En hier maar weer verder waar we gebleven (http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=17390.msg324912;topicseen#new) waren!-!
We komen steeds dichter bij taart..
:9~
:woohoo: TT Circuit Assen 3:45 aanwezig zijn :coffee: tot 17:00 uur :0 lange dag ;)
En ik maar werken. :q
Maar ik hoop dat het weer je een beetje mee zit Roy. Assen is behoorlijk fris met dit weer.
Veel plezier Roy. !-!
Vandaag maar eens zien of ik nog wat verder kom met polijsten onder de motorkap. o-) >:D
Het bedrijf gisteren was dus heel erg enthousiast net als ik. Kreeg ook meteen aangeboden dat als het me beviel in de zomervakantie dat ik erna als de scholen weer beginnen er door kan blijven gaan als bijbaantje in de uren dat ik geen school heb :q Altijd spijt ervan gehad dat ik MBO fijnmechanische techniek heb gedaan omdat het geen hele leuke opleiding was maar als ik nu zie hoe goed er werk in te krijgen is !
@Mark, leuk zeg, veel plezier met je zomerbaantje.
Gefeliciteerd Mark, Super!
Zometeen ga ik na me werk naar Dreamfields toe, de zon schijnt de Hardstyle gaat straks weer lekker hard op het terrein en ik heb der kei veel zin in :)
Zo vandaag eindelijk me velgen opgehaald bij me moeder dus kan ik mooi binnenkort ermee beginnen.
NU nog even kijken wat ik er mee ga doen, gewoon normaal in standaard kleur spuiten of toch wat anders.
Heb vandaag een mailtje gehad, dat ik weer bij mijn oude vakantie werk terecht kan.
Tot ik weer een leerwerkplek heb gevonden voor mijn 1e monteurs opleiding. !-!
Goed man !-! beter dan thuis zitten.....of nie dan? ;)
@Mark en Mark
Mooi dat jullie lekker aan de slag kunnen.
@Juul die keuze zul je toch zelf moeten maken.
Gemiddeld verbruik van mijn 1600-tje 1:15 !-!
Das helemaal niet verkeerd dacht ik zo, das beter dan 1:9 met mijn vorige wagen (Volvo V70 2.5 automaat)
ps. Lekker verwarrend met al die Marken hier :?
Bedankt, inderdaad is alles beter dan thuis zitten. !-!
We kunnen zo langzamerhand wel een naamgenoten clubje beginnen. :D
Citaat van: Xanquezer (Frank) op 11 juni 2013, 20:52:48
lijstje met to do boven aan gezet! :)
Frank ook voor jouw geld het netjes Nederlands schrijven tot het behoren, en niet met
to do boven aan gezet :police:
@matthew dat weet ik maar hebben mensen een suggestie. Wil wel iets anders als standaard maar weet niet zo goed wat.
Maar ja eerst maar is even allemaal schuren en in de primer enzo.
nog te doen lijsjte :P
what e4...
@Roy: dan ook het goede voorbeeld geven:
"Frank, ook voor jou geldt...
@Frank hoge toners? dat heet ook wel tweeters. :)
Citaat van: Tedo op 30 juni 2013, 22:05:33
@Roy: dan ook het goede voorbeeld geven:
"Frank, ook voor jou geldt...
Sorry had geen gummetje en potlood bij de hand :nana:
Citaat van: mark op 30 juni 2013, 13:15:21
Bedankt, inderdaad is alles beter dan thuis zitten. !-!
We kunnen zo langzamerhand wel een naamgenoten clubje beginnen. :D
RMC staat toch ook voor Renault Mark Club :?
Das een goeie.... _o_ ......en ik maar denken Renault Megane Cabriolet....dom van me zeg l- :D
Een "To do" lijstje is gewoon geaccepteerd Nederlands, hoor Roy :coffee:
zal ik de " renault Megane Coupe" dan maar inkoppen ?? 8)
@Rick, gefeliciteerd met je auto van de maand
"To do" or not "to do" ......
Maakt het heel erg uit? aangezien iedereen snapt waar het over gaat ?? 8)7
En om de titel als "##### van de dag" op mij te nemen.... Blijven we wel on-topic.?? (of moet ik zeggen "binnen het onderwerp van het draadje) .. hehe
/ ##### mode: OFF
Ziet er wel netjes uit Frank.. Ben niet zo van de opbouw en wil zelf het liefst alles netjes weggewerkt hebben.. Maar soms kan het niet anders.. Hoe klinkt het ??
/edit
oke,, het woord ##### mag dus niet..
Dan maar een rebus...
eerste gedeelte: eikenboom - kenboom
tweede gedeelte: de naam van een transsexueel uit de Real life show "Big Brother", - "ly"
Gratz Rick,
Is zeker een mooie foto van jouw wagen!
Met deze foto als "auto van de maand" is het geen straf de website te bezoeken !-!
Dat is weer een pluim voor me aangezien ik, zeer hoogstwaarschijnlijk, de foto heb gemaakt. ;)
Dus eigenlijk hebben we twee gelukkigen !-!
Toch maar een keer de auto goed poetsen voor een meeting en jou daarna lief aankijken Benjamin ;)
Wat zit jij nou te #####en, Lennart... :dunno:
;)
Citaat van: Lennart op 1 juli 2013, 11:00:54
"Renault Megane Coupe"
Dat was vroegah... :nana:
@Benjamin: Yup Y
Heeeeeeeeeeeeeeel vroeger was het de RMCC....
Ik heb overigens het oeverloze geleuter in het projecten reactie topic samengevoegd met dit topic.
Kunnen we daarzo weer gewoon op projecten reageren --
Citaat van: Stefan op 1 juli 2013, 12:14:53
Heeeeeeeeeeeeeeel vroeger was het de RMCC....
Vroeger, die goeie ouwe tijd. De Renault Megane Coupe Club. De cabrio was toen ook welkom. Met de komst van de Megane 2 is het de RMC geworden.
