberen om zn as te draaien. Die snaar hoort maar een kwartslag te kunnen draaien als ie goed is gespannen.
@Xanquezer, leg eens uit wat een v-snaar te maken heeft met het slecht aanslaan van een motor?
Denk zelf aan nokkenasversteller of sensor, of de bdp sensor.
Laat hem anders even uitlezen met de clip.
hey jongens bedankt voor alle tips maar ik laat hem eerst wel uitlezen bij de garage want wat jullie allemaal suggereren is voor mij algebra sorry dom blondje hier :$
@paul, als je dynamo niet draait heb je geen spanning... beetje logisch iemand begrijpt wel wat ik bedoel. (multieriem slipt, dynamo draait nog niet, en is dan lastig te starten)
daar heb je een accu voor.
daarbij start de motor gewoon.
Draait de startmotor wel gewoon goe rond, zo ja dan zou het zo maar kunnen zijn dat de BDPsensor richting zijn eind loopt, multisnaar is noway schuldig aan wel of niet aanslaan!
In de auto van onze topic starter is een zelfstellende spanner gemonteerd voor de multisnaar dus deze zal altijd goed gespannen zijn.
Ik vermoed een accu die langzaam aan zijn einde begint te komen.
Even naar een garage rijden en een accu/dynamo test laten doen en je zou de auto gelijk uit kunnen laten lezen voor de zekerheid.
Bdp sensor of je gasklephuis ernstig vervuild, dan gaat het aanslaan ook zeer moeizaam.
Ook eerder genoemd nokkenassensor zou ook kunnen.
En idd multisnaar/v snaar heeft hier niks mee van doen.
Want als deze niet gemonteerd is start een auto ook gewoon, daar zorgt de accu voor.
De dynamo doet de rest pas als de auto loopt.
Citaat van: A110 op 3 januari 2014, 19:30:22
In de auto van onze topic starter is een zelfstellende spanner gemonteerd voor de multisnaar dus deze zal altijd goed gespannen zijn.
Ik vermoed een accu die langzaam aan zijn einde begint te komen.
Even naar een garage rijden en een accu/dynamo test laten doen en je zou de auto gelijk uit kunnen laten lezen voor de zekerheid.
wat is een zelfstellende spanner? en wat is een multisnaar?
Jouw megane heeft een multieriem, ook wel multiesnaar genoemd.
Wat vroeger de vsnaren waren, tegenwoordig multieriem ivm de meerdere ribben vaak 5 of 6 ribben.
Deze riem zit in het zicht en drijft de hulporganen aan, dus in jouw geval zit hij om de krukaspoelie, en de dynamo en aircopomp.
Vroeger had je een vaste spanner voor deze riem, die moest je dus afstellen, na verloop van tijd gaat de riem losser zitten want hij rekt iets, na een erg koude start vraagt de dynamo vaak meer stroom dus kan de riem vaak wat slippen.
Om deze problemen te voorkomen en om klappen op te vangen hebben ze de automatische spanner gemonteerd, met een dikke veer eronder beweegt hij met de riem mee.
Voordeel jouw multieriem is altijd juist gespannen en zal niet piepen bij koude start in de winter.
Doet hij dit wel, dan is er echt iets mis, riem uitgedroogd, beschadigd, poelie van dynamo kapot enz enz.
Lekker onderhouds vrij dus.
mod: niet het bericht direct boven je quote.
hey wat een super uitleg !-! die multiriem zit die links aan het motorblok vast as je er voor staat?
Ja inderdaad.
En daarnaast onder die aluminum kapjes zit de distributiem mooi opgeborgen.
Owja start je auto eens, laat hem lopen en kijk dan naar de multieriem.
Dan zie je ook mooi dat de spanner dus op en neer beweegt, het automatisch spannen.
Heb je gelijk een beeld bij het verhaal.
starten? hihi das juist het probleem dat wil zo moeilijk :P
heb je een renault route service pas?
denk het niet :$ wel anwb
Multiriem zit idd links vanaf voor bekeken.
Nou jongens ik heb de bougies vervangen maar nu start hij nog heel slecht en vooral bij vochtig weer start hij helemaal niet meer. Wat kan ik as leek met 2 linkerhanden nog meer doen?
Als je tank leeg is een flesje injectorreiniger erin en dan 20-30 liter V-Power tanken. Dat vervolgens leeg rijden.
Helpt bij mij altijd als ik merk dat ze bij de start dreigen af te slaan.
En/of je gasklephuis (laten) reinigen.
hoe kan ik het gasklephuis en stappenmotor van een break vervangen? kan dit nerges in de faq terug vinden :(
Heb je hem al uit laten lezen bij de dealer?
Want ik kan nergens in het verhaal terug vinden dat je dat al hebt laten doen.
Je kunt wel van alles gaan doen en onderdelen kopen wat dadelijk allemaal niet helpt, dan heb je een hoop zinloze kosten gemaakt.
Kun je beter 1x diagnose kosten betalen dat je meer weet.
Gasklephuis niet vervangen, maar schoonmaken. ( en er zit geen losse stappen kotor meer op).Dit zou je nog kunnen doen en kost niks.
Maar verwacht gewoon je bdp sensor of een nokkenassensor, maar dat zou dan bij uitlezen naar voren moeten komen.
ik heb hem idd nog niet laten uitlezen bij de dealer. de buurman heeft zo'n huis tuin en keuken apparaatje en die gaf aan dat een cilindr mogelijk defect zou zijn maar hij loopt as een zonnetje dus dat kan niet.
Nee gewoon even echt alten uitlezen
sorry voor mijn laate reactie (beter laat dan nooit)
heb de auto laten uitlezen en het bleek dat de auto niet altijd herkent dat een sleutel in het contactslot zit. nu heb ik de leesring vervangen maaar hij start nog steeds slecht
Als de auto de kaart niet herkent, gebeurt er toch helemaal niets (dus ook geen contact of de startmotor die draait)? Ik zou om te beginnen je gasklephuis eens (laten) reinigen. Is op zich goed zelf te doen, maar bij de garage kost het rond de 70 euro.
Citaat van: Tedo op 7 december 2014, 20:07:23
Als de auto de kaart niet herkent, gebeurt er toch helemaal niets (dus ook geen contact of de startmotor die draait)? Ik zou om te beginnen je gasklephuis eens (laten) reinigen. Is op zich goed zelf te doen, maar bij de garage kost het rond de 70 euro.
Ik heb helemaal geen kaart. Ik heb een sleutel.
Eindelijk is mijn megane gemaakt er was 1 van de 4 kabels die van de koppeling naar de ecu gaan kapot plus de brandstofpomp ofso was naar de gallemiezen en nu start hij weer vrolijk :D