Wie heeft enig inzicht in het benzine verbruik van een Megane I Coupe 2 liter motor 8 klepper
2.0 8V.
Alles lijkt normaal te werken, stationair, optrekken, in alle versnellingen normaal vermogen.... en ik rijd rustig, bijna met een "fluwelen"voet"
Maar het verbruik is ongeveer 1 op 6.....
Ik heb nog nergens aan de motor iets kunen merken, ook geen lekkage van brandstof.
Iemand een idee?
Dirk (autounion)
Rij je veel bebouwde kom, is je bandenspanning goed, is dit btw benzine of rij je toevallig op gas. Maar dit is wel een behoorlijk verbruik....
Euhm ik ga dit topic maar is in de gaten houden. Ik heb nu een verbruik van ongeveer 1 op 9.
Niet toevallig ergens een lekkende koppeling of poreuze slang?
lambdasonde in orde?
Kan dat dezelfde als in een 1.6e. Dan kan hem overzetten,heb er nog een liggen namelijk.
Juiste bandenspanning kan een wereld van verschil zijn!
@mark, als het aan de bandenspanning ligt, moeten ze wel helemaal plat zijn om 1 op 6 te halen
Huidig rijd ik ook 2.0 8V (aangepast)
verbruik :
stads : 1 op 7 a 1 op 5 (op trekken erg pittig)
snel weg : 5 liter a de 100 km. 1 op 20.
combie : 7 liter a de 100 km. 1 op 12 a 1 op 14.
maar goed, dit is dan wel eens waar niet met de standaard ecu etc..
1:20 lijkt me stug Frank,tenzij je onder de 100 blijft,je verschil tussen stad en snelweg is wel
erg groot.
mn 1,6 haalde 1:15 ongeveer op de snelweg 1:13 in de stad,de 16v 1:10 stad 1:13 snelweg
Een gemiddeld verbruik van 1 op 6 is wel hoog voor een 2.0 8v.
Je lambda sonde kan stuk zijn.
Maar wat bij 2l 8v motoren ook voorkomt is dat de brandstof toevoerleiding lekt op de aansluiting van het blok.
Misschien ook even controleren.
@Juul
1op9 je rijdt veel in de stad neem ik aan, dan is het wel een normaal verbruik voor de 2l 8v.
Ik heb zelf een 2l 8v gehad en daar reed ik altijd gemiddeld 1op 10 mee, was altijd een combi tank. Ongeveer de helft binnendoor en andere helft snelweg kilometers.
Oke weten we dat ook weer. Zijn er nog wel dingen die je kan doen waardoor die zuiniger wordt.
Gewoon simpele dingen en geen complete aanpassingen. Ik ga er dan ook niet van uit dat ie gelijk 1:18 gaat rijden.
Nee, niet echt mogenlijk.
Bij constante snelheid 80-120 langer stuk zal die zuiniger zijn.
Stad rijden is nooit zuinig rijden, helaas.
Oke nou dat wordt dan in de stad de auto van me schoonvader nemen dat is gratis hahaha
Citaat van: Christian de Vriend op 3 maart 2013, 00:12:36
1:20 lijkt me stug Frank,tenzij je onder de 100 blijft,je verschil tussen stad en snelweg is wel
erg groot.
mn 1,6 haalde 1:15 ongeveer op de snelweg 1:13 in de stad,de 16v 1:10 stad 1:13 snelweg
we rijden 90-100 in de 5 rond de 1500-2000 toeren :)
Athans, als we naar meets gaan.
dan nog ,vergeleken met je stads verbruik lijkt me 1:20 onwaarschijnlijk
ritje van nijmegen naar rotterdam naar den haag naar apeldoorn naar nijmegen was circa 400 km op bijna halve tank. (a 55 liter, a 22,50 liter complete rit, a 400/22.5 = 17.77... a 18 kilometer de liter! (groten deels snelweg en n klein stukje stads verkeer))
theoritsich gezien, volgens fabrieks opgave is : 6.2 liter per 100 km @ snelweg
Conclusie, 6.2 * 4 = 24.8 liter per 400 km.
Onderbouwing:
Door enige aanpassingen van verlaging, hoge banden spanning en weinig gewicht (o.a. andere bumpers etc..) is het dus wel een heel eind kloppend!
24.8 liter a de 400 kilometer is fabrieks opgave
22.5 liter a de 400 kilometer is mijn huidige recoor.
1 op 20 is dus echter wel een heel eind kloppend (1 op 18 inc. stukje stad)
Als ik hier de snelweg op rij (met volle tank), en meting start, en meting stop bij afdraaien (ff bij tanken) snelweg zal 1 op 20 wel heeeeeel aardig in de buurt moeten zitten.
wright... :x
Hoe je het ook doet ga je met een 2,0 8V never nooit 1op 20 rijden, of je moet hem gaan duwen...
@ Michiel, dan issie weer duur uit met bier... met duwen loop ik 1 op vat (50 liter)
En dan maak ik echt weinig kilometers :D
Citaat van: Roadkill (Michiel) op 3 maart 2013, 20:16:21
Hoe je het ook doet ga je met een 2,0 8V never nooit 1op 20 rijden, of je moet hem gaan duwen...
op zn thais rijden.
in thailand, laten ze alleen de koppeling rustig opkomen t/m de 4 en dan pas geven ze gas.
nee, gein.
gewoon rustig rijden.
Er staan goede tips tussen (zeker die van de toevoer brandstofleiding !)
Als extra moet ik even vermelden dat de Megane een automaat is. 2.0 8V
Ik lees dat met een handbak iemand 90/100 in z'n 5 rijd met 1500 toeren ??
Volgens mij rijdt mijn automaat DPO bak 100km per uur in de vierde versnelling van de automaat 2200 toeren ??
Heeft iemand enig idee van het toerental van een automaat in de hoogste versnelling ??
Dirk (autounion)
Het toerental verschilt per motor en per versnellingsbak
Citaat van: BadEend op 6 maart 2013, 21:36:03
Het toerental verschilt per motor en per versnellingsbak
Haha, dat is het karakter van de auto.
onverklaarbaar... nog steeds....