Ja jongelui, dit was even een geschiedenis lesje van 2 RMCC veteranen.
Ouwe-jongens-krentebrood..? :dunno:
;)
Kijk,, zo leer ik ook nog eens wat... en dat op een maandag ochtend :D
Ben nog steeds de slaap uit mijn ogen aan 't wrijven van 't weekend 8)
houden we straks ook een veteranendag? 😜
Zo mijn auto staat ook weer op zijn wieltjes
Middendemper vervangen plus brandstof tank (mensen waren zo slim geweest om het bakje van de achterbank vast te zettenmet een houtschroef 8)7.
Nu nog bij m'n kat lek dicht krijgen.
Mod: Me maar even netjes veranderd in m'n. ;)
Citaat van: Christian de Vriend op 1 juli 2013, 15:23:16
houden we straks ook een veteranendag? 😜
Geen idee, maar worden we dan wel geridderd?
Ja, en een lintje erbij enzo..
Ben ik dan de enige met een megane?
Citaat van: Dennis Postma op 1 juli 2013, 17:10:53
Geen idee, maar worden we dan wel geridderd?
Ach jongens :hug: een papieren lintje kan geen kwaad, daar zal de clubkas nog wel van kunnen blijven bestaan :lmao:
Paul,
Dennis heeft toch ook een Megane (cabrio)
En die mag je ook wel veteraan noemen inmiddels ;)
Klopt idd
Ik alleen dan niet meer... :x o-)
Christian heeft trouwens ook nog steeds een Megane... Y Y Y :)
Zo mijn auto staat ook weer op zijn wieltjes
Middendemper vervangen plus brandstof tank (mensen waren zo slim geweest om het bakje van de achterbank vast te zettenmet een houtschroef 8)7
Nu nog me bij me kat lek dicht krijgen
Klopt,nog steeds,en zal (hopelijk) altijd zo blijven als het aan mij ligt.
sinds 2004 zit ik bij de rmcc .... rmc :)
zolang het financieel haalbaar is rij ik megane,we hopen dat we
de pug 206 een keer kunnen omruilen voor een megane 2 (ofzo)
Je kan het aan Jeroen Vlug vragen,toen der tijd kon ik m'n mond er niet over houden
toen ik eindelijk een coupé ging halen.
@kevin
Citaat van: kevinbreda op 2 juli 2013, 00:22:52
Zo mijn auto staat ook weer op zijn wieltjes
Middendemper vervangen plus brandstof tank (mensen waren zo slim geweest om het bakje van de achterbank vast te zettenmet een houtschroef 8)7
Nu nog me bij me kat lek dicht krijgen
Hehe,, had je dat gisteren ook al niet gedaan ?? of 2 auto's met 't zelfde probleem ??
Citaat van: kevinbreda op 1 juli 2013, 16:42:27
Zo mijn auto staat ook weer op zijn wieltjes
Middendemper vervangen plus brandstof tank (mensen waren zo slim geweest om het bakje van de achterbank vast te zettenmet een houtschroef 8)7.
Nu nog bij m'n kat lek dicht krijgen.
Mod: Me maar even netjes veranderd in m'n. ;)
Ik ben dan ook wel een forum veteraan.
Ik was al op het forum toen het nog RMCC was.
Vroegah, toen het forum nog zwart wit was :prut: :prut:
En toch;
Datum van registratie:
3 januari 2008, 19:50:36
;) :?
Heerlijk om de geschiedenis een beetje te lezen als een van de broekies!
Had een ander profiel eerder maar daar kon ik om 1 of andere niet meer op aan melden.
En ik heb een tijd als "gast" rond gezwerft hier.
En dat kan nu niet meer 8)7
Schrik niet mensen. Maar de plannen om de cabrio te verkopen zijn er momenteel helaas wel.
Claudia (mijn vrouw) heeft helaas geen werk meer. Zo doende zijn we geen 2e auto meer nodig en het is dan natuurlijk wel een welkome lasten verlichting. En met een kleine op komst is dat wel zo prettig. Ik rijd momenteel hoofdzakelijk in de Volvo, dit i.v.m. het rijden op diesel.
Als er niets aan de situatie veranderd is het plan om 'm na de zomer te koop te zetten, maar mocht er een geïnteresseerde zich aandienen mag ie weg voor een goeie prijs.
Dennis, jammer maar ik snap het wel.
Logisch,nood breekt wet jammer genoeg.
Megane of niet,mij zal je daar niet over horen.
nee joh...
Gewoon schorsen en ergens stallen zodat je geen wegenbelasting en verzekering meer hoeft te betalen.
Claudia krijgt vast wel weer werk tzt. en dan rijd jij gewoon die cabrio weer naar buiten. ;)
Je schoonvader heeft vast nog wel een mooi plekje om een Megane Cabrio tijdelijk te stallen.... ;) :q
Haha ja, maar misschien kan Dennis het geld dat vrijkomt bij de verkoop van de cabrio wel goed gebruiken? Anders is schorsen en stallen inderdaad een hele goede optie !-!
Even een korte vraag, mijn subwoofer ruist en klapperd sinds kort wat. Heb de massa nagekeken en deze leek op het eerste oog goed, iemand nog suggesties waar ik even op moet letten?
@ Dennis, zet de carbio in een lege trein wagon en bind die vast aan je eigen trein. Dan rij tour je toch nog een beetje door NL met je cabrio :D
@Dennis je zetting snap ik wel maar een Voorzitter zonder Mégane :neen: dat niet :nana:
@ Dennis: En dat schorsen kan je tegenwoordig zelf doen op de site van de RDW.
Een kennis van mij heeft een station en een cabrio, welliswaar geen Renaults maar wel Volvo's
en die zei me laatst dat dat heel makkelijk gaat tegenwoordig.
Het is te overwegen natuurlijk om je cabrio tijdelijk te schorsen tenzij je het geld
goed kunt gebruiken zeker nu er een baby op komst is.
