halloo,
ik heb een probleem met aansluiten van mijn installatie, hoe moet ik de kabel doorbrengen van accu naar achterr?? (van welke kant??) ik vindt de gat niet. of moet ik een gat boren ??
help meeeeeeee!!!
Als het een Megane 1 betreft kun je hier kijken...http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=12651.0 (http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=12651.0)
Maar ik heb het idee dat je een Megane 2 hebt dus zit je in de verkeerde afdeling
Ik heb ook ongeveer anderhalf uur lopen te f*cken om die kabel er doorheen te bonjouren.
Uiteindelijk is het gelukt via de bijrijderskant, achter de bekleding in het midden zit een rondje wat je weg kan halen.
Daar heb ik een gat geboord en de kabel doorheen gekregen. wel een rubbertje om de kabel heendoen zodat de scherpe randen de kabel niet kunnen beschadigen.
Aan de bestuurders kant is het doorvoeren van een kabel ook mogelijk,
ter hoogte van je pedalen bevinden zich rubbers, prik een gaatje in een van de rubbers en trek je kabel erdoor.
Voordeel is dat je direct achter je accu door het schutboard je megane binnenkomt.
Vanuit dit punt kan je kiezen om je kabel langs de linker kant van de auto onder de deurposten door laten lopen of midden door.
mocht het niet lukken dan hoor ik het wel
jaa ik heb megane 2 ,,meee ben al dagen aan het zoeken naar die ###gat
welke afdeling moet ik dan gaan??
hebben jullie misschien foto's?? dat ik kan kijken dan lukt da wel misss..
ik zal kijken of ik straks even foto's kan maken voor je
okeeee bedanktt
Ik heb ook een megane 2 fase 2 (wel een cabrio) maar ik heb indd via de pedalen de stroomkabel naar binnengetrokken ( mits een dun ijzertje wat fluo te spuiten met een spuitbusje en deze erdoor te steken langs binnen en dan aan de motor te bevestigen aan de stroomkabel, dan het ijzertje terugtrekken en voila).
Daarna ben ik via de deurlijsten (gewoon lostrekken naar boven toe) tot aan de achterbank gegaan. Vanaf daar is het anders met de carbrio en de gewone megane dus tot zover heb ik kunnen helpen..
Laat maar weten hoe het is gegaan!
Grtz Giel
De pluskabel trekken is op zich niet een hele moeilijke klus, ik heb hem aan de bestuurderskant gelegd omdat de accu ook aan deze zijde zit is het beter om hem aan de bestuurderskant te leggen.
Om het wat makkelijker te maken is het misschien verstandig om je luchtfilter er even af te halen om er zo makkelijker bij te kunnen.
De remotekabel en tulpkabel van je versterker moet je dan wel aan de andere kant leggen om problemen te voorkomen.
Ik vond het een moeilijkere klus om die kabels achter me unit te krijgen omdat het allemaal maar heel krapjes is.
Ik zie dat er nog geen foto's zijn geplaats , ik zal morgen proberen foto's te maken mits ik hier tijd voor heb.
Iemand nog foto's?
Ik heb hem toendertijd ook via de bestuurderskant gelegd, heb later ergens nog wel gelezen dat het via de bijrijderskant eigenlijk net zo makkelijk (of moeilijk, net hoe het gaat ;)) is. Ik heb toen wel de accu en het luchtfilterhuis eruit gehaald, heb ook een tijdje zitten puzzelen en dit werkte toch wel stukken makkelijker. Vervolgens via de rubberdop doorgevoerd waar de rest van de kabels al doorliepen (de kabel zit er hier nog niet door trouwens, heb geen foto's van het eindresultaat).
(http://imageshack.us/a/img849/2531/1001321s.jpg)
(http://imageshack.us/a/img600/7830/1001322v.jpg)
(http://imageshack.us/a/img17/9153/1001323k.jpg)
foto van de binnenkant bij de pedalen.
(http://www.freebits.nl/images/805DSCF2927_a.jpg) (http://www.freebits.nl/view.php?filename=805DSCF2927_a.jpg)
let wel; dit is 25mm2 voeding-kabel in snake-skin en linnentape.
;)