Sorry jongens maar ik ga 'm niet schorsen.
De opbrengst kan ik uiteraard gebruiken. Ik ga 'm niet bewaren voor wanneer Claudia ooit weer een baan vind. In deze tijden is dat namelijk makkelijker gezegd dan gedaan. Mocht er dan uiteindelijk toch een 2e auto nodig zijn zal het een klein, zuinig en vooral praktische auto zijn waar Claudia hoogst waarschijnlijk in gaat rijden (107, aygo, c1?. Maar zover is het nog lang niet. Aan de cabrio moeten uiteindelijk nog wat dingen gebeuren waar ik momenteel geen trek aan heb (distributieriem, 2nieuwe banden en eigenlijk ook nog wat spuitwerk).
Begrijpelijk
Mijn neefje of nichtje heeft voorrang broertje.
Dan is die megane zeer onbelangrijk
Jammer maar begrijpelijk.
Duidelijk !-!
Wat moet dat moet! En is ook zeker te begrijpen, ook al ben je Voorzitter van de Mégane club.
Ach en wie weet in de toekomst dat er ooit een Mégane terug komt mocht de familie groter worden ( Estate of Grandtoer ) you will never know!
Na dit jaar ben ik zowiezo geen bestuurslid meer en dus ook geen voorzitter. Dus dat hoeft geen probleem meer te zijn.
Ik zeg nooit nooit maar zoals ik er nu over denk komt er na deze geen Renault weer, Volvo bevalt ons zeer goed. We hebben ons zelfs al voorgenomen na de V50 voor V40 of V60 te gaan. Of misschien wel weer een V50, er is namelijk onlangs nog een phase 3 aangekondigd. ;)
amai,dit word mn duurste APK ooit met een megane..
ergens was het wel te verwachten,vele die mn 16v gezien hebben na aankoop,waren het er wel over eens dat de megane enkel was afgemeld,en dat er
verder niks mee is gedaan,dus is het aan mij om het GOED te doen ;(
de volgende punten moeten er gedaan worden
Koplampen verstellen (logisch aangezien ze net vervangen zijn)
bestuurders stoel vervangen (lasnaden zijn los)
achter rem blokken moeten vervangen worden,schijven zijn advies,dus ik doe geen half werk,en vervang meteen schijven en blokken
ABS sensoren van voren moeten vervangen worden
2 nieuwe voorbanden
Kat moet weer gebruikt worden,aangezien de waardes niet goed waren.
al met al zal de eind rekening tussen de 500 en 600 euro liggen.....
@chris dat is dan wat minder maar ja het wordt er alleen maar beter van.
Vandaag tevens de motor opgehaald en mooi even een stukje wezen rijden. Na 4 jaar niet gereden te hebben vond ik het me nog
vrij makkelijk af gaan. Nu moet alleen de ingang in de achtertuin aangepast worden zodat ie wat makkelijker de tuin in kan.
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-POUB7WFR.jpg)
Ik kan niets anders zeggen dan succes Chris.
@juul.
Dat is 1 mooie moter !-!
Wel beetje te laat. TT is al geweest he !-!
@ed volgend weer een nieuwe kans.
Dat is zo 8)7
@ cristian Maar je moet maar zo denken: Wees blij dat je geen espace hebt, daar is het bijna standaard dat ze 1500 euro voor een beurtje/apk moeten aftikken. ;) :D
Wat Mark zegt klopt wel en dan houd ie het na mijn idee nog laag aan :x
Ik zelf vind het nog wel meevallen wat er moet gebeuren aan je auto.
Ik doe regelmatig grotere lijstjes afwerken.
Hi Matthew,
thanks voor het verwijderen van m'n bericht die ik verkeerd gelezen had.. !-!
Trouwens wel raar dat ik 't zelf niet kon :S
anyway tnx!
Inderdaad, 5-600 euro is schappelijk voor (toch wel planmatig) onderhoud. Ik zit er voor dit jaar bij de ene aan ruim het dubbele en bij de andere al aan het driedubbele (en die moet in oktober pas voor de APK). ;) Ach, het hoort er ook bij.
Oke,, ligt het aan mij, of hebben meerdere last van een trage site rond de klok van 12 ('s nachts)
En........ Ben ik weer de enige die het opvalt dat mijn post 4 min in de toekomst geplaatst wordt ;)
Hosting zal wel iets aan het doen zijn. Tijd is gecorrigeerd :thx:
u is weer een held !-!
8)7 dacht dat het aan mijn glasvezel verbinding lag :neen: dus
Voor mij de duurste ooit,mijn vorige wagens kocht ik altijd jong
en onderhield ze goed,bezuinigde nergens op,dus wellicht moet
ik er ff aan wennen :)
Al met al,straks een grote stap dichter bij,een technisch goeie 16v.
oja... tijd geleden een sprintje getrokken tegen een subaru impreza gtt
(1e model) en die had veel moeite me bij te houden,moet wel zeggen
dat op een uitlaat na,die standaard was,maar toch leuk om mee te maken.
EDIT... rekening is 900 euro geworden...
Zojuist maar weer even berichtjes van afgelopen week gelezen. Helaas afgelopen week wat problemen met de internetverbinding. Na een hoop telefonisch contact en een vervangend modem vandaag maar een monteur laten komen. Blijkt het vervangende modem het probleem te zijn (verkeerde versie opgestuurd door KPN). 8)7
Altijd handig. l-
En dan te bedenken dat ik gemiddelt voor 60 euro klaar ben voor een beurtje.
Maargoed er is ook nog bijna niks stuk gegaan. Volgende beurt komt er nog een stuurkogeltje bij.
Begint nu heel ietsje speling op te komen. ;)
Mensen,
Het was hier gezellig. Ik vertrek voor een volle 2 weken naar Turkije, waar de zon zich wel laat zien.
Geen idee of ik daar een beetje fatsoenlijk internet heb, dus ik zal me wat stil houden de komende weken.
Geen zorgen (of juist wel) Ik kom wel weer terug om mijn medeforumgebruikers te helpen, uit toe te lachen, deel te nemen aan discussies en om hulp te vragen.
:grin: :grin: :grin: :grin:
:grin: :grin: :grin: :grin:
Jeroen, heel veel plezier en tot over 2 weken.
Dank je,
Voor de volledigheid, ik ga met mijn zoon van 11 (ik ben inderdaad nog steeds 27 :omg:).
Na een aantal jaren Zuid-Frankrijk met ons 2-en gedaan te hebben vond mijn zoon het wel leuk om Turkije eens te bekijken.
Dan was jij er vroeg bij jeroen !-!
Zo vandaag mijn achterruitjes eens na gekeken kon er niet tegen dat die gewoon niet wou werken
Moest de achterpanelen toch nog vervangen dus laat geliijk de motortjes open schroefen.
Bij motortje 1 was het probleem van het vet wat er in zit ging daar door niet open
Motortje 2 ging wel open maar moeizaam en soms niet meer dicht willen ook open geschroeft en leek wel of ze een heel bakje er in hadden gekiepert echt niet normaal
Nu nog paar puntjes op de i zetten en dan is de auto zo ver als af
En mischien iemand die mij uit de brand kan helpen voor mijn elecktrische spiegel
Probleem is dat die niet versteld temp geeft die wel aan en spiegel verwarming
Veel plezier Jeroen.
Mooi optijd erbij zeg 8)7
@Edje, met mijn vakantie bedoel je? :D
Nou, idd op tijd erbij 8)7 Y
Fijne vakantie !-!
Heb iets waar ik serieus over na aan het denken was
Een turbo op mijn f7r motor
Maar weet niet of ik het goed gelezen had maar is de zelfde motor nou ook als turbo versie of niet
Het setje levert 60pk op 0.5 bar
Dus wat vinden jullie er van
http://laurent-motors.com/shop/lang-en/moteur-f7p-f7r-clio-16s-williams-r19-megane/175-kit-turbo-standard-f7p-r-18l-20l-16s.html
leer eerst maar eens rijden voordat je aan zo'n dingen begint. 2.0 16v vind ik al vrij fors om mee te beginnen.
:ws:
Ik denk dat een Belgisch forum lid die we hebben gekend,hier hartelijk om zou lachen.
Begin er niet aan,zelf mag ik dan geen turbo blok of project hebben,maar ik woon al bijna 10 jaar dynodagen bij
en kan je verstellen dat ook de meeste simpelere turbo blokken niet zo in elkaar gezet zijn als ze laten zien op die site.
Op zn minst moet je je zuigers afdraaien,en dat is bij lowboost het geval (alles onder 0,6 bar)
ga je naar een highboost,dan mag je toch echt gaan denken een degelijke wosner zuigers,doe je dit niet
dan kan je bij de 1e turbo opspoeling je zuigers tellen die door de motorkap naar buiten komen.
Er word niks vermeld van een remmen upgrade,daar wel eens aan gedacht?zeker met de highboost ben je minimaal 1000 euro lichter.
er word niks vermeld van een goeie ophanging,300 pk op standaard schokdempers en veren??
En dit hele verhaal ga je op een blok bouwen die bijna 200K heeft gelopen? een deftige revisie mag er dan ook gedaan worden
een kop revisie is overigens geen complete revisie.
Ik heb sinds okt. vorig jaar een 16v in bezit,waarom denk je dat ik niet nog geen turbo heb?mede door wat paul zegt
leer eerst de 16v kennen,maak de 1e aanpassingen zoals remmen en ophanging,en kijk dan nog eens verder.
:ws: Ik zou ook inderdaad met een nieuw/gereviseerd fris aangepast blok beginnen.
En natuurlijk wat rij ervaring op doen. ;)
En dan te bedenken dat ik gisteren met mijn 1.4e een (oude) volvo v70 het nog knap lastig heb gemaakt met een stoplicht sprint. (#trots >:D :P ) Die was nog maar net ietsje sneller, maar scheelde niet veel. Helaas was de invoegstrook niet zo lang dus ik moest remmen.
Dus kun je nagaan wat een 2 liter wel niet kan doen. >:D 8)7
uit ervaring kan ik zeggen (met enige trots) dat je met een 16v het een
ford fiësta ST of een subaru impreza gtt ,erg moeilijk maakt.
Hoe dan ook,als er bij mij een dikke haarfohn gemonteerd gaat worden,dan incl een revisie
en als alles dan toch open moet,dan maar meteen wosner zuigers steken.
realistisch gezien zal dit de komende jaren nog niet gebeuren,ik overweeg nu toch om geen
stand alone te steken,maar een uitsparing laten vrezen in de kop,verdeler kap er op,Dis module
er af,magnecore bougiekabels er op,kabelboom en een clio 16/willi monteren
en dan afstellen op de testbank door fastchip.
Ook leuke plannen. !-!
Het lijkt mij wel grappig om een f7r in een hb te lepelen. En die dan vervolgens ook flink aan te pakken met een turbo. Maargoed ik heb er nu de tijd,geld,kennis en ruimte niet voor. Dus blijft het voorlopig gewoon bij mijn zuinige 1.4e. :P !-!
Ik weet natuurlijk wel dat de remmen enzo wel aangepast moeten worden en de ophanging
Maar vind de 2.0 16v wel mee vallen om mee te beginnen
Als ik dan toch straks echt serieus er over gaa denken om een turbo te steken als ik dan niks anders op het oog heb
Ken ik me blok pin me er niet helemaal op vast maar heb wel wat contacten die voor mij dingetjes willen doen
Ben ik 800 euro kwijt voor complete revisie (en niet door een beun haas maar wel bij een bedrijf door een vader van een maat van mij)
Hehe... Zo'n droom heb ik ook...
Een 1.8T 5V 180pk Quattro blok uit een A3 in de Coupe lepelen, incl. de Quattro & schijfremmen rondom... :love:
@Mark De HB is standaard met een 16v geleverd,ze zijn alleen zeldzaam.
ken wel iemand die dat kan regelen dante, biturbo is ook mogelijk.
@christian Niet met de 2 liter f7r toch? Alleen met de 1.6 16v ;)
Wil het dan in een fase 2 hb hangen. ;)
@Paul: Eerst even de loterij winnen... ;) :D
@Mark volgens mij is de neus kwa ophanging en subframe indentiek aan de ph1,dus vermoed ik
dat dat wel te doen is.
Renault is net lego,van lego kun je alles maken :q
2.0 f7r alleen in de ph1 hb
Mooi projectje voor in de toekomst. !-! >:D
Citaat van: kevinbreda op 7 juli 2013, 13:42:04
Ik weet natuurlijk wel dat de remmen enzo wel aangepast moeten worden en de ophanging
Maar vind de 2.0 16v wel mee vallen om mee te beginnen
Als ik dan toch straks echt serieus er over gaa denken om een turbo te steken als ik dan niks anders op het oog heb
Ken ik me blok pin me er niet helemaal op vast maar heb wel wat contacten die voor mij dingetjes willen doen
Ben ik 800 euro kwijt voor complete revisie (en niet door een beun haas maar wel bij een bedrijf door een vader van een maat van mij)
800,- mag ik dat adres ook.... voor de turbo ombouw van mijn Golf Mk1 was ik alleen al voor de kop 1500,- euro armer, toen kwam er ook nog dik 500 voor het onderblok bij.
de remmen ook nog eens dik 1000,- en dan de turbo nog voor +/- 900,- .
en dan moet alles nog aan en in de auto geplaatst worden (doe ik allemaal zelf dus die kosten heb ik dan weer niet)
Ja contacten zijn makkelijk op deze manier
Mijn velgjes worden ook binnen kort ook helemaal netjes gemaakt stoeprand schade weg en dan nieuwe lak laag er over heen kost mij 160 euro dus dat is dan ook weer netjes geregelt
Citaat van: Paul op 7 juli 2013, 14:52:07
2.0 f7r alleen in de ph1 hb
De HB (en sedan) is in phase 1 met de 2.0 8V geleverd als sterkste motor, en bij de phase 2 HB (en sedan en break) was de 1.8 16V de zwaarste. Maar die twee kom je in een HB inderdaad niet vaak tegen. De F7R (http://en.wikipedia.org/wiki/F7R) was voorbehouden aan de coupé (wat niet wil zeggen dat het niet past in de HB).
fout
Inderdaad fout,
Kijk eens wat er tussen dit rijtje staat van de 5drs meg 1 fase 1..... --
http://www.autoweek.nl/autovergelijker?merk=Renault&model=M%E9gane&sid=746
Laat maar eens zien dan (op een verkoopsite of zo). Ik ben er nog nooit een tegengekomen. Origineel dan. Autoweek zegt het een, Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Renault_M%C3%A9gane) het ander.
wij hebben in 1998 een nieuwe demo gehad.
Als jij het zegt. Maar die zullen dan uiterst zeldzaam zijn. Weet je het kenteken nog?
https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=tzhr66
Net gevonden.
Heeft er een paar jaar geleden 1 op mp gestaan, had toen alleen het geld niet
Als ik me niet vergis heb je dan een RXE uitvoering,ik weet zeker dat
een oud forumlid er 1 heeft aangeboden een tijd geleden.
De HB heeft net als de coupe,de zelfde motoren gehad.
Maar vind wel dat de f7r het mooiste onder de kap past
Als ik toen keek bij me vriendin met haar 1.6e R.I.P
Of de 2.0 8v die ik als sloper hier heb staan 8)7
Maar die word binnen kort ook opgeruimt even binnen kort de laaste dingetjes er uit trekken
En dan is het dag dag en blijft er gewoon netjes een auto over
@Christian:Volgens mij zegt RXE meer over de uitrusting dan het motorblok. Mijn phase 2 was ook een RXE, maar daar zat een 1.6 16V in.
@Paul: jammer dat je op de RDW site tegenwoordig het vermogen niet meer kan zien.
Beter is deze:
http://nrplaat.nl/kenteken/TZHR66
Daar zie je inderdaad 16V staan, en 108 kW. Weer wat geleerd (en mogen ze het her en der op internet wel aanpassen, waar staat dat de 2.0 16V en IDE alleen in de coupe en cabrio leverbaar waren). Al zullen ze vast en zeker heel zeldzaam zijn.
@Tedo nu je het zegt,heb je inderdaad gelijk,maar ik weet wel 100% zeker dat dat een 2,0 16v HD was,het was een RXE uitvoering.
Was geen RXE volgens mij. Alleen 16V
Even snel een anderen vraag tussen door
Iemand die misschien verstand heeft van elektra enzo want wou graag mijn dakraampje werkend krijgen
Heb alleen geen multi metee jammer genoeg en kan er ook geen lenen :(
Haha kan je er geen een kopen? Ik ga binnenkort ook beginnen aan het dakraam
van de mijne 😜
@ mark
Heb nu even multi meter te leen maar ja bij jouw deed het dak raam het ook niet
Liggen er geen zekeringen bij jouw uit bij mij zijn ze gewoon nog allemaal heel
Haha ja dat word stap 1, dan contact nakijken om te zien of de schakelaar geen ernstige oxidatie heeft en daarna motortje nakijken 😜. Als je de schakelaar eruit haalt moet je opassen dat je niet de printplaat van je fm zender voor je vergrendeling kapot maakt! :p
Motortje werkt gewoon
Heb keer op de sloop ook alles gehaalt schakelaar motortje dat kastje
Maar da mocht ook niet baten
Dus alles moet na gematen worden
Edit: nou alles door gemeten enzo alles krijgt stroom maar het werlt gewoon niet
Weet je zeker dat het motortje werkt? Hoe hb je dit getest?
Mark check je pm
En gewoon 12v gedaan en dan draait die
Nou nogmaals alles door gemeten en gewoon 12v maar niks wilt draaien of doen
Dus ben nu even ten einde raad
Niemand
Als je goede spanning en massa hebt, en het motortje doet het niet, dan is je motortje stuk natuurlijk
Als ik het motortje gewoon op 12v zet doet die het gewoon
Dus waarom die het niet doet is mijn echt een raadsel
Het is een vermeulen hollandia sunroof
Dan heb je niet goed gemeten.
Er komt gewoon 12v binnen dus ik weer niet waar het verkeerd gaat
zo precies twee jaar nadat mn raam kapot was viel ie weer naar beneden....
Het voordeel van renault: je wordt steeds handiger in sleutelen :) binnen 15 min lag mn raammechanisme er al uit!
Voor 6 euro via ebay nieuw beugeltje en paar daagjes wachten :)
Zo, na een lang weekend weer terug in het mooie Nederland!!
Voor iedereen die mij geholpen heeft met campeer tips, THANKS!!!
Heb een prima weekend in luxemburg gehad, en tent was best uit te houden.
(nu moet ik wel zeggen dat ik stromend water, airco, roomservice, tv, en toilet in de tent miste...
Maar met een kleine borrel op, valt dit goed te overzien..
Nu maar de gemiste berichten teruglezen op het forum. Altijd leuk!
Met al die gemiste berichten lezen denk ik dat je vanavond weer actief gaat zijn? :D
Enne, alles is toch beter uit te houden met een borrel erbij? :D
Hahha,, berichten doorlezen vind ik ook al aardig actief :D
Reken er maar op dat ik vanaf nu weer aanwezig ben (sorry sorry sorry)
En qua borrel,, Normaal drink ik niet/ nauwelijks.. Dus van die borrel extra genoten !-!
Goedemorgen
Weet iemand toevallig welke kleurdraad van contact slot de geschakelde draad is
Megane coupe uit 1996 2.0 16v
Naar heel wat prutsen, weet ik waarom me dak raam het niet doet.
Citaat van: kevinbreda op 10 juli 2013, 11:25:34
Naar heel wat prutsen, weet ik waarom me dak raam het niet doet.
't is Mijn of m'n dakraam.... Maar dat terzijde speciaal voor de taalpuristen ;)..
Wat is de oplossing kevin?
Hij zal waarschijnlijk draadbreuk hebben, met de draad van de plus na het contact. :dunno:
Zal vast zoiets zijn inderdaad..
Al zou het me niets verwonderen als hij de sleutel niet in het contact had zitten 8)7
Ben benieuwd....
MOD BREAK
@Kevin
Graag in het vervolg van een technisch probleem graag een topic aanmaken in het technische gedeelte i.p.v. hier te posten.
Want er wordt hier van alles doorheen gekletst wat jouw probleem niet overzichtelijk maakt.
Nou naar even gebeld te hebben met een bedrijf die de ramen inbouwt
Allles uit gelegt en hij zij waarschijnlijk je contact draad onderbroken nou alles nogmaals nagelopen en dat was het probleem dus alles werkt weer
Ook gewoon maar nieuwe raam er in gehangen om dat de andere klapte
Beste Kevin echter hebben wij twijfels bij je uitlatingen, want volgens ons schrijf je bij wat je leest.
Mocht dat niet het geval zijn, zorg er dan voor dat je de volgende keer eerst goed bent ingelicht want je berichtgevingen beginnen langzamerhand tot irritaties te wekken hier op het forum (gezien je te weinig gebruik maakt v.d. zoek functies) :police:
@ Matthew, deze kans (http://www.prijsvragen.nl/prijsvragen.php?prijsvraag_id=49601&frame=1) moet je natuurlijk benutten.
Citaat van: Roy (Coup a One) op 11 juli 2013, 08:21:59
Beste Kevin echter hebben wij twijfels bij je uitlatingen, want volgens ons schrijf je bij wat je leest.
Mocht dat niet het geval zijn, zorg er dan voor dat je de volgende keer eerst goed bent ingelicht want je berichtgevingen beginnen langzamerhand tot irritaties te wekken hier op het forum (gezien je te weinig gebruik maakt v.d. zoek functies) :police:
Heb heel google ook aflopen speuren
Kwam niks tegen alles door gemeten kreeg gewoon stroom
Citaat van: matthew op 10 juli 2013, 20:40:13
MOD BREAK
@Kevin
Graag in het vervolg van een technisch probleem graag een topic aanmaken in het technische gedeelte i.p.v. hier te posten.
Want er wordt hier van alles doorheen gekletst wat jouw probleem niet overzichtelijk maakt.
Heb je bovenstaande bericht van Matthew al eens gelezen Kevin?
We hebben een zoekfunctie op dit forum wat zeer waarschijnlijk een hoop antwoorden op jouw vragen opleverd. En als dat niet het geval is is het makkelijker, duidelijker en overzichtelijker om je vraag in een nieuw topic aan te maken in de technische boards die we hebben. De kans is dan ook groter dat je een helder duidelijk antwoord krijgt omdat jouw probleem dan beter te volgen is.
Tenzij het een topic is waarvan we er al talloze hebben... ;)
Oftewel, even wat meer energie en tijd steken in het oplossen van je problemen is aan te raden.
Er valt hier op het forum over alles wel wat terug te vinden en anders hebben we onze grote vriend Google nog natuurlijk ;)
Yeah,,, de site is weer online....
pff dat waren zware 10 minuten !!!
:huh:
rond een uur of 12 kon ik de site niet openen.. Site onbereikbaar ofzo..
Overige websites echter wel gewoon te benaderen, dus lag volgens mij niet aan mijn connectie..
Weet niet of andere gebruikers hier ook last van hebben gehad..
Maar goed, misschien moet ik maar eens op normale tijden internetten en de nacht gebruiken om te slapen... o-)
Er is mij niets van bekend. Misschien dat Dante meer weet. Maar op zulke tijdstippen kun je het wel eens treffen dat er onderhoud aan de server word gepleegd.
Ok, dat verklaart mijn connectieproblemen rond dat tijdstip ook, echter wist ik niet dat die 10m duurden. Meestal maar een paar minuten tijd om ff het forum te checken tussen de ritten door... :D
Ik zal er vannacht eens op letten... !-!
Of het exact 10 min duurde weet ik ook niet..
Vanaf mijn eerste poging tot het weer online zijn van de site duurde ong. 10 min.
Nu lag de site er bij mij echt uit, maar meestal is het laden van de site rond middernacht redelijk traag. (ik schat zelf tussen 12 en kwart over 12)
Onderhoud servers kan inderdaad een goede mogelijkheid zijn, aangezien 's nachts natuurlijk "rustig" is qua nederlands internet verkeer..
Mja, maar dat zijn scheduled tasks & die zouden ze, mijns inziens, ook na 3u 's nachts kunnen draaien... :coffee:
Oh well...
Bij komt het ook altijd voor dat rond middernacht het forum slecht minder goed te bereiken is. Met een beetje geduld kom je er wel.
Vandaag in Utrecht de urn & gedenksteen voor Dario mogen ophalen:
(http://imageshack.us/a/img43/2271/dhc4.jpg)
Mooi Dante. Zo te zien heeft hij al een mooi plekje gekregen.
Dante, dat ziet er mooi uit.
Mooi hoor.
Mooi Dante..
Mooi Dante
!-! Dante! (wordt er wederom een beetje stil van)
Mag ik misschien vragen waar voor dat is?
niet om ###lig over te komen
Kevin, een van Dante zijn zonen is overleden en de urn is om het as in te doen.
Ziet er mooi uit Dante, mooi plekje!
Ziet er mooi uit Dante.
Mooi hoor Dante. !-!
Ik had gisteren mijn laatste werkdag, En maandag mag ik al weer een dagje proefdraaien bij een ander bedrijf. !-!
En verder ben ik gister avond ook nog bij de maandelijkse meeting van deventer geweest.
En daar kwam ik Frank( xanquezer) ook nog tegen. :) Verder was het wel gezellig. Er waren +/- 40 auto's !-!
Ow dat is minder
Gecondoleert
Weet niet wat ik hier nog meer moet zeggen
Sterkte iedergeval
@Mark
Dat is al lekker snel.
Ik heb de baan nog niet, maar alleen ff proefwerken, dus het kan nog alle kanten op. ;)
Dante dat ziet er vrolijk uit maar het is neem ik aan wederom een gevoelige tijd, sterkte _o_
met kinderen voelt dat altijd nog erger...
iig nogmaals strekte.
wat de site betreft,ik kan al dagen lang niet via www.meganeclub.nl op de site komen.
ik ga via google en en via lidmaatschap en dan kom ik dr wel op.
Hij doet het hier uitstekend via die link. :?
Hier werkt het ook gewoon. :?
Ik heb er ook last van gehad dat ik niet op het forum kon....ook niet via facebook.
Maar we zijn er weer !-!
heeft er net 1,5-2 uur uit gelegen.
Klopt. Had ik net ook last van... Morgen eens met de hoster bellen :rant:
Volgens mij heeft het er langer dan 2 uur uit gelegen
Mijn vriendin der wekker ging om kwart voor 5 en volgens mij werkte het toen nog niet
hij stopte gisteravond tegen half 1 meen ik.
Ja dat zou wel kunnen kloppen
Als het vrouwtje optijd uit bed kon komen dan had ik al met ogen dicht gelegen maar ja hulp bieden om der wakker te maken kan ook geen kwaad
Maar best tijdje geprobeerd met laptop en 2 telefoons kwam er gewoon ni op
Hihihi, jullie hebben last van afkickverschijnselen. ;) :D
Zal mij benieuwen als alles in een keer niet meer zou werken. Fijn het digitale tijdperk, maar het is ook niet alles. 8)7
Volgens mij zitten hier ook die hard forumgebruikers :P ik gebruik het forum bijna niet meer (af en toe een kijkje nemen) en met telefoon wil ik ook minder gebruiken in me vrije tijd, en moet zeggen dat gaat me nog redelijk goed af.
Ja ben nu even op forum rond aant struinen hoe en wat er allemaal gedaan moet worden voor een gecleande achter klep wat er verlecht moet worden en wat niet
Je moet je mistlichten verplaatsen naar je achterlicht units, de kenteken bak eruit halen en een plaat erin laten lassen, laat dat wel door een goed bedrijf doen en laat de plaat rond mee lopen met de bolling van de kofferklep.
Rogier de klep heb ik ak gevonden
Op de sloop stond een mooie 2.0 16v jammer dat die op de sloop zo mishandelt is
Maar daar zit nog een schade vrije gecleande achterklep met evo spoiler
En dat was echt een mooie als die nog heel was vette special paint als ik er binnen kort ben maak ik er een fototje van en post die hier op het forum
nu nog even kijken hoe en wat met aansluiten en vervangen
ben op google aan het kijken ken alleen nergens even snel wat vinden
even kijken hoe ik het beste op google in kan typen
Zojuist hebben Janneke en ik een nieuwe camera besteld.
Het gaat om een Canon 1100D met een 18-55 IS lens.
Leuk dingetje om mee te beginnen en wat te oefenen 8)7
vind het zelf altijd heel mooi dat mensen zulke foto's kunnen maken
maar zelf zou het niks voor mij zijn
en vandaag mijn scooterke weer gemaakt trouwens :P
Zo dat was me vandaag wel een lange werkdag 4:15 op en 22:10 weer thuis, maar niets te min het was vandaag wel een mooie zonnige dag en heb weer veel v.h. mooie Nederland gezien Y
Vanuit Hengelo ov naar Deventer, Putten, Zeewolde, Jelsum, Stiens, Holwerd, Tzummarum, en via Lelystad/Enkhuizen naar Warmenhuizen, Den Haag, Wateringen, Ede, wederom Putten, Raalte, Markelo, Deurningen en terug naar de zaak in Hengelo :coffee:
Das aardig rondje nl ja
Pff, dat is idd een pittig rondje.
Lekker dagje.... 8)7
Het niet werken van je startpagina is alijd vervelend.. Blij te horen dat de problemen nu over moeten zijn..
Heeft iemand nog een lief klein chineesje in de aanbieding?? moet wel kleine handjes hebben :D
moet namelijk mijn stadslicht vervangen, maar kom er echt met geen mogelijkheid bij!!! >:( >:(
Wordt waarschijnlijk toch maar de tip van mijn boekje volgen ("raadpleeg uw dealer" ).
zucht... voel me echt een kneus dat ik mijn lampje niet eens kan vervangen l-
Hahaha... Maar dat was toch bekend (https://www.youtube.com/watch?v=nXCZ2v-nIF4) :nana:
Dat is een aardig rondje noord Nederland Roy.
Wij hebben ook een paar van die mooie dienst. Zwolle-Deventer-Zutphen-Arnhem-Nijmegen-Oss-Den Bosch-Tilburg-Breda-Roosendaal-Dordrecht-Rotterdam-Den Haag en dan of via Leiden-Almere of via Utrecht terug naar Zwolle.
Met deze weersomstandigheden absoluut geen straf. 8)
@ Roy, het is toch wat, bij mij in het dorp zijn maar niet even gedag komen zeggen!!!!
Geintje, jij aan het werk en ik aan het werk. Had toch niet gelukt.
Citaat van: Lennart op 16 juli 2013, 02:11:35
Het niet werken van je startpagina is alijd vervelend.. Blij te horen dat de problemen nu over moeten zijn..
Heeft iemand nog een lief klein chineesje in de aanbieding?? moet wel kleine handjes hebben :D
moet namelijk mijn stadslicht vervangen, maar kom er echt met geen mogelijkheid bij!!! >:( >:(
Wordt waarschijnlijk toch maar de tip van mijn boekje volgen ("raadpleeg uw dealer" ).
zucht... voel me echt een kneus dat ik mijn lampje niet eens kan vervangen l-
Bumper eraf, units los, lampen vervangen (dan meteen alles) en alles weer terug. :)
Klopt Richard.. Maar voor 1 stadslichtlampje (die ik zelden gebruik), laat ik het dus nog even zitten.
Als de bumper er toch afmoet, dan maar meteen even kijken om beide stadslichtlampjes te vervangen door led oid, zodat ze beter aansluiten bij de xenon..
Maar goed,, eerst maar eens kijken wat de mogelijkheden zijn (zoals je ziet, heb ik me er nog niet op ingelezen)
Dat sluit zeker de weten beter aan met je xenon, heb ik zelf ook, en LED ziet er zelf wel kicken uit met beetje sombere dag :)
Enige lastige met bumper is de bevestiging aan de koplamp unit, daar moet ik ook nog ff makkelijk truukje voor verzinnen om los te krijgen lol.
Voor een lampje bij een megane 2 haal ik de bumper er nooit voor weg.
(alleen als het lampje zo vast zit dat ik het er niet met de handen er uit krijg ;) )
En nee ik heb geen kleine chineze handjes, maar toch wel redelijk grote handen.
Toen ik nog bij de dealert werkte deed ik dit bijna elke week wel een keer, je word er vanzelf een keertje handig in. !-!
Ik heb laatst nog een stadslicht lampje (links voor) vervangen van een laguna 3, zonder het hele spul er voor weg te halen. #trots o-)
Daar kom je pas moeilijk bij. 8)7 :D
Dus met grote handen moet het ook lukken??
Indirect krijg ik hier dus te horen dat ik gewoon lomp ben...... Thanks mark :D
Ik ga vanavond nog wel even knoeien,,, al heb ik met zulke dingen een doorzettingsvermogen van ehm,,, ehmm,,, .......*
*[een object/dier/iets anders met heel weinig doorzettingsvermogen]
Oefening baart kunst. ;) !-!
Moet er wel bij zeggen dat een meg 2 niet de makkelijkste is met lampjes vervangen, maar het is wel te doen. !-!
Ik ga vanavond op vakantie voor twee weekjes, dus tot over 2 weken! --
Waar ga je heen, hebben ze geen internet daar :dunno: & veel plezier --
Frankrijk! Meer van Annecy. Precies als de tour langs komt rijden dus dat is wel gaaf Y
Robin heel veel plezier en geniet ervan.
Geniet ervan Robin !!
Fijne vakantie --
Fijne vakantie Robin.
Damn, waarom woon ik niet in belgie ;(
Gisteren de lays mozzarella pesto chips gehad (meegenomen uit luxemburg).. Die is echt veel te goed!!!!
Waarom verkopen ze deze niet gewoon in NL l- l-
Robin veel plezier. !-!
Vandaag was het wederom 4:15 van bed, en om 23:35 weer thuis gekomen 8)7
Maar wederom een leuke rit Y van Hengelo ov naar Wilp, Ede (2 adressen), :? , Lierop, :? , Oirschot , Dinteloord, Den Haag, Wateringen, Oegstgeest, Scherpenzeel, Putten en weer terug naar Hengelo ov _o_
Werk je bij een pakketdienst Roy?? :?
:neen: v.h. werk krantenbezorger en tijdens het werk als interval koeriersdienst voor Milieu Laboratorium, en daarnaast als schoonmaker, tuinman c.q. klusjesman en elke maandag als monsternemer van biogas in Midden en Noord Nederland ;)
dat is een aardig lijstje!!
Maar verklaart wel de vele Km's die je maakt!!
Y de Klant is Koning
Op naar een nieuw deel.. Y